Performance: Florence Augendre & Franck Hemmerlé
Urriaren 29an, larunbata, 19:30etan
Dokumentuaren akzioak
BATASUNA ARRAIZBIDE DANTZA TALDEA
BETI JAI ALAI
BIHOTZ ALAI
DEUSTUKO FOLKLORE TALDEAK
BIZKAIKO DANTZARIEN BILTZARRA
GAZTEDI DANTZARI TALDEA
IBAI ARTE DANTZA TALDEA
ONDALAN ERRALDOIEN KONPARTZA
SALBATZAILE DANTZA TALDEA
Danálava 2022 programaren baitan. DANZÁLAVA ORGANIZA PATROCINA COLABORA
ALTRASTE DANZA
Eusko Jaurlaritza Kultura Eta Hizkuntza Politika Saila/Departamento de Cultura y Política Linguística del Gobierno Vasco
Vitoria-Gasteizko Udala/Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz
Arabako Foru Aldundia/Diputación Foral de Álava
Fundación Vital Fundazioa
ARTIUM, CENTRO-MUSEO VASCO DE ARTE CONTEMPORÁNEO
DNA 2022 jaialdiaren barruan. Lankidetza Nafarroako Unibertsitate Museoarekin Aurten, 2022an, DNA programak Foru Komunitatean zubi-lana eginen du, berriro ere, dantza garaikidea eta hizkuntza koreografiko berriak sustatzea helburu duten erakundeekin. Horregatik, DNA egonaldietan jaiotako ekoizpen batek (kasu honetan, Zuk Danceren “Yermak”) parte hartuko du Nafarroako Unibertsitatearen Museoaren urriko eta azaroko programazioan, Museoa dantzan bere zikloaren barnean. Gure artistak babesteko urrats bat gehiago da, haien sormen proposamenak zabaltzeko. Museoa dantzan da Nafarroako Unibertsitatearen Museoaren apostua, dantza garaikidearen alde: gaur eguneko sorkuntza koreografiko berriaren alde, museoaren bildumari lotutako estreinaldiak, egonaldiak eta enkarguak bilduz; bitartekaritza eta partaidetza jardueren bidez dantzarako publiko berriak sortzearen eta sendotzearen alde; eta museoaren sorkuntza prozesuei buruzko pentsamenduaren eta ikerketaren alde. Gisa horretan, DNAk eta Nafarroako Unibertsitateko Museoak ahaleginak batzen dituzte eta helburuak partekatzen Nafarroan dantza garaikidea sustatzeko lankidetza honetan.
MusEkintza 2022/2023 jaialdiaren barruan. Bizkaiko Foru Aldundiak antolatzen duen Bizkaiko Museoetako Arte Eszenikoen Jaialdiak urriaren 29an eskainiko du hurrengo ekitaldia, 13:00etan. Oraingo honetan dantza garaikide eta esekiko ikuskizun bat eskainiko du, korapiloaren eta hutsera biluzik ematearen ingurukoa. Jaialdiak 2022ko irailetik 2023ko ekainera bitarteko ikuskizunak eskainiko ditu Bizkaiko hamaika agertokitan, hau da, honako foru museo eta espazio hauetan: la Encartada fabrika museoa Balmasedan, El Pobal burdinola Muskizen, Bakioko Txakolinaren Museoa-Txakolingunea, Euskal Herria Museoa Gernikan, Arkeologi Museoa Bilbon, Arrantzaleen Museoa Bermeon eta Muñatones Gaztelua. Aurten, gainera, lau gune berri gehitu dira: Bilboko Mariaren Bihotza plazako aztarnategia, Berreginen Museoa, Gernika-Lumoko Europako Herrien Parkea eta Kortezubiko Santimamiñe. Ikuskizunetara joateko, aldez aurretik erreserba egin behar da, ekitaldia egingo den museora deituz edo mezu elektroniko bat idatziz. MusEkagintzari buruzko informazio guztia hemen kontsulta daiteke: https://www.bizkaikoa.bizkaia.eus/ Bizkaiko Foru Aldundiak abian jarritako MusEkintza jaialdiak urriaren 29an eskainiko du kartelaren barruko hirugarren ikuskizuna. Oraingo honetan, Gernika-Lumoko Europako Herrien Parkea izango da eszenatokia, non Desanuda deritzon ikuskizuna antzeztuko baita, dantza garaikide eta esekiko ikuskizun bat, Maitane Sarralderen eskutik. Egitura flotatzailearen eta hartatik zintzilikatzen diren elementu pendularren artean elkarreraginez, diziplinarteko pieza honek gorputz irentsiari eta gorpuzkera ugarien inguruan ikertzen du, korapilo bat itoaraztearen eta horrek eragiten duen ezegonkortasunaren aurrean. Desanuda ikuskizunera doazen pertsonek gorputz bat aurkituko dute, korapilo bat eginda, soka-mutur solte baten bila. MusEkintza 2022-2023 MusEkintza eszenatoki berrietara hedatzen da eta ekitaldi honetan, zinema, antzerkia, ilustrazioak, musika eta estilo askotako dantzaz gain, poesia, eskultura, moda eta bertsolaritza Jaialdia 2023ko ekainera arte ospatuko da Bizkaiko historiaz beteriko hamaika eszenatokitan: la Encartada fabrika museoa Balmasedan, El Pobal burdinola Muskizen, Bakioko Txakolinaren Museoa-Txakolingunea, Euskal Herria Museoa Gernikan, Arkeologi Museoa Bilbon, Arrantzaleen Museoa Bermeon eta Muñatones Gaztelua. Aurten, gainera, lau gune berri gehitu dira: Bilboko Mariaren Bihotza plazako aztarnategia, Berreginen Museoa, Gernika-Lumoko Europako Herrien Arte eszenikoetan aberatsa den programazio honek ikusleen esperientzia indartuko du, espazio bakoitzerako argiztapen eta proiekzio dekoratibo espezifiko bati esker. Argiztapena, bideo- eta soinu-proiekzio mapeatuak dituen girotzea lortuko da, aukeratutako espazioan museo bakoitzean egiten den ekitaldi artistikoaren aurreko urratsari lagunduko dion esperientzia sortzeko. Ikuskizunetara joateko beharrezkoa da aldez aurretik erreserba egitea joan nahi den ekitaldia egingo den museo edo gune bakoitzean. MusEkintzari buruzko informazio guztia hemen kontsulta daiteke: https://www.bizkaikoa.bizkaia.eus/ Askotariko diziplina artistikoak biltzen ditu MusEkintzak Bigarren edizio honetan MusEkintzak diziplina artistiko berriak gehitu dizkio bere programazioari eta zinema, antzerkia, musika, ilustrazioak, poesia, eskultura, moda, bertsoak eta hainbat dantza-estilo eskaintzen ditu, hala nola airekoa, flamenkoa, garaikidea, pole dance, etab.
ardatz dituzten ikuskizunak eskainiko dira. Hamaika ikuskizun eskainiko dira irailetik ekainera bitartean Bizkaiko hainbat eskualdetan. Foru erakundeak antolatutzen duen MusEkintzak irailaren 10ean eskaini zuen lehen ikuskizuna,
eta, ildo beretik, hasiera eman zion hilero Bizkaiko museo edo leku historiko bat bisitatuko duen jaialdi bati, geltoki bakoitzean ikuskizun desberdina eskainiz.
Parkea eta Kortezubiko Santimamiñe Espazio horietan hainbat diziplina artistikotako ikuskizunak izango dira: zinema, antzerkia, musika, ilustrazioak, poesia, eskultura, moda, bertsoak eta hainbat dantza-estilo, hala nola airekoa,
flamenkoa, garaikidea, pole dancea,...
Dantzaldia 2022 jaialdiaren barruan. Urriak 29, larunbata. 19h | La Fundición ANA JEZABEL | Portugal "Quotidiano, amuse-toi" Egun bat. Naturan zentratutako egunez eguneko bat, non argi ordu bakoitzak elementu berri bati ematen dion bidea. Animalien eta bi gorputzen jariakortasunaren arteko elkarrizketa bat dugu hau. Bi gorputzak haien arteko mugimendu birakaritik bizi dira, harik eta umorea gizakiaren ezaugarri saihestezin gisa agertzen den arte. Bi emakume mundu ez-material eta zehaztugabe batetik dabiltza, eta materiaren ezaugarria den mutazioa behatzen, entzuten eta onartzen gelditzen dira. Susmatzen dituzten baina kontrolatzen ez dituzten fluxu eta energien arabera gidatzen uzten dute beren burua. Dena partikula moduan jaio eta partikula bihurtzen da, infinitua sortuz. Birentzako koreografia bat da, indarren eta ahulezien erlazio eta koordinazio intrintsekotik egina.
Zer da garapena?
Behartu ahal dezake ekonomiaren aitzakiak inor bere bizimodua aldatzera?
bere etxetik alde egitera?
bere bigarren gorputza den etxea desjabetzera?
Ekonomia jasangarriaren aldeko alegoria bat.
Edo agian modu jasangarri batean bizitzeko aukerarik dugun hausnartzeko balio duen lan bat.
Ez ekintza huts eta anekdotikoetan geratuz. Ez soilik jaki, jantzi edo kontsumo beharren asetzeko produktuetan erreparatuz. Bizitza beraren oinarri eta garapenean gizaki eta natur baliabideen arteko elkar ulertze zintzo baten beharrean baizik.
Eta zoritxarrez horren ohituak gauden arren, natura gizakiaren beharretara moldatzeko joeraren ondorioak agertuz.
FITXA ARTISTIKOA:
Pauline Gervais es una joven promesa canadiense que nos visita con 3 de sus piezas de danza cortas. Técnica, reflexión, estética y otras cositas traidas desde Montreal a Baratza para nuestro Dantzan Tzan. Su visita ocurre dentro del marco de colaboración Euskadi-Quebec, tras el paso de varias compañías de Euskadi por el Festival Quartiers Danses, del que Pauline es artista asociada. Programa: DANTZAN TZAN FEST 2022 egitarauaren barruan.
