Orain arteko ekarpenak
2015/01/19
Gaineko izenburuak besterik ulertarazi badezake ere, post honetan ez naiz ariko dantzak zenbait ekitaldi politikoetan duen presentziaz, historian zehar kolore bateko zein besteko alderdiek dantzaz egin duten erabilpenaz edo agintari politikoek dantzari eman dioten garrantziaz (edo garrantzi ezaz)....
2014/12/16
Hi tzigano entzün ezak Gilikeautüko deiat Bidez bide hebentik harat Honki jin hire etxerat!
Joandako maiatzaren 16 eta 17an egin genituen Iruñean "Ijitoak Euskal Herrian" izenpeko jardunaldiak Zaldiko Maldiko, Euskaldunon Biltoki, Karrikiri eta Duguna elkarteok, eta ordut...
2014/10/18
Iaz kamiseta batzuk egiten hasi nintzen eta "La Tostadora" izeneko webgune batean salgai jarri . Denbora honetan hainbat marrazki egin (eta borratu) ditut. Horietako batzuk dantzarekin lotura zuzena dute eta agian dantzazaleren bati interesatzen ahal zaizkio. Beste zenbait tokietan agertu izan da ...
2014/02/19
Manex batek manexondako eginiko gida duzu hau. Bizitzak zango bat Zuberoan jarrarazi dit azkenaldi honetan, eta maskaradetako labirintoan behin eta berriz galdu ostean, nire buruarentzat mapa egin beharrean aurkitu naiz. Dagoeneko 2014 honetako hiru maskarada joan zaizkigu eta oraindik hamaika ditugu aurretik, beraz, hona hemen maskaradetan erabat ez galtzeko manexaren gida.
2014/02/11
Santa Agedaren inguruko ospakizunek indar berezia dute Nafarroako Burunda bailarako herrietan. Kintoen bestak izaten dira Ziordin, Bakaikun, Olaztin, Urdiainen eta Altsasun, behintzat. Azken bi hauetan gainera zortzikoa dantzatzen dute eta Guaixe, Sakanako atari digitalean zenbait bideo zintzilikatu dituzte.
2013/12/28
Iruñean, badira urte batzuk jada, kalaka handi-samarra izaten dugu errege bezpera heldu ahala, Baltasarren kolorea dela eta.
2013/12/07
Gainean ditugu berriz ere gabonak eta baita data hauei dagozkien ohiturak eta mazapanak. Eta berriz ere helduko da Olentzero bere bertsio guztietan (baita Bizar-zuri euskaldun gisa ere) eta bere ondoan, gero eta gehiago, Maridomingi.
2013/10/15
Pasa den mendeko 60garren hamarkadako bi grabazio bitxi eta interesgarri topatu ditut Alacant-eko Unibertsitatearen webgunean. Frankismo garaian Frantziatik emititzen zuen Paris irratiko bi elkarrizketa dira. Bata Filipe Oihanburu Etorkiko zuzendariari eta Agustin Alberro konpainiako kideari egindakoa, taldeak Parisen eman beharreko ikuskizun baten karietara. Bestea Etxahun Iruri idazle, txirulari eta koblakari xiberotarrari egindakoa, berak idatzi eta 1964. urtean Parisen aurkeztutako Matalaz pastoralari buruz.
2013/07/16
Atzoko Jose Angel irigaray-ren testuaren haritik Juan Antonio Urbeltzen beste bat ekarriko dut gaur hona. Aitor Calleja eta Unai Lako-ren "Gigantes de Navarra" liburuan Iruñeko erraldoien jatorriari buruz idazten du Urbeltzek eta bide batez, San Ferminen prozesioari buruz ere ikuspuntu aberasgar...
2013/07/15
Bukatu dira San Ferminak eta triste gaude iruindar gehienok (Saloura joan ez garenok behinik-behin). Eta bestondoa uste baino txikiagoa dela probestuz, irakurtzeko ahalmena ez zait desagertu eta pasa diren bestei buruz irakurtzen daramat goiza. Tartean, berriz jo dut Jose Angel Irigarayk Ortzadarre...
Orain arteko erantzunak
2014/01/07
Tumatxa! Estanpa primitiboagorik... Bestetik, zer jaten dute Peñapardan?
