Edukira salto egin | Salto egin nabigazioara

Tresna pertsonalak
Hemen zaude: Hasiera Komunitatea Dantzan Ikasi Hitzaldia: Ibis Albizu: Dantza tradizionala ballet akademikoan. Euskaldunak, errusiarrak eta beste zenbait mito

Dokumentuaren akzioak

Hitzaldia: Ibis Albizu: Dantza tradizionala ballet akademikoan. Euskaldunak, errusiarrak eta beste zenbait mito

2019/02/13 11:30
Hitzaldia: Ibis Albizu: Dantza tradizionala ballet akademikoan. Euskaldunak, errusiarrak eta beste zenbait mito

Ezkerrean: XVIII. mendeko Pariseko Operako dantzaria. Eskuinean: Kaskarota, 1828ko irudia (egile ezezaguna / Bilketa euskal funtsen ataria)

Munduko edozein ballet eskolatan Pas de Basque eta Saut de Basque, euskaldunon izenak daramatzaten urratsak irakasten badira ere, ez dakigu noiz, nola eta zergatik ageri diren dantza akademikoan. Ballet klasikoaren sorreran herri dantzek izan zuten eraginaren inguruan hainbat mito daude; besteak beste Pariseko gorteko lehen balletetan euskal dantzariak eta euskal gaiak presente izan zirela maiz aipatu bada ere, ez dakigu xehetasunez askorik harreman horretaz. Dantzaren historia eta filosofian espezialista den Ibis Albizu ikertzaile santurtziarrak Parisen bertan egindako ikerketetan oinarrituta, dantza tradizionalak ballet akademikoan utzitako arrastoaz eta euskal edota errusiar dantzarien inguruan sortutako mitoez hitz egingo digu honako hitzaldian.

Hitzaldia: Dantza tradizionala ballet akademikoan. Euskaldunak, errusiarrak eta beste zenbait mito

  • Hizlaria: Ibis Albizu
  • Data: 2019ko martxoak 9, larunbata
  • Ordutegia: 11:00 – 13.00 
  • Lekua: San Telmo Museoa, (Zuloaga plaza, 1, Donostia) 
  • Sarrera librea tokiak bete arte
  • Izen-ematea: Asistentzia agiria eskuratzeko egin klik hemen

Euskaldunak, errusiarrak eta beste zenbait mito

Bada balletaren historia zeharkatzen duen zurrumurru bat; haren hastapenetan, errege eta nobleena zen dantza mota honek, berez herriarena zen hizkuntza bere egin eta mugimendurik bereizgarrienak lapurtu omen zizkion. Herri dantzakera hura estilizatu ostean gortean eta antzokietan erakutsi zen mugarik gabeko grina konkistatzailea agertaraziz. Hari honi tira egiteko Ibis Albizu dantzari, ikertzaile eta kritikoa ekarriko dugu Dantzan Ikasira itzalez beteriko eztabaida honen inguruan sortutako mitoak argitara ekartzeko.

Balleta, sorreratik, bere identitatearen inguruko eztabaida batean egon da murgilduta, etengabeko erreferentzia herrikoiei ihes egin ezinda. Eztabaida honetan gaurdaino iraun du tradizionala eta kultu edo landuaren arteko tentsioak: balletaren teknikan bertan ezkutaturik jarraitzen du (non "pas de basque" moduko urratsak euskaldunek ballet europearraren lehen akademikoengan izandako eraginaren zordun liratekeen), eta baita zenbait lan entzutetsutan (balletaren errepertorio zabalean txertatzen diren tradiziozko dantza errusiarrak kasu).

Folklorea eta akademia eskutik helduta iritsi zaizkigu beraz aukeraz betetako abaniko erakargarria agerian utziz, eta une batez afera honetan geldialditxo bat egiteko proposamena luzatu nahi dizugu Ibisek mahai gainera ekarriko digun materiala kontestuan jarriz.  