DanzÁlava dantza eta mugimendu jaialdia 2017. urtetik egiten da Araban. Zuriñe Benaventek eta Ignacio Monterrubiok antolatzen dute, altraste dantza kolektiboko kideek, Eusko Jaurlaritzaren, Gasteizko Udalaren, Arabako Foru Aldundiaren, Vital Fundazioaren eta INAEMen babesarekin, probintziako hainbat elkarte eta erakunderen laguntzarekin. Urtean zehar lantegiak, performanceak, erakustaldiak eta sorkuntza-laborategiak egiten dira denbora errealeko konposizioaren, inprobisazioaren eta mugimenduaren ikerkuntzaren inguruan. Gasteizko Artium, Otazuko Garaion Sorgingunean eta Lasierrako Azala sorkuntza-gunean ditu egoitzak. Performance: Florence Augendre & Franck Hemmerlé Urriaren 29an, larunbata, 19:30etan
María Pagésen hausnarketa zibikoak aurrez aurre jarri nahi ditu Flamenkoaren mitoa eta errealitatea, dantza tresna abegitsua, eskuzabala eta ingurunearekiko konprometitua izan dadin. De Sheherazade asmo horren azken erakustaldia da. Hamabi koreografiaren bidez, emakumeen esentzia poliedrikoa ehuntzen duten harietako batzuk iradokitzen dituen abentura kontatzen du De Sheherazadek. Ikuskizuna narrazio indartsua da, elkarri ondo jositako bakarkako eta taldeko koreografiekin eraikia. Pertsonaiak antzezle bakoitzaren berezitasuna eta taldearen indar izugarria biltzen ditu. Kontakizunean zehar, emakumezko guztiak gorpuzten dituen emakumeak publikoarekin partekatuko ditu bere ezagutzak, kontraesanak, amodioak, desamodioak, indarrak, hauskortasunak, ziurgabetasunak, atsekabeak, bakardadeak. Arima parez pare irekita, gorputzarekin, desirarekin, amatasunarekin eta oraindik lortu gabeko berdintasunarekin duen harremana adieraziko du. Koreografiek emakumezkoen aniztasuna jasotzen dute, eta aniztasun horrek ekintza bereganatzen du, agertokia benetan eta sinbolikoki menderatzeko. 13 emakume agertokia bere egiten, bizitzaren eszenatokia. Alegría, toná, bulería, soleá, malagueña, tanguillo eta abarren konpasean pentsatu, dantzatu eta abesten duten emakumeak. Munduko andre guztiak omentzen dituzten emakumeak. De Sheherazade lanak musika-errepertorio herrikoi eta klasikoa esploratzen du, eta marokoar musikari erreparatzen dio bereziki. Partiturak lantzen ditu, eta pasarte klasikoak flamenkoaren ikuspuntutik interpretatu eta moldatzen ditu. Baina, funtsean, musika originalak sortzen ditu. Rubén Levaniegosek konposatu ditu, Sergio Ménemekin eta David Moñizekin batera, María Pagésen zuzendaritzapean, ikuskizunerako sortutako dramaturgia-kontakizuna eta hitzak oinarri hartuta. Beraz, musika klasikoaren, herrikoiaren eta flamenkoaren arteko elkarrizketa libre eta abegitsua izango dugu entzungai, hari- eta perkusio-laukotearen eskutik, ahots arabiar baten eta flamenkoko beste biren laguntzarekin.
Kieveko Balleta, Ana Sophia Schelller zuzendari artistikoa buru duela, 2022an aurkeztuko da lehen aldiz Estatuan, eta, ziurrenik, gu guztion oroimenean markatuta geratuko da tinta gorriarekin. Tinta horrek, trazu lodiz, mundu guztia bizitzen ari garen tragedia deskribatuko du, batez ere egun bat lehenago antzoki baten aurrean eszenaratzeko prestatzen ari ziren ballet-artistentzat. Kieveko Balletak, Ana Sophia Schelller zuzendari artistiko duela, Beltxargen Lakuaren bertsio sinestezina eskainiko digu. Ana Sophia Schellerren karrerak Kieveko Operaren Antzokiarekin bat egin zuen 2019an, eta, harrezkero, eszenan egindako agerraldiek eta haren ekimen artistikoak arrasto sakona utzi zuten eta hura osatzen duten artista guztietan, betiere dantzaren balio nagusiak osatzen duten pertsonak bateratuta. Ana Sophia Schellerrek, egungo egoera dela eta, Kieveko Ballet konpainiaren zumeak biltzen ditu, bere artistentzako babesleku gisa eta munduari ordezkatzen dituzten balioak erakutsi ahal izateko. Taldearen mugimenduen bidez emozioak transmititzen jarraitzeko aukera da. Espainia eta Portugal izango dira horren lekuko pribilegiatuak. 2017. urtean, Kieveko Operaren Antzokiko dantzari bakarlari ospetsuak, Viktor Ishchukek, luzaro landutako amets bat egitea lortu zuen, konpainia egonkor eta gazte bat sortzea, Ukraina osoko izar garrantzitsuenak bilduko zituena eta herrialde hartako artisten talentua, maisutasuna eta profesionaltasuna munduari aurkeztu ahal izango zizkiona. Kieveko Balletaren kideen artean Kieveko Opera eta Ballet Antzokiko bakarlarietako batzuk daude. Bere lehen emanaldiek Ukrainako eszenako izen nagusien babesa lortu zuten eta harrezkero munduko antzoki garrantzitsuenek gonbidatzen dituzte, ordutik 500 emanaldi baino gehiago egin dituzte. Egindako bira ugarien ondorioz, Suitza, Alemania, Frantzia, Polonia, Kroazia, Txina, Ukraina, Mexiko eta abar luzeetako eszenatokirik onenetan ibili dira. Pertsona guztiek, adina edozein dela ere, sarrerarekin sartu beharko dute. Lehenego zatia: 55 min. Atsedenaldia: 15 min. Bigarren zatia: 55 min.
DANTZAN TZAN FEST 2022 egitarauaren barruan. NAKAMAS+ KOMOREBI de IKIGAI NAKAMAS: Pieza de danza urbana que busca la fusión de lo clásico con lo moderno, desde los ochenta hasta el 2022. Esta pieza transmite los valores de comunidad y unión, que es la base de la cultura hiphop. KOMOREBI: La luz del sol que se filtra a través de las hojas de los árboles; una sensación de paz y tranquilidad. Una pieza de danza urbana experimental que toma como base la palabra japonesa. ROYAL CLOUD Danza Urbana, impro, juventud y energía. ¿Se puede pedir más? REMEDIOS VALS by Jone Amezaga y Manu Gaigne Crear idea – tiempo – destruir idea. Es algo que nos sucede constantemente. Nosotras respondemos con un vals hasta encontrarnos en el reino de lo absurdo. Buscar y buscar, probar y probar. Y aún así, siempre con la sensación de volver a la idea inicial. (O) la idea es buena, (o) no tienes una mejor. El sinsentido lleno de cuadrados compases de 3/4 nos emociona, nos mueve. Al igual que se mueve el mar cuando está en calma. Desciframos continuamente nuestro idioma en común, lo conseguimos y volvemos a empezar. Nos arriesgamos desnudando nuestro código y sirviéndolo crudo. Con la esperanza de que la manzana lo acompañe. Esto es Remedios Vals, ¿bailamos?
(Ama) izan, ala ez izan. Amatasunaren inguruko hausnarketa bat kontatzeko musika, kantua eta dantza uztartzen duen ikuskizun bat da AMAraun. Proiektu artistiko bezala berritzailea iruditzen zaigu bertsoa eta dantza elkarrizketan baliatzea, baina ez bakoitza bere aldetik, kontakizun baten elementu banaezin bezala baizik. Sorkuntza eta ideia nagusia: Oihana Iguaran, Amaiur Luluaga
Izan ere, izatekotan,
nola eutsi izanari?
Izan ala ez izan (ni), ama izanik.
Izan ala ez izan?
Edo...
Izan nola?Fitxa
Gidoia: Oihana Iguaran
Koreografia: Amaiur Luluaga
Bertsoa eta ahotsa: Oihana Iguaran
Ballet klasikoaren tradizioari eta espirituari jarraituz, Ukrainako Ballet Klasikoaren ekoizpen honek ballet erromantikoaren edertasun eta drama guztia harrapatzen du, belaunaldi guztiei deitzen dien garai guztietako klasikoa. Aurkezpen bakoitzean, Ukrainako Ballet Klasikoaren motibazio nagusia ballet klasiko puruenaren tradizioak eta esentzia zaintzea da. Natalia Kazatska koreografoak zuzentzen dituen ukrainar dantzari onenekin, Ukrainako Ballet Klasikoak maisutasun bereziz birsortzen ditu balet unibertsalaren lan garrantzitsuenak. Kharkov hirian egoitza duen eta genero honen benetako erreferentea den konpainia honek El Lago de los Cisnes, El Cascanueces, Giselle, La Bella Durmiente eta beste hainbat maisulan eszenaratzeko ardura du. Maitasun istorio liluragarria (printze bat, sorgin baten konjuruak beltxarga bihurtutako neska ederra, engainu hilgarria…), Odette/Odileren rol bikoitz bertutetsua, Tchaikovskyren musikaren indarra, eta balletaren errepertorioko pas de deux handienetako bat.
2022ko ACT Jaialdiaren barruan. Punto y seguido Hizkuntza propioarekin hitz egin beharrak bide berrietatik bultzatu gaitu, biontzako nortasun pertsonal eta osagarri baten bila. Bizi berri dugun egoerak esentziala den horri buruz daukagun ideia birdefinitzeko beharra piztu du gugan. Abiapuntu hori hartu nahi genuen etorkizuna irudikatzeko. Gaur egun zalantzazkoa iruditzen zaigu etorkizuna, eta horregatik, gure arteko oreka bilatzeko gogoa piztu zaigu, osotasun baten parte izatearen kontzientziarekin. Baina hemen sortzen da zalantza: nola baliatu gure borondatea denboraren bilakaera naturala oztopatu gabe? Konpainia: Labotilar 13 urte dira Labotilar konpainiak bere ibilbideari ekin zionetik, sorkuntzarekiko eta koreografiarekiko interes komunak oinarri hartuta. Labotilar-en lana bere ibilbidean zehar aurkitu dituen kultura ugariak partekatzera eta aurkitzeko daudenak ezagutzera zuzentzen da. Mundu ezberdinetako artistekin lankidetzan aritzeko gogo horrek sormen bide berriak esploratzeko aukera eman dio Labotilar-i, etiketak kendu eta, hori egitean, egungo beharrari lotutako askatasunari ateak irekitzeko aukera. Hori guztia publikoari Dantzaren bidez transmititzea da helburu nagusia. Ametsa eta magia dira gure lanen oinarriak!
Iraupena: 25’
Hizkuntza: Gaztelera Ingelesez eta Euskarazko azpitituluekin
Kategoria: Dantza
Jatorria: Frantzia
Cast: Angel Martinez Hernandez (Performer & Coreographer); Vito Giotta (Performer & Choreographer); Helena Payan (Technician).
Azaroak 3, larunbata. 19:00h | Azkuna Zentroa GUILLERMO WEICKERT | Sevilla “Parece nada” Bere lan berrian, Guillermo Weickertek geure izaeraren behatzaile bilakatzera gonbidatzen gaitu: hautemate-organoa (begiak) hautemandako objektu gisa (ikusitakoak) jartzeko ahalegina da lan honen funtsa. Behaketa sinple horretatik abiatuta (geure begiek egiten dutenari begiratzea), eszena, bere biztanleak eta beren mugimenduak birbegiratzeko ariketa planteatzen du, munduari begiratzeko dugun eraren probaleku gisa. Ikusmena ebaluatzeko lau proba orokorren inguruan egituratua da (ikusizko zorroztasuna, errefrakzioa, ikus-eremua eta ikuspegi kromatikoa) eta etengabe ikuslearen arretaren alde borrokatzen ari den telebista pantaila baten laguntzaz, Parece nada-k proposatzen duena da batez ere sortzailearen eta haren ikuslearen topaleku bat, jolas bat, bidaia bat norberaren pertzepzioaren labirintoan barna, begiratzearen intimitatea partekatzeko eta besteari begiratzen uztearen gozamena, bestearekin topo egitearen gozamena, geure burua bestearengan disolbatuz eta geure buruarekin topo eginez. Parece nada sorkuntza-multzo baten parte da, eta bere ardatz tematikoa da pertzepzio-organoek mugimenduarekin duten harremana: gure zentzumenak munduari irekitzen zaion gure ezagutza-leihoa baldin badira, haien uzkurdura eta behaketa munduarekin lotzen gaituzten eta guregana eramaten gaituzten autoezagutza-ateak dira. Contra ruidos y vibraciones –entzuteari eta aditzeari buruzkoa– edota Tocar con mover –ukimenar eta giza psikeari buruzkoa– dira bere aurretiazko lan batzuk, Guillermoren sormen- eta eszena-hizkuntzaren bilakaera egituratzen dutenak. Oraingo Parece nada honek dakarren bistaren gaiarekin jauzi bat gertatu da haren hizkuntza sortzaile eta koreografikoan.
