Hemen zaude: Hasiera Komunitatea Julen Leuza Izkue

Orain arteko ekarpenak

Soberako Alardeak

2013/09/08

1) Hondarribian eta Irunen Aspaldian ez da giro: jende tropa bat, lerro luzeak, damak zaldian astiro... Fusilarekin apuntatuta oker egin dute tiro! Eskarmenturik ez dugu hartzen karramarroak berriro.   2) Zeren izenean alardeak? Nor edo zer gogoratuz? Historiako gauza hau...

Gehiago irakurri

Godalet: manexen afruskeri galanta

2013/04/23

Askotan pentsatu dut, tamalez, euskal dantzaren estereotipo nagusiak hanka altxatzea eta edalontzi batera igotzea ditugula. Azken hau, gainera, Zuberoako dantza eta inauterien berezitasunik handiena da hegoaldeko dantzari eta dantzazale askorentzat. Hona nire gogoeta dantza famatu honen inguru...

Gehiago irakurri Erantzun 1 dago

Erantzuna

2012/01/29

Atzo jaso nuen erantzuna. Askok jakingo dute jadanik, beste askok zoro nabilela pentsauko dute. Zeresana daukaten gauzei zeresana bilatzea lan gehiegi da. Zeresana ez duten gauzei ez zaie zeresana bilatu behar. Zeresana ez duten gauzekin ikuskizun handiagoa lortu daitekeela uste dugu. Zeresana ...

Gehiago irakurri Erantzun 1 dago

Iztuetaren hedapena

2011/02/14

Aurreko egunean "LAZ" solfeo ikas-liburua nire esku artera iritsi zitzaidan ( hemen PDF-n ). Liburua 1941. urtean Juan B. Lambert, Federico Alfonso eta Joaquín Zamacois bartzelonatarrek egin zuten, garaiko Bartzelonako Goi Mailako Musika-eskolako irakasleak zirenak. Esan daiteke Espainian muska ik...

Gehiago irakurri

Musikaren transmisio idatzia: desberdintasunak ahozkoarekin eta bere eraginak

2010/10/12

Trasmisioa komunikazio ekintzara eta izakien manifestazio askotari lotuta dago; transmisio genetikotik belaunaldi batzuetatik besteetara dagoen transmisio kulturalera. Musika, gizakiaren manifestazio bat gehiago bezala, kolektibitateak eta bere indibiduoek garatzen joan diren aktibitateek daukaten...

Gehiago irakurri 2 erantzun daude

Gaita edo dultzaina?

2010/06/03

   Ez da erantzuteko galdera erraza bat, ez. Eremu irristakor bat izan daiteke agian, baina gogoak nituen gai honen inguruan murgiltzeko.    Euskal Herri osoan daukagun aire eta mutur bikoitzeko instrumentu honi izena jartzeko momentuan ditugun arazoak argitzea gustatuko litzaidake, edo argitu...

Gehiago irakurri 4 erantzun daude

Dantza sorkuntza batendako musika konposaketak: Monteagudoko Dance-a

2010/03/12

Badakigu azken urteotan hainbat dantza sortu, berpiztu edo berrasmatu egin direla, gure herriko kultur tradizioari bultzadakada handi bat emateko asmoz, hainbat zergatien artean. Dantza guzti hauen sorkuntzetan izan da garrantzitsua musikaren gaia. Nafarroan atera diren azken dantzetan adibide e...

Gehiago irakurri 4 erantzun daude

Euskal musika?

2010/03/10

Lehenengo blogaren lehenengo hitzak, urduri nago ba! Interesgarria da musikaren mundua euskal folklorean, dudarik ez. Guk, beste hainbat herrik bezala, guztiz loturik ditugu dantza eta musika gure sustraietan. Etnomusikologia ikasketetan argi uzten da hasieratik, bide horretatik joaten den orok i...

Gehiago irakurri 5 erantzun daude

Orain arteko erantzunak

Julen Leuza Izkue on Gaztedi: maskaradak 2014

2014/04/16

Zorionak Gaztediko gazteentzat, plazaratze dotorea!

Julen Leuza Izkue on Argia: Lapurdiko dantzak 1981

2014/01/08

Ze ederra den hauek bezalako irudiak ikustea. Jantziak, koreografiak, musika, orkestra eredua, dena dago txukun zaindua. Zer esanik ez gainera ikerketa lan hauek izan duten eragina, lekuan bertan eta gainontzeko taldeen errepertorioetan. Asko daukagu ikasteko, eta asko eskertzeko ere!

Julen Leuza Izkue on USB Dantzariak: saltzeko orduan akordatzen dira ba gurekin!

2013/11/20

Virus ederrak sartuko dituzte batzuk bertan, tradizioaren mesede...

