Orain arteko ekarpenak
2005/07/07
Euskal gaietan doktore da dagoeneko Lisa Corcostegui, bere tesia aurkeztu eta epaimahairen onespena jaso ondoren. Euskal dantzaren inguruko tesi-lana egin eta aurkeztu du Lisak Renoko Unibertsitean.
2005/06/21
Mutrikuko Gure Ametsa dantza taldea bere 40. urteurrena ospatzen ari da egunotan . Pasa den asteburuan hasi dira ospakizunak eta ekainaren 26rarte iraungo dute. Hona prestatu duten egitaraua:
2005/06/09
Igandean, ekainaren 12an, ospatuko da Zaldibarren Durangaldeko ezpata-dantzari eguna. Merinaldeko ezpata-dantzari taldeak bilduko dira eta ohiko dantza saioaren ondoren Juanito Lasuen omenduko dute.
2005/06/08
Garikoitz Otamendi eta Lael Uberuagarra dantzariak Australiarantz abiatuko dira igandean bertako Euskal Etxe batean hilabetez dantzak irakastera.
2005/06/03
Izarrei bezelaxe, persona batzuei gertatzen jakue munduko bizi-urtien briztaria behin gastau arren, argitxasuna zabaltzen irauntzen dabela gerora be, luze. Ez da itxutu eraitxen daban tximistia, argi epela dakixe emoten, gozuagua, aho barruan erabiltzeko modukua. Argi noblia. Gaur atsaldian Juan Sa...
2005/05/30
Orioko Udalak lehiaketa librea deitu du Danbolin Musika Eskolako irakasleak ordezkatzeko zerrendak osatzeko. Flauta, Saxoa, Klarinetea, Perkusioa edo Biolineko irakasleei zuzenduta dago, baina baita Euskal Dantza ere.
2005/05/25
Dantzaren erreforma Euskal Herrian izeneko lanarekin irabazi du Joxemiel Bidador-ek Bilboko Udalak antolatzen duen Miguel de Unamuno saiakera saria.
2005/05/24
Joan den astean Le Basque izeneko ikuskizuna aurkeztu zen Errenterian, Musikasten . dantzan.com-en argitaratutako aurkezpen albistean dantza historikoa eta dantza tradizionalaren arteko uztarketa da Le Basque esaten zen. Ostiralean emanaldiari buruz Jon Mayak idatzitako artikulua argitaratu...
2005/05/16
Dantza eskolak emateko dantza tradizionaleko irakasleekin lan-poltsa osatzeko deialdia egin du Bilbao Musikak. Hona hemen deialdiaren xehetasunak:
2005/05/11
Gaizka Barandiarani omenaldia egingo zaio datorren igandean, maiatzaren 15ean, Donostian. Dantzaren alorrean egindako ikerketa eta idazlanengatik nabarmendu da 89 urte dituen jesuita. Hona Euskal Dantzarien Biltzarrak eta Euskal Herriko Txistularien Elkarteak presatu duen egitaraua:
Orain arteko erantzunak
2016/09/01
Josu Garate-k aipatu dit ez dela antzematen urratsak markatzen dituzten. Halaxe da, ez zituzten markatzen, beraz, jauziak buruz zekizkiten denek.
2016/08/25
Oporretan Biarnon, Laruns-en dantza-jauziak ikusteko aukera izan dugu, eta Biarnoko jauzietan ohikoak izaten diren artazi edo ostikoak ikustean Piarres Adamen haixturrekin gogoratu naiz. Ez ote du horrekin lotura gehiago Zuberoakoekin baino?
2016/08/12
"haiztur"ak aipatzen dituenean, urrats bakoitza bukatzean egin ohi den "korta" mugimenduaz ari ote da? Hala balitz modu polita da hori izendatzeko! Gaur egur erabiltzen ote da? Edo idazlearen burutazioa izan da?
2016/06/22
60 jaialdi, euskal kultur sarea osatzen dutenak, antzerkia, dantza, zinea, literatura, musika... kultura mugiarazten dutenak, diru-laguntzari gabe utzi ditu Jaurlaritzak eta gainera antolatzen hasi aurretik laguntzarik ez zela izango jakinarazi gabe. Donostia2016-ren albo-kalteak dira hauek? Baina orduan, zertarako da Donostia2016 horren eraginez kultura sarea deusesten bada???