2022ko ACT Jaialdiaren barruan. Uncía Giro onirikoan, erdiguneko puntu bakar baten azpian, forma bat aurkitzen da. Ez da gizakiarena, ezta animaliarena ere: istorioaren narratzailea da. Ipuin bat partekatu nahi du, eskuak bakarrik erabiliz; emakume natibo batek ezezagun bati istorio mitiko bat kontatuko balio bezala, kasu honetan, publikoari. Hasieran, Himalaiako mendietan bizi diren animalietan inspiratutako izaki baten bitartez, interpreteek lehen metamorfosiaren kontzeptua sartuko dute, gizaki izatetik animalia izatera igarotzea aurkeztuz. Argiek eta musikak sortutako giro enigmatikoan, izakia argi-ilunean kokatuko da, publikoarengan ikusten ari denaren inguruko jakingura sortuz. Konpainia: Danae & Dionysios Danae & Dionysios Greziako bi artista dira. 2015etik ari dira elkarlanean, eta orain arte hiru ekoizpen sortu dituzte: UNCIA, ATMA eta “Free At Last: Rerooted”. Banaka, Akram Khan Company, ZfinMalta Ensemble, Hellenic Dance Company eta beste hainbat konpainientzat lan egin dute. “UNCIA”, ACT FESTIVAL 2022-n aurkeztuko dutena, 11 herrialde baino gehiagotan aurkeztu da; lehen saria jaso du Rotterdameko RIDCC-n, eta bigarren saria Hannoverreko Nazioarteko Koreografia Lehiaketan. Bere sorkuntzetan, naturaren eta izaki bizidunen arteko harreman harmonikoak proposatzen dituzte, estereotipatutako hierarkia hautsiz. Haien obrek bildu ohi duten giro onirikoak publikoa espazioan eta denboran bidaiatzera eramaten du, ikusleak kaosaren eta ordenaren arteko gatazkaren lekuko bihurtuz.
Iraupena: 10’
Hizkuntza: Testurik gabe
Kategoria: Dantza
Jatorria: Grezia
Cast: Danae Dimitriadi (Creator & Performer); Dionysios Alamanos (Creator & Performer); ATMA © Stavros Habakis For Onassis Stegi (Photo credit)
2022ko ACT Jaialdiaren barruan. Aspects Hizkuntza idatziaren esparrua erreferentziatzat hartuta, mugimendua ordenatzen duen arau-eredu bat sortzen da, sintaxiak hizkuntzan egiten duen bezala, eta horri mugimendua gehitzen zaio, hizkuntzak hiztegia eta semantika dituen antzera. Ikusmen eta soinu testuinguruak esanahia sortzen laguntzen du, eta ikuslea horren parte aktiboa da. Espazioa da eredu eta arau, eta dena antolatzen da honen gainean. Zehazki, kuboaren forma geometrikoa da ardatza, eta honen gainean sortzen da mugimendua. Kubo hau biratu, handitu eta murriztu egiten da, piezaren mugimendu-hiztegia osatzen duten hamaika bariazio sortuz. Lanak ikusleak obraren egile gisa duen rol aktiboa jasotzen du, esanahien sortzaile gisa parte hartzea eskatzen baitio. Konpainia: Almudena Pérez Almudena Pérez 2014an estreinatu zen “Le Rouge 6” piezarekin Laban Studio Theatren. 2015ean, “Daedalus” estreinatu zuen Rodadanza Kolektiboaren partaide gisa Madrilen, eta, geroago, SismOFFgraf jaialdian, Oloten. 2017an “Write your Dance” estreinatu zuen Londresko TRIBE Nazioarteko Arte Jaialdian, Madrilgo Juan Galleryk babestuta. 2020an, “Aspects” Harrobia Zentroaren Transizioak programan parte hartzeko hautatua izan zen, eta 2021eko azaroan estreinatu zen Bilboko Campos Eliseos antzokiko Kupula aretoan.
Iraupena: 30’
Hizkuntza: Testurik gabe
Kategoria: Dantza
Jatorria: Euskal Herria
Cast: Denis Martínez (Performer); Almudena Pérez (Performer & Choreographer); Unai Barrio (Technician).
Martin Zalakain obra koreografikoren entsegu irekia gidatuko dute ikuskizuneko hainbat egilek. Martin Zalakain ehun eta hogei parte-hartzaile inguru dituen ikuskizuna da, diziplina asko eta dantza eta musika ardatz dituena. 2017ko udazkenean kaleratu zen urtebeteko ikerketa eta sorkuntza prozesu baten emaitza. Taularatu arteko bideak eta antzezpenen joan-etorriak sortzen dituen ideia berriak kontatuko dizkigute. Antzokiei agur esan arren, Zalakain prozesu bizi baten parte da.
Sarrera doakoa izango da. Bi sarrera gehienez pertsona bakoitzeko. Entsegu ireki honetan parte hartzeko erreserba egin behar da, goialdean "erreserbatu" botoia sakatuz. Plazak mugatuak dira, eta, beraz, erreserba-ordena zorrotzaren arabera onartuko dira.
Gaba baltzaren historia ezagutzeko bisita gidatua.
Kalabaza tailerra. Norberak eraman beharko ditu kalabaza eta bera lanzteko tresnak (koilara, labana...).
17:30. Gaztaina jatea plazan. 18:00. DJ Stepi Errekalde tabernak antolatuta.
17:30. Photocallaren irekiera, portikoan.
18:00-19:00. Beldurrezko ibilbidea apaiz etxetik abiatuta: 15 laguneko taldeetan. Umeak gurasoen ardurapean egongo dira. 1.txanda 18etan, 2.txanda 18:15ean, 3.txanda 18:30ean eta 4.txanda 18:45ean. Jende-kopuruaren arabera, ordutegian aldaketak egon daitezke.
17:00. Mozorro festa, eskulanak, kalabazen dekorazioa eta txokolate beroa ondoren.
17:00. Gaztelekuan, Amasa-Villabonako arinen istorioak eta ipuin beldurgarrien kontaketa 4-8 urte bitartekoentzat. 18:00. Gau Beltza kalejira herrikoia Gaztelekutik abiatuta, Sorpresaz beteriko belbur ibilbidea izango da. Ondoren. Dantza, gaztainak eta Suzko akerra herriko plazan.
18:00-19:00. Aurpegia margotzea, karetak margotzea eta beldurrak idaztea. 'Xanduli manduli, eman goxokik guri' goxoki bilketa. Ondoren. Gau Beltzako tarta eta sustoen bira. Bukatzeko. Trikitilariak, gaztainak, tortilla pintxoak eta beldurrak uxatzeko dantza.
18:00. Plazan elkartu. 19:00. Puska bildu etxez etxe. Ondoren. Beldur erretzea. Jarraian. Afaria bildutakoarekin. Gauean. Beldur ibilbidea herrian zehar.
Prest zaudete urteko jairik beldurgarrienerako? Aurtengoa JAILLOWEEN festa ospetsuaren bostgarren edizioa izango da. Gorde ezazu urriaren 31ko arratsaldea, 19:00etatik 21:00etara, eta etor zaitez BASAURIKO SOCIAL ANTZOKIRA, gurekin Halloween gaua ospatzera. Sabela hutsik etortzea gomendatzen dizuegu; izan ere, arratsaldean zehar jateko eta edatekoa izango ditugu. Sartzeko, sarrera aurkeztu beharko duzue. Hori lortzeko, pasa zaitezte Social Antzokitik (leihatilan edo online) edo BBKren kutxazain zerbitzuetatik . Sarrerak 2€-ko salneurria izango du urriaren 30a baino lehenago erosten baduzue, eta 3€-koa jai egunerako utziz gero. Arratsaldea opariz eta sorpresaz beterik egongo da, eta eguna borobiltzeko, DJ-a ariko da giroa animatuz. Zatozte, eta ekar ezazue zuen mozorro ikaragarriena! Ez ahaztu aurtengo gaia ”Hilotzen eguna” jaia izango dela! Zuen zain izango gara! Sarrerak salgai hemen (urriaren 3tik aurrera)
Datorren larunbatean, hilak 29, Durangaldeko eta Lea Artibaiko txistulariek (gonbidapena luzatzen dizuegu) 90 urte betetzeko pronto dagoen Imanol Aretxabaletari omenaldia eskainiko diogu. Imanol hamarkadetan izan da Markinan txistuari eutsi diona eta zabaldu duena. Honetaz gain, herriko Zerutxo Dantza Taldeko txistularia izan da. Omenaldia eguerdiko 12:00an hasiko da Markinako Udaletxearen parean: 12:30ean
12:00etan
Pertsona edo pertsonaia baten transformazioen lekuko izango gara. Itxura, emozio, bizipen eta ikasgai ezberdinetan zehar ordubeteko bidaia bat. Edo hobekiago esanda, bizitza labur bat. Nahiz eta hemen ere zaila suertatu, eszena horiek noiz jaio ziren eta noiz hilko diren esatea.
