Edukira salto egin | Salto egin nabigazioara

Tresna pertsonalak
Hemen zaude: Hasiera Komunitatea Dantzan

Orain arteko ekarpenak

Node: Emakumeak

2020/07/20

Dantzak, dokumentalak eta nobela grafikoak osatzen dute Emakumeak proiektua eta helburua da El Salvadorreko emakumeek abortuagatik edo erditzen izaten dituzte arazoengandik jasotzen dituzten kartzela zigorrak mahaigaineratu eta kritikatzea. Myriam Perez Cazabon eta Jone Amezaga dantzariek gorpuzten duten koreografia taldean sortu dute. Hasieran, mahai gainean jarri zituzten egoerak haiengan sortzen zituen sentimenduak, hitzak, irudiak eta horiei buelta batzuk emanda sortu dute pieza. Ostiralean plazaratu du Tabakaleran NODE konpainiak Emakumeak dantza pieza.

“Bi emakume eszenan, irmo eta ausartak. Bidaia inposatu eta bortxatu bat egitera behartuak, baina elkarrekin, askatasunean amaiera bat lortzen dute”. Alde batetik Salvadorreko hainbat emakumek jasaten duten zama erakusten dute eta bestetik horren aurrean egin duten borroka eta elkarri laguntzeko eraiki duten komunitatea. Abortu delitua egotzita espetxeratu dituzten emakumeak gogoratu eta omentzeko sortu dute proiektua.

Antzezleak: Myriam Perez Cazabon, Jone Amezaga. Koreografia: Myriam Perez Cazabon. Musika originala: Aranzazu Calleja. Jantziak: Clara Virgili. Filmmaker: Jesus Lacorte. Zuzendaritza: Ion Estala. Emakumeak, NODE, 2020-07-17.

Markina-Xemein: Karmen 2020 aurreskua

2020/07/17

Berritasunez betetako aurreskua kaleratu dute Karmen Egunean Markina-Xemeinen. Pandemia dela eta ikusleen eta dantzarien arteko segurtasun distantziak mantentzeko kalez kale dantzatu dute aurreskua eta dantzariek zapiak eta maskarak erabili dituzte. Egoera berezia aprobetxatu eta ikusita guztiz moldatu behar zutela dantza emakumeek aurreskuan parte hartzeko pausoa ere eman dute. Argazkiak: Amaiur Aristi. Aurreskua, Karmen, Markina-Xemein, 2020-07-16.

Emakumeak dantza pieza sortu du NODE konpainiak

2020/07/16

NODE konpainiak pieza berria aurkeztuko du ostiral honetan, uztailaren 17an, 20:30ean Tabakalerako Kutxa Kultura Plazan. Myriam Perez Cazabon eta Jone Amezaga dantzariek dantzatuko dute taldean sortu duten 18 minutuko koreografia. LABO GO egitarauaren 23. edizioaren barruan aurkeztuko da lana. D...

Gehiago irakurri

Iruñea: San Fermin 2020 zinta-dantza

2020/07/15

Uztailaren 14arekin, ez-sanferminak bukatu dira bart. Dena normal izan balitz, Dugunako dantzariek trokeo-dantzak dantzatu izanen lituzkete atzo eguerdian, Iruñeko udal plazan. Ezin izan dute ordea, eta beraz, uztailaren 7an egin bezala, bideoa sareratu dute, zinta-dantzarena hain zuzen, dantzarik falta izan ez zedin sanferminen zortziurrenaren egunean. Irudiak: Mikel eta Santi Legaristi. Edizioa: Mikel eta Iñaki Tristan. Zinta-dantza, San Fermin, Duguna, Iruñea, 2020-07-14.

Zumarraga: Santa Isabel 2020 ezpata-dantza

2020/07/14

Adirane Peñagarikano Zumarragako ezpata-dantzariak azaldu dizkigu Santa Isabel egunean Antioko ermitan azkendariek dantzatzen dituzten puntuak. Belauniko jarrita hasten dira ezpatak dantzatzen Ama Birjinaren aurrean. Ezpata-dantzari taldea ermitaren barruan dela, aurrena kapitainak dantzatzen du, eta jarraian gainontzeko kapitainek banan-banan. Horiek ezpata-txikiak esku banatan dituztela Ama Birjinaren aurrean belaunikatuta ezpatekin mugimendu zirkularrak egiten dituzte, gero jaiki eta zortzikoa dantzatzen dute eta bukatzeko ezpatak berriz ere dantzatzen dituzte oinak dantzatuz hiru aldetara mugitzen doazen bitartean. Irudiak: Idoia Lahidalga. Santa Isabel, ezpata-dantza, tutoriala, Zumarraga, 2020-07-02.

