Orain arteko ekarpenak
2006/04/11
Sokadantzari eta Elgoibarko Izarrako umeen
irakaskuntzari begira eman zituen lehenengo urratsak Haritz Dantzari
Taldeak, baina taldea indartzen joan ahala emanaldiak zabaltzeko gogoa
piztu zen. Umeei irakasteko ikasten ziren dantzen kopurua hazten zihoan
eta gutxi behar izan zuten dantzari helduen talde iraunkorra osatu eta
dantza saioak eskaintzen hasteko.
1976an, Trinitateetako danborradan dantzatu zuten dagoeneko dantzari
gazteek. Urte horretan bertan, ekainaren 9an, Morkaikok ...
2006/04/11
1.1 Elgoibarko aurreskuaren soka luzea
Koldo Lizarraldek eta Pello Arrietak
artxiboetan egin duten bilaketa lan sakonak erakutsi du dantzak soka
luzea duela Elgoibarren. Agiriak testigu ditugunetik, hamaika gosari,
bazkari, otordu eta ardo-zahagi jan-edan dituzte dantzariek
dantza-lanen ordainetan. Izenik gabeko ehundaka dantzarik osatzen duten
soka luze horrek eutsi dio gaurdaino dantza egiteko ohiturari
Elgoibarren eta ohitura horrek dantza berezi bat jarraitzen du
erakusten ...
2006/04/11
Elgoibar Dantzan
Edukiak:
Juan Antonio Urbeltzen hitzaurrea Koldo Lizarralde Elberdin: "Ezpata dantza Elgoibarren" Pello Arrieta Soraiz: "Dantzak Elgoibarren" Jose Inazio Sarasua Garate: "Elgoibarko Dantzariak" Oier Araolaza Arrieta: "Haritz euskal dantzari taldea. 25 urte dantzan" Koldo Lizarralde Elberdin: "Danbolinteroak Elgoibarren"
**********
Fitxa teknikoa:
Elgoibar Dantzan
Argitarapena: Haritz EDT, Elgoibarko Udala, Grupo Danobat, Ongarri KE.
...
2006/04/11
AGIRRE SORONDO, Antxon.
1990: "Siglo XVIII: tamborileros en Eibar" in Revista
Eibar, 1990.
ARANA MARTIJA, Jose Antonio.
1977: Elai Alai: Euskalherriko lehenengo
koreografi taldea, Gernika-Lumo: Gernika Kultur Elkartea.
1986: Eresoinka. Embajada cultural vasca 1937-1939, Vitoria-Gasteiz:
Eusko Jaurlaritza.
ARANBURU URTASUN, Mikel.
1997: ...
2006/04/11
21x15,5 zmko tamainako orri koadrikulatuz osatutako koadernoetan idatzi
zituen dantzak. Tinta urdineko lumaz, oinarrizko azalpenak idatzi zituen lehenengo
orrietan, eta urratsa esplikatu ostean, koreografien bilakaerak jaso zituen ondokoetan.
Koreografiak adierazteko lumaz marraztu zituen koadro desberdinak, dantzari bakoitzari
zenbaki bana egokituz, eta mugimenduak kolore gorrizko geziekin adierazi zituen.
Sistema soila baina pazientzia handiz gauzatzekoa zen eta horrela
...
2006/04/11
1. Gregorio Santa Cruz
Díganos: ¿Cómo se celebraban antes en Eibar
los "sanjuanes"?
Hace cincuenta años nuestras fiestas tenían el sabor típico de las
fiestas de los pueblos. Eibar era la mitad de ahora y existía entre la juventud,
principalmente, más armonía, más unión. De esta forma era fácil organizar
festejos.
De estos, ¿cuáles eran los
que más sobresalían?
La víspera de San Juan daban comienzo las fiestas de ...
2006/04/11
1. Lehenengo urratsak
Gregorio Santa Cruz Beristain 1898ko maiatzaren 24an jaio zen
Ondarroan. Lau anaia artetik gazteena zen Gregorio. Aita, Teodoro, hospizioko umea zen.