SERRANA ikuskizun ireki eta zeharkakoa da, eta Serrana de la Vera pertsonaiaren erromantzean sakontzen du maila antropologikoan zein existentzialean. Hiru pertsonaia dira XV. mendeko Erromantzearekin paraleloan doan dramaturgiaren oinarria. Erromantzea herriak berak kontatuko digu, bideo formatuan. Istorioa XXI. mendeko Serrana batena izan liteke. Testurik gabea eta lan koreografiko batean eta antzerki fisikoan oinarritua, ikuskizuna herri baten identitate kulturalean, memorian eta mitoaren sorkuntza kolektiboan barrena igaroko da, abiapuntu nagusi izanik Caro Barojaren hausnarketa hau: “Herri batek nekez ahazten ditu bere jainko-jainkosak”. Ikuskizuna ingurunearen oreka naturalarekin hasten da, pertsonaia bakoitza naturako, aireko, ureko eta lurreko elementu batekin erlazionatuta, eta gizakiak botere-, abusu- eta adostasun-harremanen bidez jasaten duen eraldaketan barneratzen eta sakontzen da. LUR zaporea duen ikuskizuna. GEREZI-GORRIZ tindatutako ikuskizuna. Fitxa artistikoa:
*2022ko ACT Jaialdiaren barruan. Reverse discourse Gorputzaren politikari buruzko performance batean, Ioana Marchidan koreografoak eta dantzariak gorputz-memoria kolektiboa laburtzen du, oso errotuta dauden keinuak identifikatuz eta azaleratuz, koreografia abstraktu batean argitzeko eta deskonposatzeko. Keinuen esanhaiaren sumisioaren, ezabaketaren eta errepresioaren memoriaren katalogatze eta berredizio honek publikoa elkarrizketan integratzen du partehartzaile modura, behatzaile otzan modura. Diskurtsoa horrela eraikitzearen hautuak, halo ilunaren eta horma gardenen artean dagoen espazioan bizkar biluzia aurkezteak, zaurgarritasuna dakar. Eta zaurgarritasunak onartutako hauskortasuna dakar, mezua esentzian zentratzea ahalbidetzen duena: botere gehiegikeriaren indar suntsitzailea. Linotip Centru Independent Coreografic 2016an sortu zen, eta bertako eta nazioarteko artista askoren garapena babesten duen dantza garaikidearen bidezko ekoizpen eta hezkuntza gunea izateko diseinatu zen. Urteetan zehar, bere jarduera esponentzialki hazi da, eta, horrekin batera, tokiko eta nazioarteko lankidetzen kopurua. Fitxa
*2022ko ACT Jaialdiaren barruan. Bi gorputzek topo egingo dute ordu urdinean. Trantsizio-une bat da, gorputza eta arima mugitzen dituen bidaia baten hasiera, benetan ezinbestekoa dena zehazteko, argia eta iluntasunaren arteko lekuren batean. CO-LAB gara, Latinoamerikako eta Europako artista taldea, egoitza Berlinen (Alemania) duena. Gure lehen performancea, BLUE, bi konfinamendu garairen artean sortu zen. Ziurgabetasunak bultzatu gintuen, artista gisa trantsizio testuinguruan kokaturiko mundu bateko artista gisa. Fitxa
*2022ko ACT Jaialdiaren barruan. MUSE Nire Musa maitea. Ez duzu maitatua izaten saiatu behar. Zaren bezalakoa izan zaitezke. Zure izatea bezala dantzatu ezazu, ez beste inor bezala, ez beste ezer bezala. Musek Koreako dantza tradizionalaren interpretazio modernoa eta honen mugimendua ditu abiapuntu. Nowasong Dance Project Koreako dantza tradizionalean espezializatutako taldeek osatutako dantza ekimena da. Duela bi urte hasi zen, Yunjoo Song koreografo eta ordezkariak zuzenduta, eta ordutik interpretazio modernoko obrak sortzen aritu da, Koreako material tradizionalak bilatuz. Nowasong Dance Project 2020an hasi zen “Pillar of mind” obrarekin, eta 2020ko Yokohama Dance Collectioneko Fitz saria irabazi zuen. Fitxa
*2022ko ACT Jaialdiaren barruan. El baile de la zurda Latinoamerikako edozein lekutako taberna, klub edo berbena herrikoi baten testuinguruan, musikariek haien instrumentuak jotzen dituzte eta jendeak edan eta dantzatu egiten du. Festa tragediaren bizikide da, bizitza heriotzarena den bezala. Eta indarkeria, sufrimendua eta desberdintasunak gorabehera, ospakizunak aurrera jarraitzen du, eta ez dira gozamena eta dantzatzeko gogoa galtzen. Bitartean, zoriak bereak egiten ditu, istorio pertsonalak elkartuz eta gertaeren ustekabeko iragaitea abiaraziz. Baina pertsonaiak eta gertaerak atzeko oihala baino ez dira; izan ere, musika entzuten den bitartean, kopa hustu eta eguzkia badoa, eta festaren erdian, Dantza da protagonista. LaCerda 2015ean Bartzelonan jaiotako konpainia autogestionatua eta independentea da, eta erritualaren kontzeptua eta haren misterioak eszenikoki ikertzeko asmoz sortu zen, arrasto estetiko sendo batetik abiatuta, naturari eta dantzaren dimentsio poetikoari lotuta. LaCerdak Espainiako eta kanpoko hainbat jaialdi eta azokatan erakutsi ditu bere lanak; besteak beste, Bogota Hiriko Nazioarteko Dantza Jaialdian, Barilocheko Minifest jaialdian (Argentina), Huescako 2019ko Azokan, Madrilgo Koreografia Lehiaketan, Kroaziako Nazioarteko Pula Jaialdian eta Mainzeko (Alemania) Performanceko Nazioarteko Jaialdian. Fitxa
(Ama) izan, ala ez izan. Amatasunaren inguruko hausnarketa bat kontatzeko musika, kantua eta dantza uztartzen duen ikuskizun bat da AMAraun. Proiektu artistiko bezala berritzailea iruditzen zaigu bertsoa eta dantza elkarrizketan baliatzea, baina ez bakoitza bere aldetik, kontakizun baten elementu banaezin bezala baizik.
Izan ere, izatekotan,
nola eutsi izanari?
Izan ala ez izan (ni), ama izanik.
Izan ala ez izan?
Edo...
Izan nola?Fitxa
Bailar Agora agindu moduko bat da dantzaren bidez orainaldi sozial eta pertsonalean kokatzeko. Gaur egungo denboran kokatzeko bultzada, hemen eta orain dantzan partekatzen ari garenaren afektuan eta emozioan. Marta Alonso Tejadaren sortzaile eta interprete ibilbidea diziplina anitzekoa eta hiperaktiboa da. Bere aktibitate artistikoak hasieratik dantza eta mugimendurako joan-etorri etengabea egiten du, bere ibilbidean antzerki fisikora, interpretaziora eta zirkura hurbiltzen dena. “Gag komikoek, zirkuko puntu batekin, Martak ateratzen duen sinpatiarekin eta biribilkiarekin, dantzaren boterearekin, argi-espazioa eta soinu-espazioa ere dantzan ari direnean, hori guztia, orain dantzatzen ari denaren askatasun-onarpen horrekin batera, hain ondo eseri ninduen koktel biokimiko endogeno horretan lagundu zuten. Zalantzarik gabe, Bailar agora da onena”Fitxa
Afonso Becerra, Artezblai
Fitxa
Zer da garapena?
Behartu ahal dezake ekonomiaren aitzakiak inor bere bizimodua aldatzera?
bere etxetik alde egitera?
bere bigarren gorputza den etxea desjabetzera?
Ekonomia jasangarriaren aldeko alegoria bat.
Edo agian modu jasangarri batean bizitzeko aukerarik dugun hausnartzeko balio duen lan bat.
Ez ekintza huts eta anekdotikoetan geratuz. Ez soilik jaki, jantzi edo kontsumo beharren asetzeko produktuetan erreparatuz. Bizitza beraren oinarri eta garapenean gizaki eta natur baliabideen arteko elkar ulertze zintzo baten beharrean baizik.
Eta zoritxarrez horren ohituak gauden arren, natura gizakiaren beharretara moldatzeko joeraren ondorioak agertuz.Fitxa
Carolyn Carlson dantzako mitoa da mundu-mailan. Kalifornian jaio zen eta gaur egun Frantziako herritarra da, baina, batez ere, nomada da, bere unibertso poetikoa garatu eta partekatu nahian dabil beti. Izan ere, bere lanaz mintzatzean, Carlsonek nahiago du «poesia bisuala» terminoa erabiltzea «koreografia» hitza baino. Lau hamarkadatan 100 piezatik gora sortu ditu, eta horietako asko mugarriak dira dantzaren historian. 2006an, Veneziako Biurtekoak haren lana goraipatu zuen koreografo bati emandako lehenengo Urrezko Lehoiarekin. The Tree da konpainiarentzat sortu duen azken lana. Koreografoaren ikuspegi onirikoari esker eta parte hartzen duten 9 dantzarien birtuosismoaren bidez, kolapsoaren atarian den naturarekiko maitasunaren adierazpen indartsu eta bizia eskaintzen du piezak. Fenix hegazti baten antzera natura bere errautsetatik birsortuko den itxaropena ere adierazten du. Gaston Bachelard filosofoaren Fragments of a Poetics of Fire lanean oinarrituta, sugarren indar poetiko eta sinbolikoa eta, ikuspegi zabalago batekin, naturako elementuen konplexutasuna izan ziren Carolyn Carlsonen inspirazio-iturriak. 2000. urtean Literatura Nobel saria irabazi zuen Gao Xingjian artista bisualarekin batera egin du lan koreografoak. Gao Xingjianek, bere margolan abstraktuekin, eszenografiaren bikaintasuna lortu du. Koreografia: Carolyn CarlsonFitxa
Koreografia-laguntzailea: Colette Malye
Artista bisuala: Gao Xingjian
Musika: H. Purcell, J. Sibelius, J. S. Bach, Philip Glass, René Aubry, Aleksi Aubry-Carlson, Nicolas de Zorzi
Argiztapen-diseinua: Rémi Nicolas
Dantzariak: Constantine Baecher, Chinatsu Kosakatani, Juha Marsalo, Céline Maufroid, Riccardo Meneghini, Isida Micani, Yutaka Nakata, Sara Orselli, Sara Simeoni
Argiztapen-zuzendaria: Guillaume Bonneau
Eszena-zuzendaritza: Jank Dage
Soinu eta bideo zuzendaritza: Rémi Malcou
Produkzioa: Carolyn Carlson Company
Koprodukzioa: Théâtre National de Chaillot, Théâtre Toursky Marseille, Ballet du Nord / Centre Chorégraphique National Roubaix Hauts-de-France, Equilibre Nuithonie Fribourg
Egonaldiak: Pariseko CDCN-Atelier, salle Allende (Mons-en-Baroeul) eta Kiosk (Marquette-lez-Lille)
Babeslea: Crédit du Nord
Carolyn Carlson Company Frantziako Kultura ministerioak (DGCAk) sortu zuen eta Tilderren laguntza jasotzen du
*2022ko ACT Jaialdiaren barruan. ACT 2021 Saria: ACLUCALLS Diziplinarteko dantza pieza, Z belaunaldiaren traumak eta frustrazioak azaltzen dituena. Internet osteko gizartearen eta belaunaldiaren erretratu groteskoa. Mugimendua bere ekoizpen artistiko guztia zeharkatzen duen ardatz gisa hartuta, Guillem Jimenezek gorputzen, bideoen eta beste baliabide batzuen koreografiatik abiatuta lan egiten du. Bartzelonako Goi Mailako Dantza Kontserbatorioan ikasi zuen eta aldi berean lan ildo independente bat garatu zuen, pieza eszeniko edo ikus-entzunezkoetatik instalazioaren eta performancearen arteko formatu hibridoetara. Martxan dagoen laSADCUM proiektuak honako ekoizpen hauek ditu: ‘THE UNCANNY VALLEY’ (2019), ‘THE LESSON’ (2020) eta haren hurrengo pieza, ‘CLUCALLS’ (2022). Fitxa
*2022ko ACT Jaialdiaren barruan. 2021 Erresidentzia saria: ‘The Gravity Between Us’ “Gravity between us” bi interpreteen antzezlan koreografikoa da. Piezak gizakiaren konexio-nahia esploratu nahi du, eta gizabanakoek ikusiak, entzunak eta ulertuak izateko egiten dutenaren konplexutasunak planteatu. Elkarrekin egotearen, bakarrik egotearen eta elkarrekin baina bakarrik egotearen azterketa eta esanahi bilaketa. Angelos Papadopoulos koreografoa, zuzendaria eta interpretea da. Bere koreografia-lanak eta beste lan digital eta interpretazio-lanek ikusleentzako esperientzia zirraragarriak sortu nahi dituzte, non gorputza lehen planoan kokatzen den ideia eta plazer sozial, politiko eta estetikoen funtsezko leku gisa. Ekonomia ikasi zuen Atenasko Ekonomia eta Negozio Unibertsitatean, Dantza Eskola Nazionalean eta Greziako Operaren Dantza Eskola Nazionalean, eta Koreografia eta Interpretazioa Londresko Roehampton Unibertsitatean. Bere emanaldiak Alemanian (Tanzahoi International Dance & Dance Film Festival), Grezian (Megaron, Atenasko Kontzertu Aretoa), Espainian (Act International Festival for Emerging Performing Artists) eta Taiwanen (Take part in Taiwan Festival) izan dira. Bere film laburrak Frantzia, Georgia, Grezia, Alemania (publikoaren saria), Mexiko, Portugal, Hego Amerika, AEB eta Espainiako jaialdietan eta Europako 20 hiri baino gehiagotan proiektatu dira Freiraum Jaialdiaren kortesiaz. Fitxa
Saio bikoitz honetan bi dantza piezaz gozatu ahal izango dugu. Aspects-ek koreografia arakatzen du mugimenduaren zenbait alderdiei (tamaina, erritmoa, espazioa, forma) lotutako hizkuntza sinbolikoa erabiliz, eta horiekin esperimentatzen du berezko hizkuntza sortzeko. Bestalde, Room esperientzia pertsonal batetik sortu zen. Etxera itzultzean, urteak kanpoan eman ondoren. Etxe bat, espazio propio bat eratzeko gogotik, eta honako galdera honi erantzuteko beharretik: Zer da etxe bat? ASPECTS
ROOM
Saltokiak
Fitxa
Ukrainako Balletaren ekoizpen bikain honek benetako balet erromantikoaren edertasun eta drama guztia hartzen du. Ingurune erromantiko bat, koreografia bikain bat eta maitasun-istorio ahaztezin bat elkartu dira Beltxargen Aintziran, hala, ikuskizuna mundu osoko ikusleek txalotu duten ballet klasiko bihurtuz. Ukrainako dantzari onenekin, Ukrainako Balletak maisutasun bereziz birsortzen ditu ballet unibertsalaren lan garrantzitsuenak.