Lekeitio: San Pedro 2020 Kaxarranka Asier Uskolaren oinetan

2020/07/10

2003. urtetik dantzatzen du Kaxarranka Lekeition Asier Uskolak. 34 urtez dantzatu zuen Pedro Murelagaren eskutik jaso zuen erreleboa. Uskolak 18. aldiz dantzatu du aurten, adin nagusitasuna beraz dantzan. Kaxarranka nola dantzatzen den azalduz tutoriala grabatzeko eskaera egin diogu, baina erantzun digu berak nola dantzatzen duen azalduko digula, ez "kaxarrankaren tutoriala". Izan ere, kaxarrankak, beste dantza batzuk bezala, badu egitura bat, baina horren baitan, dantzari bakoitzak bere interpretazio pertsonala egiten duela defendatzen du Uskolak, eta berak dantzatzen duen modua ez dela kaxarranka egiteko modu bakarra, Asier Uskolaren dantzatzeko modua baizik. Hona ba kaxarranka Asier Uskolaren oinetan. Irudiak: Idoia Lahidalga, Lekeitioko Udala. Edizioa: Idoia Lahidalga, Kaxarranka Asier Uskolaren oinetan, Lekeitio, 2020-06-29.

Santurik gabeko Tuterako Alde Zaharreko Paloteadoa

2020/07/09

Hiru urte dira Tuterako Alde Zaharreko paloteadoa kaleratu zutela. Aurten ezin izan dute bere horretan plazaratu, baina ez pentsa Alde Zaharreko auzokideak geldirik geratu direnik: "Hemen gaituzue berriz, Entzun Tuterako herria: Paloteaua ez du akatuko Covid hemeretziak". Aurtengoan bideotxo bat pr...

Gehiago irakurri

Iruñea: San Fermin 2020 makila handiena

2020/07/09

Aurtengo Iruñeko Sanferminak bertan behera geratu badira ere, Dugunako dantzariek eta gaiteroek ez dute uztailaren 7ko egun berezia dantzatu eta jo gabe pasatzen utzi nahi izan. Trokeo-dantzak ematen dituzte Sanfermin egunez eta dantza sorta horretako makil-handienaren grabazioa sareratu dute, joandako uztailaren 7an. "Iruñeko ferietan" kantu-doinu ezagunak laguntzen du dantza hau eta sanferminetako haien bi dantzaldietan eman ohi dute Iruñeko udal plazan. Honakoan, Berueteko ostatu aurreko enparantzan egin dute dantzaldia, ikuslerik gabe eta maskarak aurpegian. Irudiak: Santi eta Mikel Legaristi. Muntaia: Iñaki Tristan. Makil handiena, San Fermin, Duguna, Iruñea, 2020-07-07.

Tutera: Alde Zaharreko paloteado konfinatua 2020

2020/07/06

Tuterako Alde Zaharrean ezin izan dute paloteadorik eman aurtengoan, baina bideo hau prestatu dute dantza zatitxo batzuekin eta propio sortutako bertsoekin. 2018an estreinatu zuten Alde Zaharreko paloteadoa eta aurten hirugarren aldiz plazaratzekoak ziren. Prestaketen erdi-erdian harrapatu ditu konfinamenduak, ondorioz bertan behera gelditu dira entseguak eta azken emaitza ezin izan da eskaini kalean. Hala ere, azken momentuan zati txiki bat grabatzera animatu dira. Maskarak soinean dituztela, Padre Baztan parkean egin dute grabaketa ikuslerik gabe. Entseatu ere egin gabe dantzatu dutela azaldu digute, bertsoak pare bat egun lehenago prestatu eta erdi inprobisatu dute dena. Karrika-dantza, palitroke eta zinta-dantzaren zatiak dantzatu dituzte. Grabaketa ekainaren 27ko arratsaldeko 20:00etan argitaratu eta zabaldu dute, berez paloteadoa kaleratuko luketen egunean eta orduan. Irudiak: Paloteado Tutera, Sergio Miramon. Itzulpena: Dantzan.eus. Tuterako Alde Zaharreko paloteado konfinatua, Tutera, 2020-06-27.

