Dokumentuaren akzioak
Dantzan.com-eko RSS konbinatua

Lasala: Burnt
Noiz: 2025/09/19 19:15Non: Donostia, Plaza Berria
*Dantza Hirian 2025 jaialdiaren barruan.
Gero eta eskatzaileagoa den gizarte-ispilu baten aurrean, badirudi estrategia posible bakarra gauero intentsitate handiagoz distiratzea dela. Hainbeste kontsumitzen den prezioa sitsek argitik gertu hegan egiteagatik ordaintzen duten prezio bera da: berezko "burnout" batean su hartzeko aukera.
Berria egunkariak Boiseko Jaialdiri buruzko "Jaialdiaren sustraietan" dokumentala aurkeztu du: emaiozu begiratua

Donostiatik Arberatzera. Muriskatik EHZra
San Juan bezperako soka-dantza egin eta San Ferminak bitarte saiatzen ohi gara emanaldi gehiagorik ez hartzen, Iruñeko festetako gure obligazioak ongi prestatu ahal izateko. Alta, aurten ezinezkoa egin zaigu. Izan ere, errefusatu ezinezko bi proposamen heldu baitzaizkigu asteburu bererako: Batetik...

129 urteren ondoren paloteadoa plazaratuko dute Corellan
Datorren larunbatean, mende luzez galduta egon ondoren, Corellan paloteadoa antzeztuko dute. 19:00etan izango da, Foruen Plazan. Nafarroako Erriberako zonaldeetan ohikoak diren paloteadoen gisan, dantza, musika, antzerkia, umorea eta kritika eramango dituzte oholtzara. Tambarria dantza taldea...

Ehun ezpaten irudiak, Igartza 2025
Hobea omen da irudi bat mila hitz baino. Joan den larunbateko irudiek hitzik behar ez dutela uste dugulako, hemen jarraian honako irudi sorta eder hau, Iñaki Erauskini esker: ...

Olatz Larunbe: Ihtok
Noiz: 2025/09/28 19:00Non: Murtxante, Murtxanteko Kultur Etxea
IHTOK, harremanetan jartzeko moduen sentsibilitatetik abiatuta, banakotasuna eta komuna zalantzan jartzen du, espazio eta denbora mugatu bateko bizikidetzaren substantzia planteatzen du. Bi pertsonaien arteko ezberdintasunek eta kointzidentziek elkarrizketa bat sortzen dute beren idiosinkrasietatik, ezaugarri kulturalak, izaerak, ezaugarriak eta izateko moduak antzematen dituzten leku bat. Beren testuinguruan desberdina dena eta horiek nola gurutzatzen diren esperimentatzen dute, beren baitan iraultza bat eraginez. Eszenaratzea aurreiritzi inkontzienteei, pertsona bat ezagutzen duzunean agertzen diren lehen pentsamoldeei eta mugimendu-identitateen bidez kultura-aniztasunak duen botereari zein balioari buruz hausnartzeko gonbidapena luzatzen da. Ficha artística:

Vasiliki Papapostolou: Panopticon
Noiz: 2025/09/25 18:00Non: Bilbo, Fundicion aretoa
Panoptikoaren egituran inspiratutako pieza, ziegak beti ikusgai dauden eta erdiko puntu batetik kontrola daitezkeen espetxea.
PANOPTICONen, esku gorriek gainerako gorputza gobernatzen dute, eta etengabe ari dira beren ekintzak behatzen, zaintzen eta kontrolatzen; gainerako gorputzak, berriz, giza espiritua irudikatzen du, giza sena eta buru indibiduala babesteko etengabeko borroka, gizakiak emaitza kontrolatuetan eta arau estatistikoetan gero eta mekanikoagoak eta interesatuagoak bihurtzen diren gizarte batean.

Hodei Iriarte + Alberto Serrano: Aatxe
Noiz: 2025/09/27 12:30Non: Orereta, Dantzagunea
Hodei Iriarte eta Alberto Serrano dantzari eta koreografoek “Aatxe” dantza emanaldia eskainiko dute. Euskal mitologia eta gorputzen mugimendua uztartzea helburu du sorkuntza lanak; inprobisazioa, konposizio ariketak eta sortutako errepertorioa publikoari erakusteko asmoz. Helduentzako ikuskizun bat, euskaraz. Doan, ez da aurrez izenik eman edota gonbidapenarik jaso beharko. Edukiera mugatua. Gipuzkoako Dantzagunearen eskutik.