*Dantzaldia 2022 jaialdiaren barruan. MANUEL RODRIGUEZ | Bartzelona Diziplina anitzeko proiektua da hau, erakusketa-aretoetan eta eszenatokietan agertzeko sortua, eta kontenplazioaren kontzeptuan sakontzen saiatzen da. ... “Mirariak korrelazioan daude lege naturalen ondorioekin. Elkar mugatzen dute eta osotasun bat egiten dute elkarrekin. Bateratuta daude, elkar konpentsatzen duten heinean. Ez dago gertaera naturalik gabeko miraririk, eta alderantziz ere ez” (Novalis) Lehen saria International Solo Dance Contest Gdansk-en/ Polonia 2014 (bertsio laburra)
"Screensaver"
Zentzumenen, sinboloaren eta formaren bidez, piezaren gogoeta da ea zelan bihurtu daitekeen ikusmen-ekintza fede-ekintza.
Gorputzak pantaila-babesle bezala jokatzen du, eta aktibatu egiten da infiniturantz proiektatzen den beste plano kognitibo batera igarotzeko.Fitxa
*2022ko Viernes Flamencos Jaialdiaren barruan. Sombra Efímera II-k ez du narrazio-egiturarik jarraitzen, ezta progresio linealik ere. Atal batzuetan oinarrituta eraikitzen dira. Aldi bereko ekintza eszeniko ugari, beldurra atzean uzten dugun esploratu beharreko lurralde berri batean barneratzen garen irudi zirraragarriak; formei, argiari, soinuari… bide emateko, betiere flamenkoaren ikuspegitik. Ikusleak aurkitzen joan behar duen irudiz betetako obra, gaur egungo eta aurreko mendeetako gizarteaz, lursail jakin batzuetako bilakaeraz eta atzerakadaz, bideaz eta aldaketaz hitz egiten duen ikuskizuna, biderik gabe ez bailitzateke aldaketarik izango. “Eduardo teknika eta estetika da, klasikoaren ezagutza eta abangoardiaren arriskua, pasioa da eta sormena da, egoera puruan .” Marina Bernal, Sevilla Press “Bere presentziarekin bakarrik eszena betetzen duen dantzari bat… Zerbait berezia dauka, jendeari aurre egiten dionean, egiten duena egiten duela, azkenean, lilura dezan.” “Bere ikuskizuna aurreritzirik gabeko sormenez beteta dago, berezko talentuz, lotsagabe, basati eta hipnotikoz.”
Fran Pereira, Jerezko egunkaria
Ágreda, Tribuna Valladolid Fitxa
EMAKUMEAK Bi emakume eszenan, irmo eta ausartak. Inposatutako bidaia bortxatu bat egitera behartuak, baina elkarrekin, askatasunean, amaiera bat lortzen dute. Emakume erresiliente guztiei egindako omenaldia da honako hau, eskaintza bat. Opari ederra haiei denei, gu guztiontzat. Antzezleak: Myriam Perez Cazabon eta Jone Amezaga
(Ama) izan, ala ez izan. Amatasunaren inguruko hausnarketa bat kontatzeko musika, kantua eta dantza uztartzen duen ikuskizun bat da AMAraun. Proiektu artistiko bezala berritzailea iruditzen zaigu bertsoa eta dantza elkarrizketan baliatzea, baina ez bakoitza bere aldetik, kontakizun baten elementu banaezin bezala baizik. Sorkuntza eta ideia nagusia: Oihana Iguaran, Amaiur Luluaga
Izan ere, izatekotan,
nola eutsi izanari?
Izan ala ez izan (ni), ama izanik.
Izan ala ez izan?
Edo...
Izan nola?Fitxa
Gidoia: Oihana Iguaran
Koreografia: Amaiur Luluaga
Bertsoa eta ahotsa: Oihana Iguaran
*Gasteizko Nazioarteko Antzerki Jaialdia 2022 Carolyn Carlson mundu mailan dantzako erreferentea da. Jaiotzez iparramerikarra, Roubaixeko Koreografia Zentro Nazionaleko eta Pariseko Atelier-eko zuzendariordea da, Pariseko La Cartoucherie de Vincennes-en. Lengoaia koreografikoarekin eta oso pertsonala den antzezpenarekin, bere lana erakusteko garaian, nahiago du Carlsonek “ikusizko poesia” hitza “koreografia” baino. Lau hamarkadatan, 100 lan baino gehiago sortu ditu eta haietako asko mugarri bihurtu dira dantzaren historian. Bere lanagatik Urrezko Lehoia jaso zuen 2006an. Huraxe izan zen Veneziako Bienalak koreografo bati lehen aldiz emandako Urrezko Lehoia. The Tree da konpainiarentzat egindako azken sormen-lana eta 8 dantzarien birtuosismoaren bidez, eta bere ikuspegi onirikoari esker, kolapsatzeko puntuan dagoen naturarekiko maitasunarekin lotutako adierazpen boteretsua eta funtsezkoa eskaintzen du Gaston Bachelard filosofoaren Fragments of a Poetics of Fire lanean oinarrituta. Koreografía eta eszenografia: Carolyn Carlson Online erosketa irailaren 22tik aurrera (10:00)Fitxa
Koreografiako laguntzailea: Colette Malye
Antzezleak: Alexis Ochin, Chinatsu Kosakatani, Juha Marsalo, Céline Maufroid, Riccardo Meneghini, Isida Micani, Yutaka Nakata, Sara Orselli, Sara Simeoni
Musika: Aleksi Aubry-Carlson, René Aubry, Maarja Nuut, K. Friedrich Abel
Prezioa: 21/15 euro
Ohiko deskontuak
Dantza abonamendua
*2022ko Santurtziko Antzerki Jaialdiaren barruan. KAMIKAZE PRODUCCIONES Helsinkiko hotel bateko logela. Israel Madrildik joan da Irenerekin duen harremana argitzen saiatzeko. Irenek pelikula bat filmatzen ari da hirian. Urte askotan zehar elkarrekin bizi ondoren, iraganari eta, batez ere, etorkizunari buruzko ikuspuntu desberdinak aurrez aurre jartzen dituzte. Alabaren zaintza eztabaidatzen duten aita eta ama dira. Esan daiteke une horretan bertan giza espeziearen zatirik itsusiena ikusten dugula. Pascal Rambert, 2016an Akademia Frantsesaren Antzerki Saria jaso zuena, karga emozional handiko antzezlan honekin itzuli da bere bi aktore «fetitxe»-etakorekin. Fitxa
*2022ko Antzerki Alternatiboen Sarearen Zirkuituaren barruan Javi Casado - Guille Vidal-Ribas | Katalunia Transmissions zuzeneko musika, ikus-entzunekoak, hitza eta mugimendua uztartzen dituen konferentzia-ikuskizuna da, dantza urbanoen dimentsio guztiak azaltzeko. Ikusle guztientzako diskurtso dinamikoa eta irisgarria eskaintzen du: aberasgarria adituentzat zein dantza urbanoetara hurbildu nahi dutenentzat. Non, nola eta zergatik sortu ziren adierazteko modu horiek? Zein da haien ezaugarria? Nola garatzen dira egun? Hauek dira planteatzen dituzten gaietako batzuk, baita dantzaren arloan ez ezik herri-kultura guztian izan duten eragina ere XX. mende amaieratik gaur egunera arte. Transmissions Guille Vidal-Ribas eta Javi Casadok egindako ikerketaren emaitza da, eta bi mende baino gehiagotan dantzari urbano gisa lortu duten ezagutza jasotzen du, oinarri dokumental zabal batetik eta arlo horretan aitzindariak eta erreferenteak izan diren estatuko eta nazioarteko pertsonen elkarrizketatik ateratako informazioarekin uztartuz.Fitxa
*2022ko Antzerki Alternatiboen Sarearen Zirkuituaren barruan Javi Casado - Guille Vidal-Ribas | Katalunia Transmissions zuzeneko musika, ikus-entzunekoak, hitza eta mugimendua uztartzen dituen konferentzia-ikuskizuna da, dantza urbanoen dimentsio guztiak azaltzeko. Ikusle guztientzako diskurtso dinamikoa eta irisgarria eskaintzen du: aberasgarria adituentzat zein dantza urbanoetara hurbildu nahi dutenentzat. Non, nola eta zergatik sortu ziren adierazteko modu horiek? Zein da haien ezaugarria? Nola garatzen dira egun? Hauek dira planteatzen dituzten gaietako batzuk, baita dantzaren arloan ez ezik herri-kultura guztian izan duten eragina ere XX. mende amaieratik gaur egunera arte. Transmissions Guille Vidal-Ribas eta Javi Casadok egindako ikerketaren emaitza da, eta bi mende baino gehiagotan dantzari urbano gisa lortu duten ezagutza jasotzen du, oinarri dokumental zabal batetik eta arlo horretan aitzindariak eta erreferenteak izan diren estatuko eta nazioarteko pertsonen elkarrizketatik ateratako informazioarekin uztartuz.Fitxa
*Dantza Plazetan 2022-ren barruan BATASUNA ARRAIZBIDE DANTZA TALDEA Egitaraua Dantza Plazetan 2022
BETI JAI ALAI
BIHOTZ ALAI
DEUSTUKO FOLKLORE TALDEAK
BIZKAIKO DANTZARIEN BILTZARRA
GAZTEDI DANTZARI TALDEA
IBAI ARTE DANTZA TALDEA
ONDALAN ERRALDOIEN KONPARTZA
SALBATZAILE DANTZA TALDEA
30ko hamarkadan bigarren mundu gerra piztu zen bitartean, Pariseko kafetegiak hainbat diziplinatako artisten topaleku ziren, eta horiek korronte artistiko berri bat sortu zuten: surrealismoa. Artista surrealisten ezaugarrietako bat inkontzientea irudimenaren iturria dela erakustea da. Logelak eta CIRCLE OF TRUST taldeek ezaugarri horiek ikertu eta artista horien lana berrinterpretatzen dute XXI. mendeko hizkuntzaren bidez: SU(I)RREALISMOA Saltokiak:Fitxa
*Gasteizko Nazioarteko Antzerki Jaialdia 2022ren barruan 2015ean Larrua konpainia sortu zenetik, garrantzi berezia eman diogu mugimenduaren ikerketari, estiloaren bilaketari eta diskurtso bereizgarriari. Lan-lerroak definitu ahal izateko gure helburu nagusiak izan dira honako hauek: mugimenduaren erritmoak, dueto- eta kontaktu-lana, konposizioko egiturak, mugimenduaren dramaturgia eta emozioa eta fisikalitatea bateratzeko modua. Lanei beti gogoeta-garrantzia gehitzen diete, irudiak azaltzen diren unetik ikuslearengan pentsamendu introspektiboa sortu nahian. Lanak bost interprete biltzen ditu: emakumezko aktore bat eta lau dantzari: Begoña Martín, Ingrid Magriñà, Maddi Ruiz de Loizaga, Ainhoa Usandizaga eta Aritz López. Sormen-taldea aurreko ekoizpenetan Larrua proiektuarekin batera lan egin duen berbera da: Luis Miguel Cobo, Enric Planas, David Alcorta, Xabier Mujika, Pedro Casas, Jordi Vilaseca eta Aritz López. Koreografia: Jordi Vilaseca Solasaldia emanaldia bukatutakoan. Gonbidapenak irailaren 15etik aurrera Online erosketa irailaren 22tik (10:00etatik aurrera)Fitxa
Sormen-taldea: Luis Miguel Cobo, Enric Planas, David Alcorta, Xabier Mujika, Pedro Casas, Jordi Vilaseca y Aritz López.