2016/06/14
Ez, ez nion erantzun galderari, arrazoi duzu. Galderak "Euskal kultur sorkuntzaren transmisioan" jartzen zuen fokoa, eta enfoke horretan dantza aintzat hartua izateko ditugun arazoak azaleratu nahi nituen. Algia, euskal kulturaren transmisioa hobetzeko neurri gehienek ez dutela balio dantza tradizionalarentzat definizio horretatik kanpo uzten dugun bitartean.
Zehazki tradiziozko dantzaren egoera ondo bidean jartzeko bost neurri? Ni bakarrarekin konformatuko nintzateke: euskal dantzarekiko gutxiespen eta kontsiderazio ezarekin bukatzea. Baztertzeari uztea alegia, horrekin dagoeneko hamaika neurri etorriko bailirateke natural: hezkuntzan, ikerketan, dokumentazioan, sustapenean, azpiegituretan,...
Alegia, dauden premia eta aukerak aintzat hartzea eta dagozkion erantzunak ematea, ez baztertzea. Dantza eskola bat sortzen bada euskal dantza ere kontuan hartzea; Sorkuntza, sustapen, ekoizpen edo biretarako diru-laguntzak ematen badira euskal dantza ere onartzea eta baloratzea; Mediateka, dokumentazio zentro edo artxibo bat sortzen bada euskal dantza aintzat hartzea. Ikerketa bultzatzeko asmoa dagoenean euskal dantzaren ikerketa ere aintzat hartzea.
Smithsonianekin gertatu dena euskal agintariek beren buruaz dituzten konplejuen erakusgarri aparta da. Beren herriko kulturaz, dantzaz eta folkloreaz lotsatzen diren agintariak ditugu. Diasporaren gain utzi dute euskal dantza tradizionalaren ordezkaritza Washingtonen eta asko pozten naiz diasporako lagunengatik. Baina diasporako dantzarie beraien poltsikotik ordainduko dute dena: bidaia, egonaldiak, jatekoak... dena! Hala ere pozik egingo dute, estatu-batuar hiritar batentzat Etxe Zuriaren aurrean zure kulturaren dantzak erakustea ohore handitzat dutelako, baina euskal agintarien lotsagabekeria antologikoa da.
2016/06/03
Mila esker gonbidapenagatik Jakes. Ezinezkoa zait bertan izatea dantza jarduera bat baitut ordu berean.
2016/05/13
Beraz, "jarduera guztiak laguntzea ezinezkoa" da eta deialdi orokorra "duela hiru urte desagertu zen Etxepareren aurrekontua %33 murriztu zenean". Beraz, euskal dantzaren egoera Etxeparen deialdietan hauxe da: musika zabaltzeko 140.000€, artearentzat 53.000€, dantza garaikidearentzat 33.000€ eta euskal dantzarentzat 0€.
2016/05/03
Bitxia da, Ingalaterran morris dantzariak (literalki, mairuak edo moriskoak) hedapen eta historia zabala baitute, eta Lapurdiko barnekaldeko kaskaroten tankera berak: 6-8 dantzari, xingola koloretsuz apainduak, txintxarriak soinean, makila-dantzak egiten dituzte... Ibarrak lotura horri tira egiten dio, baina dantza, musika eta janzkera eredu hori Europako beste hainbat tokitan ere aurki daiteke, beraz, bide bakarreko azalpenak sinpleegiak gertatzen dira.
2016/04/28
Bai, ulertzen dut diozuna Mikel. Ni saiatzen naiz ez planteatzen gizon eta emakumeen arteko auzi moduan, baizik eta feministen eta mat... tira, feminista ez direnen artean ;-) Beraz, bat nator gizonezkook monopolizatzen ditugun botere-eremuak utzi behar ditugula, baina hori egiterakoan jarrera feministak jarrera ez feministekin ordezkatzeko arriskua badago, eta hor kezka daukat horren onuraz. Alegia, parekidetasuna bultzatzeko prest dauden gizonezkoak botere guneetatik alboratzeak ez dakit aukera edo arrisku moduan identifikatu behar dugun. Ideala biak batera ematea litzateke, noski, gizonezkoak eta ez feministak botere guneetatik urrundu emakumezkoak eta feministak sar daitezen. Bestetik, niretzat gizonezkoak erabat desagertzeak ere ez dio mesederik egiten parekidetasunari, eta hori gertatzen ari da hainbat dantza taldetan, gizonezkook botere posizioan izan dugun protagonismoa parekidetasunarekin kolokan ikustean interesa galtzen dugula eremu horretan eta utzi. Horren ondorioak ere ez dut uste parekidetasunarentzat onak direnik, eta gutxiago "neskek dantzatzen dute mutilek ez dagoelako" moduko azalpenekin osatzen badira.