Dokumentuaren akzioak
Dantza 2004 urtean
Portugaleteko Nazioarteko Folklore Jaialdiak 30. ekitaldia izan du aurten. Hiru hamarkadatan lan eskerga egin du jaialdiak folklorearen alorrean. Ehunka eskualdetako dantzak eta tradizioak ikusteko aukera eskaini digu eta irekitako bidea joan-etorriko norabideetan erabiliz, nazioarteko hamaika bazterretan erakutsi dituzte euskal dantza tradizionalak.
Baina Ibaizabalen ezkerraldeko taldeak egindako ekarpenen artean kudeaketari dagokiona nabarmendu nahiko nuke. Folklorearen eta dantza tradizionalaren alorrean ez-ohikoa den kudeaketa egitura sendoa eraikitzeko gaitasuna erakutsi dute Elai-Alaikoek. Kudeaketa profesionala eta amateurra indarra artikulatuz, proiektuak bideragarri egiteko eskamentua dutela erakutsi dute. Ikusleen arreta, eta enpresen eta erakundeen aurrean sinesgarritasun eskuratu dute eta euskal dantzak duen egiturarik sendoenetakoa osatu dute. Mesfidantza, konpetentzia eta inbidiak alde batera utzita, bada garaia dantza taldeontzat Portugaletekoa ikasteko eredua eta elkarlanerako esparru bikaina dela onartzekoa.
2004an itzulerak aipatzeko modukoak dira. Urtzi Aranburu dantzari donostiarrak Bilbon dantzatu du Nederlands Dans Theater konpainiarekin. Bazen garaia. Holandako konpainian ibilbide bikaina burutzen ari da Urtzi eta munduan barrena hamaika antzokitan arrakasta eskuratu ondoren berriz ere etxean dantzan ikusteko aukera izan dugu. Urtzik bisita azkarra egin digu, baina beste dantzari handi bat gure artean geratzera etorri da. Gerra zibiletik ihesi Ingalaterrara bidali zuten umetan, dantzari urte onenak Royal Ballet-ean eman zituen, Margot Fontaine berarekin dantza egitera iritsi zen, eta 40 urtez Portugalen jardun du dantzariak hezitzen. Erretiroa hartuta Zarautzen dugu berriz Pirmin Treku. Horiek itzulerak. Itzuliak ere aipatzekoak dira, Kukai eta Aukeran taldeenak. AEBtan barrena ibili dira Kukaikoak eta Filipinetan, Manilan, berriz Aukeran-ekoak, euskal dantza tradizionaletatik abiatuta egin daitezkeen ikuskizunak atzerrian erakutsiz.
Badira motzean besterik ez bada aipatzerik merezi duten nobedadeak ere. Adibidez, Juan Antonio Urbeltz Unesco-ren Dantzaren Nazioarteko Kontseiluko kide izendatu dutela eta ikertzailea Grezian izan dela bere ekarpenak aurkezten. Beste bat, Filgi Claverie izango dela Miarritzeko Maitaldiko zuzendaria aurrerantzean, Thierry Malandainek nahiko lan baitu gero eta sendoagoa den Ballet Biarritz-en ibilbidea gidatzen. Eta plana noski. Eusko Jaurlaritzak Kulturaren Euskal Plana plazaratu du. Dantzaren alorrari dagokizkion egitasmoak ere badira hor, baina abiatu berri denez, datorren urtean ikusi beharko ditugu horren emaitzak.
Dokumentuaren akzioak
Erantzun
Oier Araolaza
Dantzaria naiz. Eibarko Kezka eta Donostiako Argia taldeetan aritzen naiz batez ere, eta Elgoibarko Haritz taldean ikasi nuen zenbait urtez. Dantzan elkartean egiten dut lan, dantzan.eus editatzen, eta dantzaren komunikazioa, dokumentazio, formakuntza eta kudeaketa lanetan oro har.
Blog honetako testuen lizentzia: CC-BY-SA
Alegia, kopiatu, aitortu eta baldintza beretan zabalzazu!
Jasotako azken erantzunak
- Patxi Montero on Dantza utzi du lagunek burla egiten diotelako
- Nekane Barandiaran on Dantza utzi du lagunek burla egiten diotelako
- Oier Araolaza on Dantza utzi du lagunek burla egiten diotelako
- Oier Araolaza on Dantza utzi du lagunek burla egiten diotelako
- Alex Hormaechea Wray on Dantza utzi du lagunek burla egiten diotelako
- Patxi Montero on Dantza utzi du lagunek burla egiten diotelako
- Oier Araolaza on "Dantzaren industria" oximoron bat da
- Patxi Montero on "Dantzaren industria" oximoron bat da
- Oier Araolaza on Eta orain zer?
- Xabier Etxabe on Eta orain zer?