Hospizioan Teodoro Andres Avelino zituen izen-abizenak, baina ondarrutar familia batek
hartu zuen eta Santa Cruz abizena hartu zuen. Manuel izenarekin ezagutzen zuten askok
Teodoro Santa Cruz. Teodoro, Josefa Beristainekin ezkondu eta lau seme izan zituzten:
Manuel, Jose, Inazio eta Gregorio.
Anaia ...
2006/04/11
XV. mendetik aurrera dokumentatzen hasten diren dantzek ibilbide
luzea egin dute XXI. mendearen atariraino iritsi arte. Baina esate baterako, datu gutxi
daukagu XV. eta XVI. mendeko agirietan aipatzen diren ezpatadantzek gaur egun ezagutzen
ditugunekin zerikusiren bat duten esateko. Hala ere, janzkerak, dantzatzeko moduak eta
doinuak aldatu badira ere, dantzen oinarrizko egiturak berberak direla pentsarazten digute
datu apurrek.
XV. mendetik aurrera udaletxeetako administrazio ...
2006/04/11
Dantza Tradizionalak komunitateko
partaide garela sentiarazten digu. Gure aurretik izandako belaunaldiek dantza egiteko
zuten modua jaso dugu, eta horrek, gure guraso, aiton-amona eta birraiton-amonekin
identifikatu eta eurengana hurbiltzen gaitu. Garenak gara gure aurrekoak izan direlako eta
etorkizunari begiratzen diogulako.
Urteak konbentziozko neurri eta zenbakiak badira ere, gaurdaino iritsi
zaigun ondareak egin duen ibilbide luzea antzemateko perspektiba ...
2006/04/10
Ballet Biarritz junior-eko kide izateko audizio deialdia martxan da berriz. Ballet Biarritzek sustatutako formakuntza konpainia gaztearen igarren ekitaldia izango da. Ekainaren 6an egingo da audizioa Donostian, Egia Kultur Etxean.BBj-ren bigarren ekinaldi honek 2006ko irailaren 7tik 2007ko abuztuaren 31rarte iraungo du. 18 eta 22 urte bitarteko dantzari gazteei zuzendutako deialdia da.
Orain arteko erantzunak
2013/02/14
Hori da Mikel! Dantzariak eta kitto! Beterano erabiltzeak badirudi adierazten duela dantzariaren adinak 15-30 bitartekoa behar duela, eta hortik aurrera beste izendapen bat eskatzen duela. Eta hori hankasartze galanta da, dantza taldeoi izugarrizko kaltea eragin diguna gainera.
Niretzat erreferente diren dantzari gehienek 40 urtetik gora dituzte, eta ez dira beteranoak ez dantzari ohiak, dantzariak dira. Dantzariak, ardo onak bezala, urteekin ontzen dira!
2013/02/14
Mila esker Aritz, Irune eta Mikel zuen erantzunengatik! Aritz eta Irune, zuek diozue kasuaren araberakoa dela, egun zehatz batekoa denean singularrean eta sorta denean pluralean erabiltzen dela. Baina ez da hori nik hemen planteatzen dudana. Kasu guztietan, egun bakarreko ekitaldi zehatzari buruz ari garenean ere, Zuberoako tradizioan, pluralean, maskaradaK izendatu izan direla da nik diodana. Alegia, beti pluralean, salbuespenik gabe.
Susmoa dut singularra erabiltzeko joera nahiko berria dela, eta ziur aski erderatik (frantsesetik eta gazteleratik) eratorria. Zuberoako laguna gaztea al da? Nik esango nuke adinekoek pluralean erabiltzen dutela kasu guztietan.
Festen "izera anitz" hau ulertzeko adibide polit bat "ezteiak" dira. Ezkontza eta boda izan daitezke singularrak, baina "ezteiak" beti pluralean erabiltzen da, ezkontza bakarrari buruz ari garenean ere.