Antzezleak: Begoña Martín, Ingrid Magriñá, Maddi Ruiz de Loizaga, Ainhoa Usandizaga, Aritz López
Prezioa: 18/12 euro
Iraupena: 60 minutu
Dantzan egiteko saio irekia Juan Antonio Urbeltzen eskutik. Edonork parte har dezakeen dantzen jaia. Publiko zabalari euskal dantzak hurbilarazteko saioa da Dantza Ganbara. Ez da beharrezkoa dantzari trebea izatea, helburua ondo pasatuz euskal dantza tradizionalarekin harremanetan hastea baita. Hori guztia Juan Antonio Urbeltzen zuzendaritzapean, berau folklorista ospetsua eta euskal dantzen ikerle nekaezina baitugu.
ZARRA dantza-obrak omendu eta aintzatetsi egiten du Telmo Zarraonandia (1921 – 2006), hirurogei urtez Espainiako futbol-ligako golegile nagusia izan zen jokalari enblematikoa. Ikuskizunak hurbildu egiten gaitu kirol horri atxikita dagoen herri baten jatorrietara eta oroimenera, meatzaritzari eta industriari loturiko sustraietara, eta ibilbide bat egiten du haren historian zehar, Telmok berak gidatutako pasadizoen bidez. Futbolaren mitotzat jotzen da Athletic Clubeko eta Espainiako futbol-selekzioko jokalari zena; haren palmaresa luze eta zabala izan zen benetan, gurearekin zerikusirik ez zuen garai batean. Adriana Bilbao koreografoak, Zarraren bilobak, haren handitasuna nabarmentzen duen lan hau sortu du, aitonaren omenez. Dantza, flamenkoa eta futbolarekin lotutako kirol-elementuak uztartuta, ezaugarri nagusi zituen indarra eta bizitasuna azpimarratzen ditu, mitoa areagotu zuten kirol eta giza balioak ahaztu gabe. Errematatzaile bikaina zen, erdiko aurrelari aseezina, jatorra eta irmoa… haren abizenak adierazten duen bezala: «ZARRAONANDIA», zaharra, ona eta handia. Estreinaldia Arriaga antzokian.
Egunero dozenaka pertsonarekin gurutzatzen gara. Bi ezezagunek, espazio berean, une berean, beren begiradak gurutzatu eta bat egiten dute. Normalean inoiz hasten ez den egoera bat hasteko puntua da. Zer gertatuko litzateke komunikazio-ekintza hori gertatzen uztea erabakitzen badugu? Zer gertatuko litzateke espazio-denbora aldatu ahal izango balu eta abiapuntu hori amaiera berri baten hasiera balitz?
"Dantzaz" taldeak dantza garaikideaz bere distira osoan gozatzeko dantza ikuskizun bat aurkezten du: Los Esclavos Felices. Martin Harriague sortzaile euskal-frantziarrak Los Esclavos Felices sinatu zuen 2018ko urtarrilean, Juan Crisostomo de Arriaga (Bilbo, 1806 — Paris, 1826) euskal musikagilearen lehen operaren oberturan oinarritutako sorkuntza koreografikoa eginez. Thirty. Sade Mamedova, koreografo errusiar gaztea, 2018ko Hannover Lehiaketan (Alemania) parte hartu zuten koreografoen artean aukeratu zuen Adriana Pous, Dantzaz-eko zuzendari artistikoak, bere lehen koreografia egiteko. Emaitza: giza migrazioei eta nortasunari buruzko koreografia Walls. Martin Harriague Dantzaz-era itzuli da, oraingoan gizadiak harresiekin duen harremanean oinarritutako pieza bat sortzeko: hormigoia eta arantza-alanbrea modako produktuak dira gaur egun.Egitaraua
Fitxa
Hil aurretik, bizi. Zenbat zama dugu gure gain ematen dugun urrats bakoitzeko? Itxurakerietan ibiltzen gara, inondik inora sostengatu ezin den segurtasun bat lortu nahian. Oinordetzan jasotako sinesmen eta ereduek txotxongiloak bagina bezala gidatzen dute gure bizitza. Hori ulertzeak lagundu egiten digu; erabakitzeak eraldatu eta aske bihurtzen gaitu. Norberaren esperientziaren mugak gainditzea, Bizirik hiltzeko beste modu bat da, hil aurretik BIZItzeko leiho irekia.Fitxa
Eta ezerrek ez balu ez hasiera ez amaiera? Edo behintzat non kokatzen diren argi eta garbi zehazteko gai izango ez bagina? Eta nik sinopsi hau idazten dudan bitartean ikuskizuna gertatzen bada? Eta hura irakurtzea haren parte bada, nahiz eta hasi baino minutu batzuk lehenago egiten ari zaren edo txaloak itzali eta urte batzuetara?Fitxa
IRAUPENA: 55 MINUTU
*Dantzaldia 2022 jaialdiaren barruan. Azaroak 19, larunbata. 19h. | Guggenheim Bilbao museoko auditorioa FLORENCIA OZ – ISIDORA O´RYAN | Sevilla “Antípodas” Premio Artista Revelación del Festival de Jerez 2021 «Denok daukagu doble bat, antipodetan bizi dena” Julio Ramón Ribeyro Proposamen bisual eta sentsorial honetan bi emakumeren koexistentzia gauzatzen da. Erromantizismotik hainbatetan aipatu da Doblearen figura mitikoa literaturan, zinean eta filosofian. Esandako topikoa bere dualtasunaren eta identitatearen aurrean aurkitzen den izakiarena da, eta harengan inspiratuta erlazionatzen dira bi interpreteak eszenan. Florencia Oz eta Isadora O'Ryan bikiak estetika minimalista eta garaikidean murgiltzen dira. Harmonia, simetriaren dotorezia eta oreka bilatzen dituzte, bakar bat zireneko bidaia kontatzeko, batek bere burua izateko bestea izateari utzi zion unekoa. Haietariko baten dantzak, flamenkoak, perkusioak eta poesia bisualak eragina dute bestearen ahotsean, musika-tresnan, melodian eta abesten duen poesian. Baliteke bat bidaia transatlantikoan eta dantza flamenkoan jaio izana, eta bestea biolontxeloan eta konposizio burutsu eta abangoardistan. Hari, ahots, keinu eta mugimendu artean, etorkizuneko oroitzapenak eta ametsak gogora dakartzan elkarrizketa poetiko honek maitasunetik jartzen ditu auzitan nia amaitu eta bestea hasten den bazterrak.Fitxa
(Ama) izan, ala ez izan. Amatasunaren inguruko hausnarketa bat kontatzeko musika, kantua eta dantza uztartzen duen ikuskizun bat da AMAraun. Proiektu artistiko bezala berritzailea iruditzen zaigu bertsoa eta dantza elkarrizketan baliatzea, baina ez bakoitza bere aldetik, kontakizun baten elementu banaezin bezala baizik. Sorkuntza eta ideia nagusia: Oihana Iguaran, Amaiur Luluaga
Izan ere, izatekotan,
nola eutsi izanari?
Izan ala ez izan (ni), ama izanik.
Izan ala ez izan?
Edo...