Zumarraga: Santa Isabel 2020 ezpata-dantza konfinatua

2020/07/03

Antioko ermita inguruetan festa eta jenderik gabe dantzatu dute Zumarragako ezpata-dantzariek. Santa Isabel egunez izan ohi den jai eta jendetzarik ez da izan aurtengoan Antion. Dantzariak segizioan beharrean autobusez igo dira eta ermita barruan bakarrik dantzatu dute. Aurten ezpata-dantzaren zatitxo bat bakarrik plazaratu dute eta aurreskua bertan behera utzi dute. Jairik ez, baina meza ospatu da 120 bat pertsonako edukierara mugatuta. Adirane Peñagarikano azkendarietako batek arraroa eta hotza izan dela gaurkoa azaldu digu. Inoiz baino gutxiago entseatu dutela dio eta hori gorputzak igartzen duela. Sentsazio bereziekin, baina gustura agertu da. Dantzariak autobusetik jaitsi eta txistularien atzetik paseoan igo dira eskaileretan gora ermitako atariraino; atzetik korporazioko kideak zituztela. Horiek hamaketakoa egin dute eta berriro dantzariek lagundu diete ermitako atera. Ezpatekin egindako arku azpitik pasa dira udal ordezkariak elizara sartzeko eta atzetik baita dantzariak ere. Mezaren hasieran, Ama Birjinaren aurrean kapitainak eta hiru azkendariek beren puntuak dantzatu eta kanpora irten da ezpata-dantzari taldea. Irudiak: Idoia Lahidalga, Amaiur Aristi. Ezpata-dantza konfinatua, Zumarraga, Antio, 2020-07-02.

Orain arteko erantzunak

Dantzan on Kantiniersak maka beltza ordezkatu zuen

2020/11/06

Marcel Bedaxagar: Marcellin Héguiaphalek kontatü zeitan istoria, xiberoko dantza zinez ontsa ezagützen bai eta hain ejerki dantzatzen düan berezilari baten ganik. La cantinière des mascarades souletines a remplacé une maquerelle au XIX°. Par un grand spécialiste (et danseur) des danses de Soule.

Dantzan on Erromeria izango da ardatza Inpernuko Poza jardunaldian

2020/10/28

Euskal Herriko Trikitixa Elkarteak esan du egoerak horrela eskatuta eta arduraz jokatu nahirik, Inpernuko Poza XVIII. Jardunaldia ateak itxita egingo dituela. Bi hitzorduak ordu berdinean mantenduko dira eta streaming bidez zabalduko dituzte edonorentzat ikusgai EHTEren sare sozialetan.

Dantzan on Erromeria izango da ardatza Inpernuko Poza jardunaldian

2020/10/22

Euskal Herriko Trikitixa Elkartetik adierazi digute goizeko hitzaldia Aikok grabatuko duela eta aurrerago beraien plataforman eta sare sozialetan argitaratzeko asmoa dutela. Arratsaldeko mahai ingurua, berriz, Trikitixa Elkarteak grabatuko du artxiboan jasotzeko, ez da argitaratuko.

Dantzan on Aurreskua eta dantzari-dantza 1946

2020/10/21

Aitor Gorostiza: Oraindik ez dugu zehazki identifikatu Barakaldoko zein tokitan egiten duten dantza bideoan, baina Barakaldo dela, ziur: txistularia, Luis Torre, eta pasarte txiki batean, banangoaren eta makil dantzaren artean, Barakaldoko orduko alkatea ikusten da, Jose Maria Llaneza, ondoan Retuerto auzoko apaiza duela, aita Angel Castro. Aurreskuarena Gerardo Goiriena barakaldarra dela esan digute. Bestalde, Enkarterri deritzan dantzakera egiten dute dantzariek, ikusten denez.

Dantzan on Aurreskua eta dantzari-dantza 1946

2020/10/19

Mila esker aitor informazioagatik.