Danseurs de sarabande, Daniel Rabel XVII
Danseurs de sarabande, Daniel Rabel XVII

Ibis Albizu (Bilbo 1987) 

Ibis Albizu

Madrileko Unibertsitate Konplutensean filosofian Doktorea (UCM) da, espezialitate berean lizentzia eta master bi egin ostean. Dantzako ikasketak egin ostean, bere doktoretzarako proiektua erakunde desberdinek lagundu zuten diruz, Ikasleen Erresidentzia entzutetsuak kasu (CSIC). UCMko Filosofia Fakultatean irakasle gisa aritu da eta Paris VIII unibertsitatean edota Garnier-eko Operako (BNF) dokumentazio zentruetan ikerketa egonaldiak egin ditu. Doktoretza osteko ikertzaile gisa Faber Residency moduko erakundeetan egin ditu egonaldiak. Dantzan tituluduna Royal Academy of Dancen, hamaika artikulu idatzi eta hitzaldiak eman izan ditu Frantzia eta Espainiako hainbat lekutan dantzako kritiko modura. "Entreactos. Ensayos de filosofía y danza" liburua argitaratu zuen 2017an. Bere ikerketa harian estetika eta politika uztartzen ditu, eta dantzaren teorian eta modernitatearen eraikuntza kontzeptualean oinarritzen da.

  • Hitzaldia: Dantza tradizionala ballet akademikoan. Euskaldunak, errusiarrak eta beste zenbait mito

    • Hizlaria: Ibis Albizu
    • Data: 2019ko martxoak 9, larunbata
    • Ordutegia: 11:00 – 13.00 
    • Lekua: San Telmo Museoa, (Zuloaga plaza, 1, Donostia) 
    • Sarrera librea tokiak bete arte
    • Izen-ematea: Asistentzia agiria eskuratzeko egin klik hemen

 

----------------------------------------------------------------------------------

Dantzan Ikasi (dantzanikasi.com), dantza tradizionalaren irakaskuntzan dihardutenen formaziorako Gipuzkoako Foru Aldundiak abian jarritako ekimena da. Jarduera hau, Gipuzkoako Foru Aldundiaren eta San Telmo Museoaren laguntzarekin, Gipuzkoako Dantzagunearen babesean, eta dantzan.com-ek kudeatuta antolatu da.

 

              Gipuzkoako dantzagunea logoa                   Imagen relacionada 

Dokumentuaren akzioak

Erantzun

Erantzuna emateko identifikatu egin behar zara, gure webgunean erabiltzaile bat sortuz.

Dantzan Ikasi

Dantzan Ikasi

Dantza tradizionalaren irakaskuntzan laguntzeko asmoz Gipuzkoako Foru Aldundiak abian jarritako programa da Dantzan Ikasi. Gipuzkoako Dantzaguneak dantza sustapenean egiten dituen ekintzen baitan, dantza tradizionala irakasgai duten irakasleei eta ikasten jarraitu nahi duten dantzariei, beren formazioan sakontzen jarraitu ahal izateko aukera eskaintzea da helburua. http://dantzanikasi.com

__ __ __

Dantza irakasleen lan-poltsa

 

Hurrengo saioak

 

Egindakoak

2024

Mintegia: Zer-nola dantzatzen da Tolosan

Hitzaldia: Donostiako dantzaeraren bilakaera

Ikastaroa: Gipuzkoako dantza-maisuen puntuak eta aldairak

Mintegia: Nola dantzatzen da Antzuolan? Antzuolako dantza-sistemak zein harreman du inguruko eta Gipuzkoako beste dantza-eskolekin? // Kronika

Topaketak 2024 // Kronika

2023

Ikastaroa: Tipi-tapa! Klakearen teknikara hurbiltzea // Kronika

Mintegia: Zer dantzatzen da Elgoibarren? Elgoibarko dantza-sistemaren bilakaera Gipuzkoako dantza-eskolaren testuinguruan // Kronika

Ikastaroa: Dantzan irakasteko baliabideak Eibar // Kronika

Ikastaroa: Aragoiko jota // Bertan behera

2022

Aurkezpena: Euskal Herriko plazetarako dantza berriak // Kronika

Ikastaroa: Haurrekin dantzan jolasteko baliabideak // Kronika

Dantzan Ikasi Topaketak 2022 // Kronika

Hitzaldi dantzatua: Jon Olazkuaga: Pamperruque // Kronika

Ikastaroa: Dantzan irakasteko baliabideak Eibar I // Beasain // Eibar II // kronika // Bideoa