Izan nola?Fitxa
Gidoia: Oihana Iguaran
Koreografia: Amaiur Luluaga
Bertsoa eta ahotsa: Oihana Iguaran
*Gasteizko Nazioarteko Antzerki Jaialdia 2022ren barruan Dance & Dance ekoizpen onenari emandako saria 2020an. 1977an sortu zen Compañía de Ballet de los Teatros de Emilia Romagna izenarekin, Vittorio Biagik zuzenduta. 1979an, konpainiak Aterballetto izena hartu zuen. Estilo guztiak lantzeko gai diren dantzari solistek osatzen dute. Bere historian zehar, Aterbalettok ospe handia izan du Italian eta atzerrian antzezleen eta zuzendaritzen kalitate bikaina direla eta. Azken urteotan, Italiako eta nazioarteko koreografo askok egin du konpainiarekin batera lan. Horien artean, honako hauek aipa ditzakegu: Mauro Bigonzetti, Michele Di Stefano, Andonis Foniadakis, William Forsythe, Johan Inger, Jiri Kylian, Cristiana Morganti, Jiri Pokorny, Cristina Rizzo, Hofesh Shechter eta Giuseppe Spota. Gaur egun, Gigi Cristoforetti da konpainiaren zuzendaria. Johan Inger-ek sortutako koreografiaren oinarria. Don Giovanni jaunari aurre egiteko desioa da. Giovanni jauna garai bateko mito paradigmatikoa da, eta gaur egun oraindik ere garaikidea dela esan dezakegu. Tirso de Molina-ren, Molière-ren eta Bertold Brecht-en jatorrizko komedia eta Suzanne Lilar-en antzerki-lana dira bere inspirazio-iturrietako batzuk.Fitxa
Online erosketa irailaren 22tik (10:00etatik aurrera)
1939 eta 1945 bitartean, Gerra Zibiletik ihesi zihoazen errepublikarren eta Naziek atxilotutako juduen patua izan zen Gurs. Elkartasun eta arte proiektu bat da hau. Lehenik eta behin Basotik itsasora dokumentala aurkezten da, Mediterraneoa zeharkatzen duten errefuxiatuen paralelismoa aztertzen duena. Dokumentala:
Dantza:
30ko hamarkadan bigarren mundu gerra piztu zen bitartean, Pariseko kafetegiak hainbat diziplinatako artisten topaleku ziren, eta horiek korronte artistiko berri bat sortu zuten: surrealismoa. Artista surrealisten ezaugarrietako bat inkontzientea irudimenaren iturria dela erakustea da. Logelak eta CIRCLE OF TRUST taldeek ezaugarri horiek ikertu eta artista horien lana berrinterpretatzen dute XXI. mendeko hizkuntzaren bidez: SU(I)RREALISMOAFitxa
*Bideart 2022ren barruan Besarkada kontenplaziorako, isiltasunerako tartea da. Gelditasun egoeran diren gorputzak, irudiak, ikuspegi infinitukoak. Xehetasun bakoitza 360° -tan ageri da. Bi emakumeren bikote lana, bi eskultura, bidaian zehar bidelagun izango dugun soinu paisaian bilduta; gure bizitzetako besarkada infinituetan gorde izan ditugun emozioak gogorarazten dizkiguten irudiz betetako lana. Nerea Martínez Martín Portugaleten jaioa, Elai-Alai euskal dantza eta musika taldean hasi zen dantzan Nerea. Ana Rosa Tercerorekin trebatu zen Dantza Klasikoan, eta Matxalen Bilbaorekin, aldiz, Dantza Garaikidean. Heziketa Fisikoko Irakaskuntzan Diplomatua, dantzaren munduan sakontzea erabaki eta Burgoseko Dantza Eskola Profesionalean ikasi zuen, azken urtean Bizkaiko Foru Aldundiaren dirulaguntza jasoz. Euskal Herriko eta Europa osoko maisu-maistra eta koreografoengandik ikasi du, Euskal Herriko, Suitzako eta beste hainbat herrialdetako konpainientzat dantzari bezala lan eginez. Koreografo gisa ireki duen atal berri honetan, bakarkako proiektu baten erantzukizuna hartu du Biraka lanarekin. Aurretik, beste sortzaile batzuekin elkarlanean sortu izan ditu bere lanak.Fitxa
Verdini Dantza Taldea gaitasun desberdinez osaturiko taldea da eta bertako dantzakideak maitasun handi batek elkartzen ditu: dantzarekiko maitasuna. Urteetan zehar, Verdini dantza taldeak dantzari handiak direla erakutsi digu. Oso modu berezi eta benetakoan dantzatzen dute, eta nola mugitzen diren ikusteak izugarrizko hotzikara eragiten digu bihotzean. Indarra eta adorea dute agertoki batera igo eta beraien burua diren bezala azaltzeko, inguruan dituzten pertsona guztiak partaide eginez. Ikuskizun honi esker, Verdini dantza taldeak gonbidatzen gaituen mundu liluragarri batean murgilduko gara, ikus-entzunezko baten bidez. Gogoeta ugari biltzen dira ikus-entzunezko horretan. Eta, nola ez, beraiei esker gure goputzean hotzikara sentitzeko aukera izango dugu. Verdini dantza taldea osatzen duten dantzari bikain hauei esker. Konpainia: Verdini Dantza Taldea Koreografía eta zuzendaritza: Isabel Verdini Zuzendaritza laguntzaileak: Jesus Murua, Aizpea Múgica Jantziak: Rosi Mirás Argiztapena: Javier Candela Dantzariak: Jon Alonso, Nerea Astarbe, Ainhoa Bakaikoa, Miriam Corrionero, María Isasti, Idoia Machimbarrena, Aitor Manterola, Ohiane Mateos, Aizpea Múgica, Nekane Prieto, Álex Santesteban, Leire Zabala, Isabel Verdini
Verdini Dantza Taldea gaitasun desberdinez osaturiko taldea da eta bertako dantzakideak maitasun handi batek elkartzen ditu: dantzarekiko maitasuna. Urteetan zehar, Verdini dantza taldeak dantzari handiak direla erakutsi digu. Oso modu berezi eta benetakoan dantzatzen dute, eta nola mugitzen diren ikusteak izugarrizko hotzikara eragiten digu bihotzean. Indarra eta adorea dute agertoki batera igo eta beraien burua diren bezala azaltzeko, inguruan dituzten pertsona guztiak partaide eginez. Ikuskizun honi esker, Verdini dantza taldeak gonbidatzen gaituen mundu liluragarri batean murgilduko gara, ikus-entzunezko baten bidez. Gogoeta ugari biltzen dira ikus-entzunezko horretan. Eta, nola ez, beraiei esker gure goputzean hotzikara sentitzeko aukera izango dugu. Verdini dantza taldea osatzen duten dantzari bikain hauei esker. Konpainia: Verdini Dantza Taldea Koreografía eta zuzendaritza: Isabel Verdini Zuzendaritza laguntzaileak: Jesus Murua, Aizpea Múgica Jantziak: Rosi Mirás Argiztapena: Javier Candela Dantzariak: Jon Alonso, Nerea Astarbe, Ainhoa Bakaikoa, Miriam Corrionero, María Isasti, Idoia Machimbarrena, Aitor Manterola, Ohiane Mateos, Aizpea Múgica, Nekane Prieto, Álex Santesteban, Leire Zabala, Isabel Verdini
*Dantza Plazetan 2022ren barruan
71 urte, 8 belaunaldi eta 150 dantzari baino gehiagok bere izatearen barneak erakutsiz. 1951. Urtean, “TALDE GAZTE” izena zuen euskal dantza taldea sortu zen Bilboko Santutxu auzoan, gerora “GAZTEDI DANTZARI TALDEA” izena hartu zuena. Gaztedi euskal folklorearen bilketa, transmisio, hedapen eta ikerketaren historian beharrezko erreferentzia puntu bilakatu da. Bilbo mailan ez ezik, inguruko geografian ere modu ezberdinetan lortu du bere funtzioa betetzea: orain arte ikasitakoak datozen belaunaldiei irakatsiz, ekitaldi eta dantza ikuskizunak eskainiz, ekimen handietan parte hartuz… betiere autogestioan oinarrituta. Gaztediren egitekoa haur zein gazteei zuzendutako euskal dantza ikastaroekin osatzen da, haiek baitira biharko Gaztedi osatuko dutenak. Aurten 71. urteurrena denez, ospakizunez jositako programazio oparoa eskaintzen ari da Gaztedi.’ Ikuskizun honetan, Gaztedi Dantzari Taldearen ateak zabaldu eta barrura salto egiteko aukera paregabea izango da.
KAMIKAZE PRODUCCIONES Helsinkiko hotel bateko logela. Israel Madrildik joan da Irenerekin duen harremana argitzen saiatzeko. Irenek pelikula bat filmatzen ari da hirian. Urte askotan zehar elkarrekin bizi ondoren, iraganari eta, batez ere, etorkizunari buruzko ikuspuntu desberdinak aurrez aurre jartzen dituzte. Alabaren zaintza eztabaidatzen duten aita eta ama dira. Esan daiteke une horretan bertan giza espeziearen zatirik itsusiena ikusten dugula. Pascal Rambert, 2016an Akademia Frantsesaren Antzerki Saria jaso zuena, karga emozional handiko antzezlan honekin itzuli da bere bi aktore «fetitxe»-etakorekin. Fitxa
Zer da garapena?
Behartu ahal dezake ekonomiaren aitzakiak inor bere bizimodua aldatzera?
bere etxetik alde egitera?
bere bigarren gorputza den etxea desjabetzera?
Ekonomia jasangarriaren aldeko alegoria bat.
Edo agian modu jasangarri batean bizitzeko aukerarik dugun hausnartzeko balio duen lan bat.
Ez ekintza huts eta anekdotikoetan geratuz. Ez soilik jaki, jantzi edo kontsumo beharren asetzeko produktuetan erreparatuz. Bizitza beraren oinarri eta garapenean gizaki eta natur baliabideen arteko elkar ulertze zintzo baten beharrean baizik.
Eta zoritxarrez horren ohituak gauden arren, natura gizakiaren beharretara moldatzeko joeraren ondorioak agertuz.Fitxa
(Ama) izan, ala ez izan. Amatasunaren inguruko hausnarketa bat kontatzeko musika, kantua eta dantza uztartzen duen ikuskizun bat da AMAraun. Proiektu artistiko bezala berritzailea iruditzen zaigu bertsoa eta dantza elkarrizketan baliatzea, baina ez bakoitza bere aldetik, kontakizun baten elementu banaezin bezala baizik. Sorkuntza eta ideia nagusia: Oihana Iguaran, Amaiur Luluaga
Izan ere, izatekotan,
nola eutsi izanari?
Izan ala ez izan (ni), ama izanik.
Izan ala ez izan?
Edo...
Izan nola?Fitxa
Gidoia: Oihana Iguaran
Koreografia: Amaiur Luluaga
Bertsoa eta ahotsa: Oihana Iguaran
Munduaren merkantilizazioa eguneroko bizitzako elementu soil baten bidez, kartoizko ontzien bidez, lantzen duen pieza.
"RAÍCES", Nafarroaren, kultur zein paisai aniztasunean oinarrituta eta inspiratuta dagoen sormen-proiektu baten izenburua da. Kultura, ondarea eta jendea batu nahi dira diziplina anitzeko ikuskizun batean. Oihanetik basamorturako bidaia, erdi mailako lurretatik pasaz, ibilbide koreografiko eta geografiko plastiko bat marraztuz, baita emozionala paisaien eta ohituren bidez ere, bideo proiekzio eta hizkuntza garaikide baten laguntzarekin. Bi hamarkadako ibilbidearekin eta aurretik gurean izanda Momentos Meraki (2020) eta Mi propio universo (2018) aurkezteko, Atena Gayarrera itzuliko da, gure jatorria esploratzera gonbidatzen gaituen proposamen berri hau erakusteko.
Dantzan aritzen zara. Dantzatzen duzu, beste gorputz batzuk deitzen dituzu, formak eta energia antolatzen dituzu espazioan, koreografiak dira. Korrika egiten duzu, jazartzen zara, erortzen zara, korrika jarraitzen duzu, badakizu zerbaiten bila zoazela, baina ez duzu gogoratzen zer den. Egun batean bat-batean dena gelditzen da. Atzera begiratzen duzu: honaino dena izan da mugimendua, baina, garrantzitsuena, denbora asko daramazu geldirik.