Dantzan on Dantza kinka larrian jarri du pandemiak

2020/09/29

Eskerrik asko zuen erantzunengatik! Zuen egoerak jaso eta plazaratu dituzuen gogoetetan oinarrituta "Dantzarako protokoloa" izenburua duen sarrera osatu dugu:
https://dantzan.eus/albisteak/dantzarako-protokoloa

Dantzan on Lantz: Inauteriak 1968-1969

2020/09/29

SABIN EGIGUREN APRAIZEN ERANTZUNA PATXI MONTERO JAUNARI

Aspaldi irakurri genuen Patxi Monterok Dantzan.eus atarian argitaratutako idatzia, eta bertan galdetzen zuen ea Sabin Egigurenek Lantzeko Zortzikoa dantzatzeko moduari buruzko argibiderik eman edo egin zezakeen.
Irakurri genuenetik, erantzutea pentsatu genuen, baina atzeratu egin gara bizi izan ditugun egoera batzuen ondorioz.
Ez dugu Patxi Montero ezagutzeko plazerrik.
Berak bere idazkian esaten digu:

«Bertan, Lantzeko zortzikoa dantzatzeko forma bat erakutsi zigun Egigurenek, Lantzeko Fermin Martikorena danbolinteroaren semearengandik jasotakoa»

Dantzan ikasiren bidez Gipuzkoan eman genuen ikastaro horretan, esan genuen Lantzeko Zortzikoaren aldaeretako bat ikasi genuela Fermin Martikorena txistulari eta Lantzeko Dantza-maisu zenaren seme batekin. Semea, Angel Mari Martikorena, duela gutxi zendua, dantzari bikaina zen eta aitaren eskola bera mantentzen zuen.
Baina inola ere, ez genuen esan irakasten ari ginena, iraganean Martikorena jaunarengandik jaso genituen irakaspenetatik zetorrenik.
Lantzeko Zortzikoaren beste lau aldaera ditugu, aparteko lau dantza-maisurengandik jasoak (Martikorena familiakoaz gain), eta horietako bat da Gipuzkoan irakatsi genuena.
Eta Patxi Montero jaunak honela jarraitzen du:

«Egigurenek aldarrikatu zuen horixe zela Lantzeko zortzikoa dantzatzeko modua.»

Guk ez genuen esan orduan irakasten ari ginena Lantzen dantza egiteko modua zenik. Izan ere, irakasten dugun aldaera hori, bakarra eta dantzatzeko zaila baita, eta oso polita ere bai. Baina bai esan genuen, hori zela bere aldaeretako bat Lantzeko Zortzikoa dantzatzen denean.
Gure Folkloreak urrats asko eta estilo ezberdinak ditu dantzetan. Estilo forma horiek dira bereganatzen ez direnak.
Lantzeko Zortzikoa dantzatzeko hainbat aldaera edo modu daude, zuzenak eta tradizionalak denak. Batzuk beste batzuk baino ikusgarritasun gutxiagokoak dira, eta badira beste batzuk Lantz bertan, aldaera deitu ezin zaienak, zeren eta, dantzatzen dutenek gaizki interpretatzen baitute ez dutelako erraztasun eta grazia hori beren Zortzikoa behar bezala dantzatzeko.
Zortziko honek Baztango Zortzikuaren nolabaiteko antza du, baina ezin da inola ere esan berdinak direnik. Bien artean ezberdintasun garrantzitsuak daude, eta euskal dantza-maisu onak berehala jakingo du horiek zein­tzuk diren.
Lantzeko Zortzikoa, dantzari onenak dantzatzen ikusiz ikasten zen. Horiek, ia beti, gizon zaharrenak izaten ziren, urteetan Zortzikoa ezagutu eta asteburuetan hiriko ostatuan praktikatzeko aukera izaten zutenak afaltzeko elkartzen zirenean edota Fermin Martikorena txistulari eta Dantza-maisuarengana joaten zirenak, lagun ziezaien.
Kontuan izan behar da Lantz eta Luzaiden, beste herri askotan bezala, ez zela inoiz dantza talderik izan.
Luzaiden, aitarekin edo beste senitartekoren batekin ikasten zen, baita dantzari onenak dantzan ikusiz ere.
Lantzen, inauterietan bere Zortzikoa dantzatzeko eskakizun bakarra, bertakoa izanik, mozorrotzea zen. Gaizki edo ondo dantzatzea mozorrotuaren edo Txatxoaren arazoa zen, eta da.
Duela urte batzuk, gure ezaguna den Lantzeko Maria Pilar Urriza andreak, Zortzikoa dantzatzen irakatsi zien gazteei. Emakume horrek, lan garrantzitsua eginez, Lantzeko gazteek euren Zortzikoa dantzatzeko moduak asko hobetzea lortu zuen, eta era berean, denek berdin dantzatzea ere bai. Lantzeko herrian inoiz eman ez den egoera bat. Eta, beharbada, urteak aurrera, Zortzikoan aldaera berririk ez agertzea eragingo duena.
Adineko dantzariek, oso ondo dantzatzen dute eta beraien artean inork ez du berdin dantzatzen. Horien seme-alabek, bere garaian, aipatutako irakaslearekin ikasi zuten dantzatzen, euren aiten eskolak jaso aurretik, nahiz eta hauek, hobeto eta aldaera politagoekin dantzatzen zuten.
Lantzek, bere Zortzikoaren aldaeren artean, pauso benetan ederrak ditu, eta beste batzuk ez hainbeste, baina denak dira baliozkoak eta tradizionalak.