2021
Sorkuntzaren bideak: Argiaren Martin Zalakain // Kronika // Bideoa
Topaketak 2021: Dantzaren transmisioa, proposamenak eta lanketak // Kronika
Maialen Araolaza: Dantzaren onurak // Bideoa
Oier Araolaza: Genero-identitate euskal dantzan II // Bideoa II
2020
Ikastaroa: Lau urrats eta kitto!  // Kronika
Oier Araolaza: Genero-identitate euskal dantzan I // Bideoa I
Ikastaroa: Dantzan irakasteko baliabideak // Bertan behera
Gaskoiniako herri-dantzak // Kronika
2019
Gogoeta saioa: Sorkuntzaren soka // Kronika
Bisita-dantzatua Patxi Labordarekin // Kronika
Urbeltz, Arregi, Sarriegi: Soka-dantza // Kronika I, Kronika II, Kronika III
Lantzeko zortzikoa Bizkai Elkartea // Kronika
Gaskoiniako herri-dantzak // Kronika
Ibis Albizu: Euskal dantza eta balleta // Kronika
Dantza-luzeak Carles Mas // Kronika
2018
Zuberoako dantzakera // Kronika
Arantzako dantza-luzea // Kronika
Thierry Truffaut: Lapurdiko inauteriak // Kronika
Mikel Alberdi: XIX. mendeko euskal aisia  // Kronika
2017
Berastegiko San Juan dantzak // Kronika
Rapper ezpata-dantzak // Kronika  
Makilaria // Kronika 
Hirunangoak: balsa, mazurka, fandangoa eta ingrutxoak // Kronika 
Patxi Perez: Mutxiko dantzaldien bilakera aztergai // Kronika
2016
Kontra-dantzen sistema // Kronika
Dantza lotua aberasten // Kronika
Larrain-dantza, Lizarrako ingurutxoa // Kronika
Gipuzkoako dantzak IV // Kronika
Gipuzkoako dantzak III // Kronika
2015
Berpizkundeko dantza-maisuen sistema // Kronika
Gipuzkoako dantzak I // Kronika
Dantzan irakasteko baliabideak // Kronika
Dantzan irakasteko baliabideak  // KronikaJean Michel Guilcherri esker ona // Kronika
Zuberoako dantzak // Kronika
Zuberoako dantzak // Kronika
2014
Antton Luku: Dantza libertitzeko? // Kronika
Gipuzkoako urratsak, aldairak eta dantzak // Kronika
Arabako dantzak // Kronika
Durangaldeko dantzari-dantza // Kronika
Erromerien bidaiak // Kronika
Nafarroako Erriberako Paloteadoak // Kronika
Dantza-jauzietatik aitzineko püntüetara //Kronika
Lesakako dantzak // Kronika Ikastaroa eta bisita
2013
Nondik nora // Kronika
Luzaideko dantzak // Kronika
Nafarroa Behereko dantzak // Kronika
Emakumea euskal dantzan // Kronika
2012
Lizartzako dantzak // Kronika
Lau urrats eta kitto // Kronika
Lapurdiko inauteriak // Kronika
Axeri-dantza // Kronika
2011
Ingurutxoak // Kronika
Musika eta dantza // Kronika
Haur folklorea // Kronika
Rapper dantzak // Kronika
2010
Zarauzko folklorea // Kronika
Dantza kantatuak borobilean// Kronika
Xemeingo ezpata-dantza// Kronika
Araba Errioxako dantzak // Kronika
Gorputz prestaketa // Kronika
Dantza-jauziak // Kronika
2009
Zuberoako dantzak // Kronika
Argiaren inguruan // Kronika
Pedagogia // Kronika
Goierriko dantzak // Kronika
Mutil-dantzak // Kronika
Jotak // Kronika

Boletinak
Dantzan Ikasi 1(pdf) - Apirila 2009
Dantzan Ikasi 2(pdf) - Urria 2009
Dantzan Ikasi 3(pdf) - Apirila 2010
Dantzan Ikasi 4(pdf) - Azaroa 2010

Dokumentazioa
Dantza curriculuma(pdf) - 2010
Gipuzkoako dantza irakasleak(pdf) - 2010

Dantzan Ikasi Gipuzkoako Foru Aldundiaren ekimena da. Dantzan elkartea arduratzen da egitasmoaren kudeaketa teknikoaz. Gipuzkoako Euskal Dantzarien Biltzarra eta Ikerfolk elkarteek gainbegiratzen dute proiektuaren ibilbidea Dantzan Ikasiren Jarraipen Batzordetik.

Dantzan Ikasi
ikasi@dantzan.com
Tfnoa. 943 53 04 40
www.dantzanikasi.com

logoa