Olga Pericet + Daniel Abreu: La materia. De la leona a la invencible
Noiz: 2025/09/26 20:00Non: Barakaldo, Barakaldo Antzokia
*Barakaldoko 2025eko Viernes Flamencos jaialdiaren barne. Olga Pericetek La Leona-rekin hasi eta La Invencible-rekin amaituko duen trilogiaren bigarren atala. Triptiko hori Antonio de Torres luthier mitikoaren (Almería, 1817-1892) gitarretan oinarritzen da. Pericetek flamenkoaren jatorrira egiten du bidaia hau, gitarra espainiar modernoaren aitatzat jotzen den almeriarrak egindako instrumentu liluragarriei buruz ikertzeko. La Leona-rekin, Pericetek kanpotik begiratzen zion gitarrari; La Materia-rekin, ordea, barrutik, egurra, usaina, soinua eta isiltasuna gogora ekarriz. Ikuskizuna inflexio-puntu bat da bere ibilbidean, bere ibilbide osoaren oihartzunak bilduz, eta, aldi berean, bere hitzetan, “begiratzeko modu berri bat” proposatzen du. La Materia-n, Daniel Abreu dantzari eta koreografoarekin elkartu da etiketa guztiak gainditzen dituen pieza bat zuzendu, koreografiatu eta interpretatzeko. Pericet eta Abreu –Dantzako Sari Nazionalak 2018an eta 2014an, hurrenez hurren– elkarrekin lehen aldiz eszenan. Fitxa artistikoa:

Oinkari: ura gara bidean
Noiz: 2025/09/25 19:00Non: Hernani, Biteri Kultur Etxea

Dantza-Konpainia Nazionala: Petipa (Paquita + Raymonda)
Noiz: 2025/09/25 19:00Non: Iruñea, Nafarroako Unibertsitatearen Museoa
Dantza Konpainia Nazionalak, Muriel Romeroren zuzendaritza artistikoarekin, Marius Petiparen (1818-1910) figura handiari omenaldia egiten dio, bere burua ballet klasikoaren aitatzat jotzen baitu. 1818an Marseillan jaioa, Petipa, beharbada, dantzaren historiako koreograforik garrantzitsuena da.
Errusia inperialean kokatutako dantzari eta koreografo frantziar ospetsu honi dantzarako funtsezko tituluak zor zaizkio, hala nola Beltxargen aintzira, Loti ederra, Intxaur-hauskailua, Don Kixote, Paquita, Raymonda edo Baiadera. Koreografia hauek errusiar baletaren kanona moldatu zuten XIX. mendean, Petipa arte honetako autoritate gorena bihurtuz.
Dantza Konpainia Nazionalak Petiparen piezak hartu ditu hasieratik eta historian zehar. Hainbat zuzendaritza artistikok aukeratu zuten Raymonda irudikatzea, hala egin zuen Maya Plisetskayak 1987an, José Carlos Martínezek 2013an eta berriro ere, gaur egun, 2025ean, Muriel Romerok. Egungo zuzendariak koreografo handiaren bi izenburu aukeratu ditu, Azari Plisetskik eta José Carlos Martínezek zuzenduta, biak ere funtsezkoak Dantza Konpainia Nazionalaren historian.
FITXA ARTISTIKOA:
Zuzendaria: Muriel Romero
Zuzendari ondokoa: Mayda Islas
Zuzendaritza artistikoko laguntzailea: Ana Catalina Román
Gerentea: Arturo Barral
Zuzendari teknikoa: Ginés Caballero
Produkzio zuzendaria: Cristina Redondo
Komunikazio zuzendaria: Maite Villanueva
Lehen jokalariak: Alessandro Riga, Kayoko Everhart, Giada Rossi
Nagusiak: Cristina Casa, Yanier Gómez Noda, Isaac Montllor, Anthony Pina
Bakarlariak: Ion Agirretxe, Elisabet Biosca, Ana María Calderón, Felipe Domingos, Mario Galindo, Elisa Ghisalberti, Thomas Giugovaz, Erez Ilan, Marina Jiménez, Daniel Lozano Martín, Aleix Mañé, Shlomi Shlomo Miara, Gaizka Morales, Natalia Muñoz, Mariavittoria Muscettola, YaeGee Park, Hamin Park, Shani Peretz, Benjamin Poirier, Irene Ureña
Dantza taldea: Mar Aguiló, Niccolò Balossini, José Alberto Becerra, Emma Cámara, Juan José Carazo, Margaux Chesnais, Celia Dávila, Joshua Feist, Sara Fernández, Valeria García, Martina Giuffrida, Alba Hellín, Tamara Juárez, Sara Khatiboun, Roberto Lua, Álvaro Madrigal, Clara Maroto, Marcos Montes, Gianmarco Moschino, María Muñoz, Daniella Oropesa, Nora Peinador, Laura Pérez Hierro, Pauline Perraut, Alejandro Polo, Iván Sánchez, Roberto Sánchez, Rodrigo Sanz, Tomás Sanza,
Pianistak: Carlos Faxas, Viktoriia Glushchenko, Mariana Palacios, Ayllin Plá
PAQUITA – Grand pas Classique
Koreografia: Marius Petipa
Iraupena: 30 minutu
San Petersburgoko Antzoki Handiaren (Mariinsky Antzokia) erabateko estreinaldia, 1881eko abenduaren 27an. Compañía Nacional de Danza (Ballet del Teatro Lírico Nacional) taldearen estreinaldia Teatro de la Zarzuelan, Madrilen (Espainia), 1988ko azaroaren 19an.
Espainiako ijito baten eta Napoleonen ofizial baten arteko erromantzea da Paquita, itxuraz ezinezkoa. Protagonista maskulinoaren esku-hartzeak bere arrastoa uzten badu ere bere aldakuntzan zein birako pasabidean, Paquita batez ere ballet femeninoa da, sortu zeneko une estilistikoaren isla, eta, beraz, arreta berezia jartzen du figura klasiko zorrotzenen fintasunean eta zehaztasunean, bai bakarlarien esku-hartzeetan, bai Petipak bere koreografian zehar tartekatzen duen taldearen mugimenduetan, eta nolabaiteko protagonismoa ematen dio dantza-gorputzari, geroko joeren preludioa.
Paquitak Don Quijoterekin eta Petiparen aurreko beste lan batzuekin partekatzen du koreografo frantziar-errusiarrak Espainian egon zen bitartean landu zuen espainiarrarekiko gustua. Ballet honen erakargarritasunik handienetako bat koreografiaren sotiltasuna da, non Petipak izaerazko dantzak alde batera utzi eta folklore-izpiritu hori xehetasun txikien bidez birsortzea lortzen duen. Paquita bere dotoretasunagatik eta zailtasun tekniko konplexuenak betetzen dituen graziagatik nabarmentzen den balleta da. Grand pas Classique honako elementu hauekin egituratzen da: pas de trois bat, lau bariazio bakarlari eta bitako pauso bat, hitzaurrearekin eta kodarekin bikote protagonistari eta gainerako hautagaiei distira handia ematen diena.
RAYMONDA DIVERTIMENTO
Koreografia: José Carlos Martínez (Marius Petipa eta Rudolph Nureyeven bertsioetan inspiratua)
Iraupena: 30 minutu
Raymonda balletak, Marius Petiparen azken lan handienetako batek, Erdi Aro konbentzionalean garatzen ditu bere hiru ekitaldiak, Gurutzadetara abiatzen diren heroiekin. Guduan, Jean de Brienne zaldunak bere emaztegai Raymonda salbatu beharko du Sarrazenoen atzaparretatik. Azken eszenak, azkenean, elkartuko ditu. "Urrats klasiko hungariar" hau azken dibertimendu handiaren laburpen bat da: Raymonda eta Jean de Brienneren ezkontza, Hungariako erregearen aurrean ospatua. Musikak bere tonalitate exotikoak magiar gaietatik hartzen dituen bezala, urrats klasikoak ere hungariar zaporez apaintzen dira. Zangoek estilo klasiko hutsean dantzatzen badute, bustoak eta besoek "izaera dantza" keinua hartzen dute.
"Maya Plisetskaiari eskainia"
José Carlos Martínez

