Dokumentuaren akzioak
Kudeatzailea beldurra kudeatzen
Egunerokotasunari aurre egiteko esaldi positiboz betetzen ditugu egunero sare sozialak. “Egin ezazu, eta beldurra baduzu, beldurrarekin egin ezazu”; “beldurra da zarenaren eta izan zaitezkeenaren arteko harresia”, “ausarta ez da beldurrik ez duena, beldurra gainditzen duena baizik”. Tira, Facebooken sartu eta goiz osoa pasa lezake batek antzekoak irakurtzen.
Egia da izan ere: beldurra gizarte-kontrolerako arma potentea da. Ezpada poteenteena. Dela etxebizitza, dela ogibidea, edota direla pertsonen arteko harremanak, beldurrak baldintzatzen ditu denak hein handi batean. Esparru profesionalari dagokionez, 2008an gelditzeko iritsi zen krisiak prekarietatea eta, ondorioz, prekarietateari beldurra ekarri zizkigun. Goizetik gauera lanean aritu arren, gibeleko aldean putre-sail bat hegan edukitzearen irudipena dute askok lanean.
Kulturaren eta sorkuntzaren kudeaketan ari garenok ondo dakigu hori, behin eta berriz hitz egiten baitugu sektoreko profesionalei buruz sare egonkor bati buruz ariko bagina bezala. Ondo asko dakigu, ordea, sortzaile profesionalak izatea kimera bat dela ia.
Diskurtsoaren eta eguneroko errealitatearen arteko kontraesanen motiboak ikusten ditugu, baina sarritan, edo sarriegi, ixildu egiten gara. Azken batean, gehienak ari gara kudeatzen ditugun arloetan sortzaile edota interprete lanetan, eta trintxeratik ikusten dugu lanean ari garen sektorean gertatzen dena.
Ixiltzen gara, duguntxo hori galtzeko beldurra dugulako: lanpostua, etorkizuneko enkarguak, emanaldiak… Oro har, egungo kultur kudeaketa erakunde publikoek bideratzen dute, eta horrek eragin zuzena du gure jokaeran. Hiru Trukuk kantatzen zuen moduan, “txakur gosearentzat ez da okel latzik, gosean eukiten dau ta jan egiten dau pozik”.
Prekarietateak behar luke, ordea, ozen hitz egiteko motibo nagusia. Galtzeko ezer ez izateak ematen duen askatasunarekin, gure sektoreetako argi-ilunei buruz publikoki eta, zergatik ez, ideologikoki eta politikoki lerratuta hitz egitea gizarte heldu baten sintoma litzateke.
Ziurrenik, beldurragatik ixiltzea ez da berariaz sistematizatutako kultur politika baten ondorioa, eta horregatik hain zuzen, kontuan hartzeko errealitate bat da.
Dokumentuaren akzioak
Erantzun
Gari Otamendi
Añorga, 1980
Añorgako Dantzariak eta Donostiako Argia taldeetako dantzaria. Gaur egun dantzaren komunikazioan eta kudeaketan ari naiz lanean Gipuzkoako Dantzagunean. Musikari gisa, dantza gozatu nahi dutenentzat arrabita jotzen gozatzen dut Errebal taldean.
Twitterren @arrabita naiz, eta Facebooken ere aurki nazakezue.
Jasotako azken erantzunak
- Iñaki Zugasti on Duintasunaren sarrailak 2018/02/27
- Patxi Montero on Ez da kasualitatea 2017/05/11
- Patxi Montero on Egia gordin bat 2017/01/16
- Iñaki Zugasti on Kolakau dekonstruitua 2016/04/06
- Oier Araolaza on Guillermo Altuna dantza-maisua hil da 2014/10/03
- Xabier Etxabe on Guillermo Altuna dantza-maisua hil da 2014/10/03
-
oier on Quinto, levanta
oier2008/09/14
-
aritz on Quinto, levanta
aritz2008/09/14
-
gari on Horrelako gehiago egin behar dira
gari2008/06/11
-
oier on Horrelako gehiago egin behar dira
oier2008/06/11