2013/02/13
Ze doinu sorta ederra duen Arantzako dantza-luzeak! Dantzak ere gozagarriak dira goitik behera, baina oraindik gehiago doinu horiekin.
2013/02/12
Dantzariok, antzerkilariek eta teknikariek behar dugu eskola bat. Premia benetakoa da. Eta abiatuta zegoen proiektu hau hutsean geratzea galera larria izango da. Lehen bultzadan dantza tradizionala ez zuten aintzat hartu Eszenikarako, baina bazegoen aukera aurrerago bidea egiteko bertan. Orain askoz zailagoa izango da.
Proiektua bultzatu behar zenean lokartu, eta gero, azken orduan, gauzak presaka eta gaizki egitearen ondorioz bertan behera geratu da Eszenika. Baina bai Hezkuntza sailaren aurrean eta baita eskolaren aldeko plataformaren aurrean salatu dudan moduan, Eszenika Bilbon jarri nahiak, eta horretarako eraikin berri bat prestatu nahiak lagundu du horretan. Eraikin bat hutsetik eskola bihurtzeko 5-6 miloi euro xahutu beharrean bazeuden beste aukera batzuk lehendik dauden beste azpiegitura batzuetan eskola martxan jartzeko. Isabel Celari berari jakinarazi zitzaion 2009 urtean, bazituela beste aukera batzuk, 2009an bertan eskolako ateak irekitzeko moduan. Lantaldea antolatu beharra soilik zuen. Ez zeukan gainera egoitza definitiboa izan beharrik, abiatu zitekeen toki batean, eta egoitza definitiboa prest zegoenean aldatu tokiz. Baina eskola lehen egunetik Bilbon jartzearekin tematuta zeuden eta beste aukerak aintzat hartu gabe egin zuten aurrera.
2012/12/11
Hara, niri ere pasatzean atentzioa deitu dit, eta oso interesgarria kontatu duzuna. Ioannes de Quirno, baler arpoinlaria eta dantzari aparta. Oso polita kontakizuna Aritz! Eskerrikasko!
2012/12/08
Bueno, asuntoa da orain ea zer egingo dugun. Erreklamatuko dugu errekorra guretzat? Nahi gabe egin dugula kontuan hartuta ere? Guinness errekorren liburuan agertzea harro egoteko kontua da edo lotsatzekoa? Niri dantza talde batek curriculumean bidaltzen badit Guinness errekorra duela zinta-dantzan... ez dakit parrez hasi ala auzo-lotsaz irakurri ez banu bezala egin.
2012/11/19
Neuk ere uste dut animaliei tratu txarrak egiten zaizkiela festa batzuetan eta horiek ez direla baimendu behar, baina oilasko jokoaren kontu honekin zalantza handiak ditut. Egunero milaka oilasko hiltzen ditugu baserri eta granjetan oilasko-jokoan egiten den modu bertsu edo krudelagoetan, baina ezkutuan egiten denez ez da ezer pasatzen. Oilaskoak plaza agerian hiltzea tratu txarra da? Ez dakit, baina hori tratu txarra bada, jateko hiltzen ditugun animalia guztiei tratu txarrak eragiten dizkiegu.
Nik pena hartu dut Amasako oilasko jokoa bukatu dela jakinda. Arrautzekin segitzea beste erremediorik ez badute, gutxienez arrautz-joko bat ere asmatu beharko lukete iriarena doinuarekin!
2012/11/16
Bai, hori da! Mikelue begi luze, ja, ja! Jota dantzatzerakoan ere bikote bat elkarrekin dantzan ageri da.
2012/11/15
Konpainia hau oso ona da, baina zehazki bideo hau (film laburra esan daiteke) izugarria iruditzen zait. Pantaila handian jarri eta musika altu jarrita ikustekoa da. Juanma Sanchez musikari madrildarraren bidez ezagutu nuen eta eskerrak berari.