Bestalde, eta zoritxarrez esan behar dugu, bai plaza zein agertokietan, Lantzeko Zortzikoa gehien dantza­tzen den euskal Dantza Tradizionaletako bat izanik, %98an gaizki dantzatzen dela. Hobeto esanda, oso txarto dantzatzen dela.
Eta gauza bera esan beharko genuke gure Baztango Zortzikuarekin.
Lantzeko Zortzikoa, Lantzetik kanpo, lanztarrak baino ez ditugu ikusi ondo dantzatzen.
Euskal dantza taldeetako zuzendariek ez al dute, bizitzan behin bada ere, Lantzeko Iyotia bere jatorrian ikusi behar, horrela, beren taldeek jendaurrean aurkezten dutena Euskal Kultura Tradizionalaren kaltetan doala konturatu ahal izateko?
Batzuk, beren ikuskizunetan aurkezten dituzten dantza erabat balletizatuak, euskal Dantza Tradizionalak direla diote. Zoritxarrez, errealitate hori, herri honen Kultura Tradizionaletik oso urrun dago. Urte asko dira honela gabiltzala, egoera zuzentzeko borondaterik ez dugula ikusten.


Jaime Albillos Arnaiz gure lagunaren filmari buruz ere hitz egingo dugu.
Lagunak izan gara duela berrogeita hamar bat urte, elkar ezagutu genuenetik.
Gure Kultura Tradizionalaren defentsan oso lotuta geunden, eta esan dezaket gure Folklorearen egoera eta galeragatik ere sufritzen hil zela.
Hil baino hilabete bat edo bi lehenago, Donostian elkarrekin geundela, eta medikuarenera laguntzen niola, zera esan zidan:

«Sabin nos están quitando hasta nuestra indumentaria para bailar».

Eta hori esaten zuen, zeren gure Dantza Tradizional gehienak, aspaldi kendu baitzizkiguten.
Hain zuzen ere, bion artean, gure euskal Dantza Tradizionalen benetakotasunaren aldeko Manifestu bat egin nahi genuen.
Patxi Monterok Jaime Albillosen filmazioak aurkezten digun dantza egiteko moduari buruz egiten dituen zehaztapenei dagokienez, esan behar diogu azterketa horretatik nekez atera daitekeela berak atera nahi duen ondorioa; izan ere, kontuan hartu behar da hasiera batean audiorik gabeko film baten aurrean gaudela, gainera, kasuren batean, Zortzikoaren hasiera moztuta dagoela eta denbora gehienean ez zaiela oinik ikusten dantzariei.
Halaber, kontuan hartzen badugu Maurixio Elizaldek Zortzikoa nahiko luzea jotzen zuela eta Jaime Albillosek erabiltzen zuen Kodak karreteak hiru minutu irauten zuela... argi dago Zortziko horrek iraun zezakeenetik oso gutxi ikusten dugula.
Horri guztiari gehitu behar diogu dantzari batzuen kalitatea eskasa dela, eta, beraz, pelikula hau aztertzerakoan, zailtasun handiak ditugula.
Lantzeko Zortzikoa bizirik eta oso bizirik dago Lantz herrian.
Eta, gainera, oso dantzari onak ditugu Lantzen, adinez oso aurreratuta eta oraindik bizirik daudenak, eta Patxi Monteroren galderari ederki erantzun diezaioketenak.
Lantzeko herritik buelta bat eman dezan da gure aholkua eta bere zalantza guztiak argituta aurkituko ditu.
Baina bai esango diogu, Lantzen inoiz ez dela dantzatu, eta inoiz ere ez esaten dugu, lehenengo Bueltak eta gero Luzia.
Bada denbora, Bizkaiko Leioako Udalak Lantzeko Zortzikoaz egindako bideo-tutorial baten harira, Dan­tzan.eus-en agertu zen artikulu bat zela eta, Nafarroa Garaiko Euskal Dantzarien Biltzarrak nire iritzia eskatu zida- la. Eta hau da esan niena:
Lantzeko dantza modu tradizionalak horrelakoak izan dira eta dira beti.