Aukeran: Maurizia
Noiz: 2025/09/21 18:00Non: Dulantzi, Plaza
Egunkari orri bati sua emanez panderoaren larrua berotu du Mauriziak. Kontu handiz, bizitzak erakutsi baitio beroa ez dela beti goxoa, gehiegi gerturatuz gero, garrek, pasioen antzera, erre egin zaitzaketela. Albokaren doinua entzuterako, kokotsa altxatu eta bizitza eman dio panderoari, eta biziki mugitzen ari den haren eskuan, esku asko ikusi ditut; milaka emakumeren eskuak une batetik bestera hegan irteteko prest. Halako batean barne lurrikarak eztanda egin eta Mauriziaren ahotsean entzun ditut beste hainbat ahots. Emakume askoren ahotsak dira, bizi-poza, harrotasuna, indarra, pasioa, alaitasuna erakusten dutenak. Baita beldurra, amorrazioa, askatasun nahia, mina. Emakume haien guztien irrintziak aldi berean direlako algara eta aienea, aldi berean salaketa eta ospakizuna. Emakumeen ahotsek sorginduta, paparrera eraman dut eskua, saihetsetan kaiolatuta dudan txolarrea saltoka hasi baita, hegan irten nahian. Eta txolarrearen dardarak piztu du nire barrea, eta aldi berean leherrarazi du nire negarra, emakume horien guztien harrotasuna eta pasioa neureak sentitu ditudalako, euren minak eta tristurak bezala. Ahotsek atximurka egin didate azalean, igurtzi egin dizkidate bizitzak burdina gori-goriz markatu dizkidan orbainak, eta honela agindu didate: altxa kokots hori, begiratu aurrera eta ospatu bizitza, abestu, egiozu barre zorionari eta aurre nahigabeari. Eta orduan, ahots haien guztien artean, neure ahotsa ezagutu dut, eta etengabe mugitzen ari diren milaka esku haien baitan ikusi ditut nireak. Eta orain badakit: Ni naiz Maurizia. Ni ere banaiz Maurizia. Eta haren moduan prest nago plazara irteteko. Fitxa Artistikoa:

Emazteak Zuberoako plaza ekitaldietan, kultura bizitzen eta ikertzen
Noiz: 2025/09/18 18:00Non: Eibar, UEUren egoitza
UEUren 2025/2026 ikasturtearen hasiera-ekitaldiko sarrerako hitzaldia. Hizlariak:

Duo Olaia + Gilles: Festa Formal
Noiz: 2025/09/21 19:00Non: Hondarribia, San Pedro Kalea
*Dantza Hirian 2025 jaialdiaren barruan.
Olaia & Gilles bikotea Belgikako dantzari batek, Gilles Noëlek, eta euskal dantzari batek, Olaia Vallek, osatzen dute, eta mugimenduaren arteen inguruan sormen-lana egiten saiatzen dira. Talde hau 2019-2020 denboraldian sortu zen, Eusko Jaurlaritzaren beka bat jaso ondoren, sorkuntza koreografikorako. Aurretik, Dantzaz konpainian lanean ezagutu genuen elkar, eta beti izan genuen elkarrekin sortzeko kezka.

Bellanda: Simposio
Noiz: 2025/09/20 19:45Non: Donostia, Lasta Plaza (Nautiko)
Platonen kontakizunetik gaur egunera arte, etengabeko tentsioa gorputz osoaren, bakarraren, osoaren bila. Aristofanesen diskurtsoan kontatutako "hermafroditetatik", naturaz gaindiko irudiak, indarrean eta forman, daukagun gorputz banaturaino.
KOREOGRAFIA ETA INTERPRETAZIOA:
Lia Claudia Latini and Giovanni Leonarduzzi (Italia)

Bellanda: Simposio
Noiz: 2025/09/21 19:15Non: Hondarribia, Santa Maria Madalena Plaza
Platonen kontakizunetik gaur egunera arte, etengabeko tentsioa gorputz osoaren, bakarraren, osoaren bila. Aristofanesen diskurtsoan kontatutako "hermafroditetatik", naturaz gaindiko irudiak, indarrean eta forman, daukagun gorputz banaturaino.
KOREOGRAFIA ETA INTERPRETAZIOA:
Lia Claudia Latini and Giovanni Leonarduzzi (Italia)

Paula Comitre + Julio Ruiz: Un diálogo entre Paula Comitre y Julio Ruiz
Noiz: 2025/09/20 19:15Non: Donostia, Plaza Berria
Gu joan ginen. Usaimenarekin susmatzen diren bi txakurrek bezala, imajinatu egiten dute. Ukimenarekin zeharkatzen diren loreak bezala, zeharkatu egiten dira. Beldurgarriari su ematen dion sastakai hura bezala, sastakai hura bezala, ez, ez, ez. Egutegian marraztutako gau hura bezala, uda hura bezala. Mihiaz lotzen den brontzezko hari hura bezala.
Eskatzen digunaren elkarrizketarako espazio bat. Galderan jartzeko espazio bat, galdera hori, beste guztiok bezala erantzuten ez dakiguna.