Julen Leuza Izkue on Ravel Jauna - TVPI Baiona

2013/10/31

Konplexu arazoak ditu Euskal Herriak Maurice Ravelen pertsonarekin. Badirudi edozein modutan ere musikari euskalduna zela esan nahi dugula, Ziburun 3 urte pasa zituela aitzaki hartuta. Elhuyar hiztegi entziklopedikoan "euskal konpositore ziburutarra" jartzen du, eta orain Etorkizuna Kontzeptuak konpainiak ikuskizuna plazaratu. Ravelek Parisen ikasi zuen, eta bertan ikasitakoak ondorioztatu zituen egin zituen lan miragarri guztiak. Konparazio batera, Pamplona 2016 kanpaina kultural zapuztuak Pablo Sarasateren itxura iruindarra esplotatu zuela datorkit burura.

Julen Leuza Izkue on Mutil-dantzetan emakumeen parte hartzea bultzatzeko ekimena sortu da Baztanen

2013/06/06

Kanpotik ikusia bada ere, bihotzez eskertzekoak dira horrelako ahaleginak. Beste askok bezala, Baztanen dantzetan emakumeen partehartzearekin duten arazoa behingoz eta osasunez gainditu dezatela espero dut. Ea honek laguntzen duen.

Julen Leuza Izkue on Otsagabiko Katxutxaren arrastoaren atzetik

2013/03/15

Kaixo Mikel. Uste dut gauzak nahastu dituzula. Aritzek oso artikulu interesgarria idatzi du, musika batean, doinu batean oinarritua dagoena alegia. Adibide gehiago ditugu doinu ezberdinekin: aurtengo Ezpalak jaialdia izan ere doinu baten inguruan egingo da (guk Sorgin-dantzakoa bezala ezagutzen duguna, baina Zuberoan, Biarnon, edota Norvegian ere erabiltzen dena), edo bestetik, beti txunditu nau Euskal Herriko dantza askotan "deia" bezala ezagutzen duguna funtsean doinu berdina dela, hau da, Sol Maior tonoan egiten den koda antzekoa (Bizkaiko dantzari-dantzan, Gipuzkoako brokel zikloan, Sakana aldeko soka-dantzetan, Baztango mutil-dantzetan, dantza-jauzietan edo Zuberoako dantzetan ere, besteak beste). Esan duzu Modorrorekin eztabaida hori dagoela, baina ez da horrela: Modorroren inguruan dagoen eztabaidak forma koreografikoa du oinarri: lehen herrikoek buelta batekin egiten zuten, dantza taldek batzuk mantendu duzuen bezala, eta 70ko hamarkadan Patxi Arrarasek koreografia aldatu zuen, bi bueltan jarriz (gauzak hasi eta bukatu egin behar direla azalduz edo). Esan bezala, Modorro dantzarekin dagoen eztabaida oso interesgarria izan arren, ez du zer ikustekorik hemen hizpide hartutako gaiarekin. Kasu, egia da Modorroren musika urteen baitan aldatua izan dela, baina beti izan da antzekoa, beraz ez dut uste horri buruz hitz egiten ariko zinenik. Hona hemen bertsio zahar bat: <object width="353" height="132"><embed src="http://www.goear.com/files/external.swf?file=bc362c1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" quality="high" width="353" height="132"></embed></object>

Aurrera ba

2012/04/16

Ideia polita, egingo dugu ahal duguna. Bestetik, komentatu ez den arren, musikari orok buruan izan dezala pieza Re tonoan dagoela, eta ez normalean fanfarreek jotzen duten Do-n. Tira ba.

Bat gehiago

2011/12/31

Bat gehiago zuekin, eta mila esker, bihotzez. Animo.

Mila esker

2011/11/08

Eskerrik asko, Oier, azalpenarengatik!

Erritoaren teoria hori entzuna nuen ere, eta aldaketaren beste arrazoi handi bat izango zen ziurrenez.

Oso interesgarria da mugimendua azkarregia zela esatearena. Duela hamarkada batzuetako dantza taldeen Otsagabiako dantzetan ikusi dudanez, bi bueltekin egiteaz aparte buelten mugimendua oso oso motel egiten zuten (dantzaren gainontzeko dinamkika baino askoz ere motelago). Ez dut aurreko komentarioan jarri ez nekielako horren arrazoia, eta orain ulertu dut. Beraz, berriro ere, mila esker azalpen horregatik.

Bestetik, nik ere oso interesgarria ikusten dut dantza talde batzuk oraindik buelta bakarrarekin egitearena, eta espero dut hori ez galtzea bederen, zuk esan bezala, dantza beraren historia delako.

Eta dantza herrian bertan aldatzearena...nork daki. Arrarás iritsi zenean ere guztiz errotuta zegoen buelta bakarrarekin egitearena, ez? Oso zaila izan daiteke, noski, baina pentsa, buelta bakarrera itzuliko balira aldaketa honen zikloa osorik beteko zen, eta orduan bai konturatuko ginela etengabeko aldakortasun honetaz.