Lantzeko Zortzikoa:

Gaur egun Lantzeko Zortzikoa dantzatzeko bi doinu jotzen dira.
Hauei guk honela deitzen diegu:
1. Soinua eta 2. Soinua.
1. Soinua: guk Luzia deritzogun urratsa exekutatzen da eta bi aldiz egiten da, bere melodia bezala. Hala ere, lehenengoa, kasu honetan, dei gisa erabil daiteke, eta ez dantzatu, eta horrela, bere errepikapenean dantzan hasi.
2. Soinua: guk Bueltak deritzogun urratsa exekutatzen da eta bi aldiz egiten da bere melodia bezala.
Lantzek beste bi doinu ere bazituen aspalditik bertan jotzen ez direnak.
Bere partitura Dantzariak aldizkarian argitaratu genuen, 8. zenbakian, “Euskal Dantza Herrikoiaren Soinua” atalean.
Zati hori, esan bezala, gaur egun ez da Lantzen jotzen, eta bi zati ditu: 3. Soinua eta 4. Soinua deitu ditugunak.
Bi doinu hauek 1. Soinua eta 2. Soinua bezala dantzatzen dira, hurrenez hurren.
Melodien zati bakoitza eta dagozkien urratsak adieraziko ditugu. Horrela izango litzateke:
1. Soinua: Luzia, bi bueltekin.
2. Soinua: Bueltak, hiru bueltekin.
3. Soinua: Luzia, bi bueltekin.
4. Soinua: Bueltak, hiru bueltekin.
Lantzeko dantzaririk onenek, bai duela urte asko bizi izan zirenek eta bai oraingo onenek ere, beti erabil­tzen zituzten eta erabiltzen dituzte haien orpoak Luzia eta Bueltak egiteko.
Dantzari onenek, oro har, ez dute batere dantzatzen oin-puntekin, itzulietan izan ezik.
Eta besterik gabe, kasu honetan gure iritziak balio izatea espero dugu.

            
Bilbon, 2020ko irailaren 23an

                                                                                            Sabin Egiguren Apraiz

Dantzan on Jagoba Astiazaran: “Garrantzitsua da guretzat dantza taldeek jakitea material hau hor dagoela”

2020/09/18

Astebururako iragarrita zeuden kultur ekitaldiak bertan behera uzteko erabakia hartu du Zestoako Udalak herrian agertu diren hainbat kasu positibo direla eta. Beraz, Arineketan diskoaren aurkezpena atzeratu egingo da.

Dantzan on Biarritz 1948 Dantzak Eusko Ikaskuntzaren kongresuan

2020/04/01

Irudi hauek argitaratu genituenean Patxi Monterok ohartarazi gintuen bigarren aldiz atera genituela. Izan ere 2019ko martxoan atera genituen https://dantzan.eus/[…]/biarritz-1948-eusko-ikaskuntza-vii-kongresua. Ez ginen ohartu eta errepikatutako bideoan, Emilio Xabier Dueñasek abisatu digun moduan, irudien kalitatea hobea da, baina 3:22 minututik aurrerako irudiak horizontalki iraulita daude. Dantzariak alderantziz dabiltza, txistua eskumarekin jotzen ageri dira, normalki alderantziz jotzen dutenean , xirulari zuberotarrak ezkerrarekin, entseinariak ezkerrarekin darama bandera, puntu guztiak ezkerrarekin hasten dituzte, alborako mugimendu guztiak ezkerrera hasten dituzte...
Dantzan

Dantzan

dantzan 2001. urtean sortu zen eta 2003tik dantzan.com dantza sustatu eta hedatzeko elkarteak kudeatzen du.


Babestu dantzan.com