Hoku Kai: Polinesiar Dantzak
Noiz: 2025/09/20 18:00Non: Orereta, Herrixka
*2025eko Atlantikaldiaren egitarauaren barne. Hoku Kai Pazifikoko tradizio eta erritmo autoktonoak antzezten eta zabaltzen espezializatzen den dantza polinesikoko konpainia bat da. Bere artearen bidez, polinesiar uharteetako ohiturak zaindu eta ospatu nahi ditu, bere dantzen edertasuna ez ezik, bere kulturen aberastasuna ere erakutsiz. Hoku Kairen koreografiek mugimendu arin eta kementsuak konbinatzen dituzte, musika tradizionalarekin batera, ikusmen eta soinu esperientzia bat sortuz, publikoa Hego Ozeano Bareko paisaia eta tradizioetara garraiatzen duena. Konpainia bere benetakotasunagatik eta pieza bakoitza interpretatzeko duen grinagatik da ezaguna, eskualdearen antzinako espiritua transmitituz. 30 minutuko tailerra eskainiko dute eta, ondoren, 30 minutuko erakustaldia.

African Vives Dance: Sustraiak eta mugak
Noiz: 2025/09/20 17:00Non: Orereta, Herriko Plaza
*2025eko Atlantikaldiaren egitarauaren barne. African Vibes Dance dantza-taldea eta dantzaren bidez kultura-aniztasuna eta ongizate integrala sustatzeko konpromisoa duen elkartea da, eta tradizio afrikarren ikuspegi berezia du. Afrodanceko tailer eta klase erregularrak, dantza afrikarreko emanaldiak, animazioa eta kultura arteko hainbat jarduera eskaintzen dituzte. Sustraiak eta mugak: dantza afrikarraren zeharkaldiak izeneko proiektu hau dantza afrikarra, flamenkoa eta garaikidea uztartzen dituen dantza-proiektua da, ‘zeharkaldi’ kontzeptua aztertzeko. Pieza honen bidez, gorputzean eta mugimenduan islatutako migrazioak, muga kulturalak eta egokitzapena ikertzen dira, non afrikar perkusioko dantzak eta zuzeneko musikak muga fisiko eta emozionalak zeharkatzearen esperientzia kontatuko duten. Proiektu honek mestizaje kulturala eta kulturen arteko elkarrizketa sustatu nahi ditu artearen bitartez.

Amimona
Noiz: 2025/09/20 19:00Non: Hernani, Chillida Leku Jauregi Bailara
Amimona bi interpreteren dantza-performance bat da, mugimendua, irudia eta emozioa uztartzen dituena 45 minutuko bidaia batean. Agertokian, gorputzak dantzan eta elkarrizketan ari dira, Chillida Lekuko Zabalaga baserriaren oroimena aztertzen duten bitartean. Giza istorioz betetako espazio hau iraganeko oihartzunak hedatzen diren ispilu bihurtzen da, eta orainaldiko emozioetara gonbidatzen da, kontatu gabeko istorioak omenduz. Fitxa artistikoa:
Ekintza keinu pausatu eta errepikakorrekin hasten da, landa-eremuarekin lotutako eguneroko lanak gogora ekartzen dituztenak. Pixkanaka, interpreteak eraldatu egiten dira, geruza fisikoak eta emozionalak kenduta, tentsio- eta askapen-egoerak agerian uzteko.
Antzezleek ezerosotasunari eta ederrari zintzotasunez aurre egin behar diete, zaurgarritasunari, loturari eta eraldaketari buruzko elkarrizketa irekiz. Orainaldia gogorarazteko eta bizitzeko gonbita, garena eta izan garena besarkatuz.
"Chillida Leku testuinguru intimo bat da niretzat, iragan oso zehatz batekin, non bizi diren nire amonaren, haren senideen eta beste hiru familien bizitzako oroitzapenak, guztiak apalak, markes baten errentapean bizi izan zirenak 1930. urtera arte, orain museoaren parte den baserrian." Ane Zelaia
Dokumentuaren akzioak