2013/11/20
Bikaina!!! Ze patxada duen mutilak baina zein zehastasun handiarekin egiten dituen urratsak. Gozada hutsa da dantzan ikustea.
2013/11/20
Eta 8 Gb ba al da soinu-zahar, mutil-dantza eta jauzi guztiak, besteak beste, gordetzeko aski memoria? :P
2013/11/13
Euskal Herriko dantzei buruzko irudi bat behintzat topatu dut nik. Hauxe: http://goo.gl/Qos4TJ (Euskal guda dantza, gerlari hil baten apoteosiarekin)
2013/10/28
Niri izugarri gogorra egiten zait "Ravel ez dut ezagutzen, ez naiz musikari bat, eta ez dut ezagutzen bere obra salbu boleroa" esatea eta Raveli buruzko ikuskizun bat egitea. Sorkuntzak ezagutza behar du oinarri nire ustez, inoiz ez ez-ezagutza!
2013/10/24
Erabat ados! Nik telebistaren papera ere azpimarratuko nuke, izan ere, elkarrizketatuek diotenetik ondorioezta daiteke, lehenago ezberdin dantzatzen bazen eta telebista txapelketa ematen hasi denetik homogeneizazio prozesu bat eman bada, hain zuzen ere, telebista emanaldi hori izan daitekeela errudun nagusietako bat.
Baina horrek bigarren irakurketa bat du, eta telleriak dioenaren bidetik joko dut. Txapelketa mundu guztiarendako ikusgarri egiten hasi denetik gainbehera batean sartuta dagoela esanen nuke. Dantzakera horrek dantzariak uxatu ez ote dituen... (konplexuagatik, Telleriak dioen gisan, edo dantzakera horrekin asper-asper eginda!) Euskal Herrian zenbat dantzari bikain dago? eta horietatik txapelketara 9 bikoite baino ez dira aurkezten, 8 gipuzkoarrak eta bizkaitar bakarra. Ostras, niri zer pentsa emanen lidake!!!
2013/10/23
Ni Joxe Mari Telleriak dioenarekin geratzen naiz. Lehen beste era batera dantzatzen zen!
Eta Mendizabalek dio alde teknikoa gailendu dela, baina uste dut hori ez dela bikoteen errua, txapelketak indarrean jarri duen ereduaren errua baizik.
2013/10/16
Ostras! Ze animaliak Arkaitzen bideoko dantzariak! Ikaragarria 1:36 minutua!!! Ala ensaiatzera! :)
2013/10/15
Ederra bideoa! Bestetik, aspaldiko erromerietako argazki zaharrak ikustean interesgarria izaten da jendearen arropei erreparatzea. Hemendik 70-80 urte barrukoek ere izanen dute zertan fijatu! :)
2013/10/01
Handik eta hemendik tiraka bildu ditut informazio batzuk.
San Migel egunez egiten dituzte dantzak Igantzin. Ezpata-dantza eta Makil-dantza bat behintzat.
(
http://www.flickr.com/[…]/ eta
http://www.flickr.com/[…]/)
Goizeko 10:00etan karriketan barna buelta ematen duten txistulariek eta ezpata-dantzariek. Geroxeago, Udalbatza, ezpata-dantzari eta txistulariekin batera herriko bandera aitzinean dutela Herriko-Etxetik elizara abiatzen dira meza nagusia entzutera. Mezaren ondotik bandera arbola egiten dute plazan eta ezpata-dantzariek haien saioa egiten dute ondotik.
Bitxia iruditu zait, neskek duten partehartzea. Izan ere ezpata-dantzarien ondoan egiten baitute herriari buelta, kastañuelak joz eta ezpata-dantzarien ezpaten artetik dantzatuz.
http://www.flickr.com/[…]/Iosu Royori Igantziko Amadeo Arretxea txistulariak esan dionez, 1936. urteko gerra aitzineko zenbait informazio eta datu zituzten bilduta Igantziko dantzen inguruan, baina gaur egun egiten dituzten hauek berritik sortuak dira ez oso aspaldi. Gutxienez 2008. urtetik egiten dute Ezpata-dantza eta Makil-dantza Igantzin.
Ederra litzateke bertakoren batek datu zaharrei buruzko eta dantza berrien sortze prozesuari buruzko artikulotxo bat eginen balu. Ia animatzen diren!
(Argazkiak: Oskar Txoperena)