Hamaika aldiz errepikatu dituzu sekuentzia berberak, zenbait egunetan plazera, intentsitatea eta poza sentitu zenituen. Gainerakoa, neke handia. Mundu osoan zehar ibili zara, hainbat lekutan ikasi duzu eta bakoitzaren onena lortzen saiatu zara. Arte martzialak praktikatu dituzu fluxua eta kontrola orekatzen ikasteko. Aldakak eta bularrezurra mugitu dituzu danbor afrikarrez lagunduta ea dantzaren batean geratu behar den zerbaitetara hurbildu zaitezkeen. Martha Grahamek bere dantza amerikar berriari nortasuna emateko erabili zituen abdomenaren uzkurdurak praktikatu dituzu, eta gorputz-enborra erortzen utzi duzu pisua sentitzeko, José Limón grabitateari une batez alde egiten saiatu zen moduari jarraituz. Dena jaten saiatu zara. Gau batean, komunean belaunikatu eta botaka egiten duzu Cunninghamen hondar bat.
Eta orduan, gelditze egun hori iristen da, saloiko altzariak baztertzen dituzu, arnasa hartzen duzu, pisua oin batetik bestera mugitzen duzu, emeki-emeki, eta geratu denaren artean bilatzen hasten zara. Mugikortasun horrek guztiak zerbaitetarako balio behar dizu gaur.Fitxa
Musika: Johan Sebastian Bach
Soinu-espazioa: Luz Prado eta Pablo Contreras
Jantzien diseinua: Jesús Rubio Gamo eta Naldi Fernandes
Argiztapenaren diseinua: Irene Cantero
Argazkiak: Jesús Vallinas
Lagun egite artistikoa: Elena Córdoba
Jesús Rubio Gamo-ren ekoizpena, Madrilgo Festival de Otoño eta Festival Romaeuroparekin koprodukzioan.
Kroaziako Mediterranean Dance Centre, Los Barros Centro de Creación eta Arequipako Britainiar Institutuaren laguntzarekin.
Bira INAEMen laguntzarekin egiten da
JESÚS RUBIO GAMO RNEren El OJO CRÍTICO 2020 saria da Dantza modalitatean. Bere lana BOLERO HANDIA izan zen 2020ko Dantza Ikuskizun Onenaren MAX Saria. Bere ACCIONES SENCILLAS lana Koreografia Onena izendatu zuten 2021eko Kataluniako Kritikaren Sarietan.
2022ko MAX Sarietan finalista izan zen Dantzako Gizonezko Interprete Onenaren atalean, "El hermoso misterio que nos une" lanarengatik.
Dantzan aritzen zara. Dantzatzen duzu, beste gorputz batzuk deitzen dituzu, formak eta energia antolatzen dituzu espazioan, koreografiak dira. Korrika egiten duzu, jazartzen zara, erortzen zara, korrika jarraitzen duzu, badakizu zerbaiten bila zoazela, baina ez duzu gogoratzen zer den. Egun batean bat-batean dena gelditzen da. Atzera begiratzen duzu: honaino dena izan da mugimendua, baina, garrantzitsuena, denbora asko daramazu geldirik.
Eta orduan, gelditze egun hori iristen da, saloiko altzariak baztertzen dituzu, arnasa hartzen duzu, pisua oin batetik bestera mugitzen duzu, emeki-emeki, eta geratu denaren artean bilatzen hasten zara. Mugikortasun horrek guztiak zerbaitetarako balio behar dizu gaur.Fitxa
Musika: Johan Sebastian Bach
Soinu-espazioa: Luz Prado eta Pablo Contreras
Jantzien diseinua: Jesús Rubio Gamo eta Naldi Fernandes
Argiztapenaren diseinua: Irene Cantero
Argazkiak: Jesús Vallinas
Lagun egite artistikoa: Elena Córdoba
Jesús Rubio Gamo-ren ekoizpena, Madrilgo Festival de Otoño eta Festival Romaeuroparekin koprodukzioan.
Kroaziako Mediterranean Dance Centre, Los Barros Centro de Creación eta Arequipako Britainiar Institutuaren laguntzarekin.
Bira INAEMen laguntzarekin egiten da
JESÚS RUBIO GAMO RNEren El OJO CRÍTICO 2020 saria da Dantza modalitatean. Bere lana BOLERO HANDIA izan zen 2020ko Dantza Ikuskizun Onenaren MAX Saria. Bere ACCIONES SENCILLAS lana Koreografia Onena izendatu zuten 2021eko Kataluniako Kritikaren Sarietan.
2022ko MAX Sarietan finalista izan zen Dantzako Gizonezko Interprete Onenaren atalean, "El hermoso misterio que nos une" lanarengatik.
Giselle, amodiozko eta traiziozko narratiba, amaiera harrigarriarekin; dantza klasikoaren errepertorioko obrarik bereizgarrienetako bat da. Gisellek basoko izpirituak eta naturaren indarrak gogorarazten ditu – Edertasun tragikoa. Lanaren bigarren ekitaldia dotorezia handikoa da – “Ekintza zuri” izendatua, Wilisei erreferentzia eginez –, eta Beltxargen aintzira balletaren II. eta IV. ekitaldien perfekzioarekin bakarrik konpara daiteke. Ballet erromantikoaren obra maisutzat hartzen da GISELLE, eta interes handia pizten du bere maila tekniko handiarekiko, dantzari nagusiak pertsonaia interpretatzean, eta mimikoa, komunikatzeko gorputzaren mugimenduak erabiltzen dituen adierazpen artistiko gisa. Estreinaldia 1841eko ekainaren 28an, ÓPERA DE PARISen, Parisen, FrantzianFitxa
Iraupena 120 minutu 20 minutuko atsedenarekin
Arnasketa bakoitzeko, malko bakoitzeko eta izerdi-tanta bakoitzeko, Aitzindariak milaka emakume elkartzen ditu dantza-esperientziaren aitzakiarekin. “Clichea” du lagun eta generoari buruzko aurreiritziak suntsitzen ditu. Berdintasunaren aldeko borroka hasi zuten emakume aitzindariak omentzen ditu, borrokan jarraitzen dutenei laguntzen die eta irabazteko aukerarik izan ez zutenak oroitzen ditu. Modelatzea eta naturaren poetika baliatuz, Aitzindariak ateak irekitzen dizkio ikusleari arima indartsu eta borrokalarien unibertsoan sar dadin, norbanakoa maitatu eta errespetatzen duen munduan barnera dadin, baina, batez ere, gizakiaren indibidualtasuna eraldatu nahi du gizarte berdinzalea erdietsi nahian.Fitxa
BASOTIK ITSASORA 2.0 formatu hibridoa osatzen duen proposamen bateratua da. Beñat Gerekak sinatzen duen ‘Basotik itsasora’ dokumentalaren 30 minutuko zati bat pasatzeak osatzen du formatu hibridoa, eta, ondoren, Josu Mujikaren ‘Basoa’ lana antzeztuko da. Haren besaulkiei buruz, ikusleek ‘Basotik Itsasora’ dokumentalaren 30 minutuko laburpena ikus dezakete. Beñat Gerekak sinatu du, eta iraganaren eta orainaren arteko mugak, giza migrazioak eta errefuxiatuen drama islatzen ditu. Haren begirada Gurs-en pausatzen da, Pau inguruan dagoen kontzentrazio-eremuan, non Hirugarren Errepublika frantsesak eremu bat eraiki baitzuen 1939an Espainiako gerraosteko milaka desplazatuak hartzeko. Nazien inbasioaren ondoren, leku hura kontzentrazio-eremu bihurtuko zen. Bigarren Mundu Gerra amaituta, 1946an, estatu frantsesak bere arrastoa ezabatu eta baso bat antolatu zuen. Baso horren eta historia haren aztarnen gainean —eta errepikatzeko beldurraren gainean—, Beñatek bidaia poetiko bat egiten du itsasorantz, eta haren gainean etorkizun hobea bilatzeko itxaropen arriskutsua zabaltzen dutenak. Hitzaurre horren ondoren, hamar interpretek hartuko dute parte ‘Basoa’ eszenatokian. Pieza hori Josu Mujikak koreografiatzen du, Iñaki Salvadorren konposizio musikalen bidez. Ahots horiek, Gurs eta errefuxiatuenak, zortzi koadro eszenikotan artikulatutako koru-lan baten abiapuntua dira, emozioa, fisikotasuna, samurtasuna eta oroimena bateratzen dituena. «Dantza bat, konpainiarena, oso fisikoa, ondo mugatua; lur askokoa, baina erortzen denaren bertikaltasuna gailentzen da, bai, baina altxatu egiten da; eta, beti ederra, optimismo-puntu batekin kabaretetik pasatzean, Gursen eremuak zituen kultura-etxetxetxoen oroitzapenean: kultura, alderdi guztietan, itxaropena elikatu eta bizitzari heltzen diona» (idatzi du Tealdobnavarrok). Zinemak mundu osoko belaunaldien bizitza markatu duten istorioak, gertaerak edo kontakizunak harrapatzea ahalbidetu badu, dantza gai da une horiek behatzen duen begirada garbia baino behar ez duen leku unibertsal batera eramateko. Bi hizkuntza edo poesiak aurrez aurre begiratzen dira orain, Dantzaz-ek —eta konpainia inguratzen duen familia handi horrek— forma eta diskurtso berriak aztertzen dituen proiektu batean, artea, oroimena eta gogoeta eskutik joan daitezen.
Ukrainako Balletaren ekoizpen bikain honek benetako balet erromantikoaren edertasun eta drama guztia hartzen du. Ingurune erromantiko bat, koreografia bikain bat eta maitasun-istorio ahaztezin bat elkartu dira Beltxargen Aintziran, hala, ikuskizuna mundu osoko ikusleek txalotu duten ballet klasiko bihurtuz. Ukrainako dantzari onenekin, Ukrainako Balletak maisutasun bereziz birsortzen ditu ballet unibertsalaren lan garrantzitsuenak.
MOOR KRADek argitara atera nahi du guk guztiok dugun alderdi ezkutua. Guk geuk bizitzan zehar erreprimitu egiten ditugu ezaugarri horiek, askotariko arrazoiak tarteko, eta gure nortasunaren gela ilunean gordetzen ditugu, gureak ez direlakoan. Basamortu horretan bizi diren pertsonaiek badakite alde ilun bat dutela eta alderdi horrek pertsona gisa osatzen dituela. Hori dela eta, ez dituzte kontraesanak ezkutatzen, eta diren modukoak agertzen dira. MOOR KRADen ez dago gezurrik, ez moral bikoitzik, ez bizitza paralelorik. Hemen, den guztia argitara ateratzen da. Aratz jaiotzen gara, baina, besteei atsegin egin eta onartuak izan nahian, haurtzaroaren eta gaztaroaren zati handi bat ematen dugu zaku batean gure zer ezaugarri gordeko ditugun erabakitzen; eta gainerako denbora zaku hori husten ematen dugu… Ikuskizunaren hizkuntza nagusia dantza garaikidea da, teknika berriekin bat eginda: krump, tutting, dantza urbanoa eta abar. Musikari dagokionez, musikagile barrokoen abestiak erabiltzen dira, John Dowlandenak eta Henry Purcellenak, adibidez, Iñar Sastre eta Marc Kanou musikariek elektronikaren bidez eguneratuta, eta Iosu Yereguik zuzenean abestuta.
Maria Pagések eta El Arbi El Hartik zuzenduta, De Scheherazade-k emakumeen esentzia poliedrikoa ehuntzen duten hari batzuk iradokitzen dituen abentura kontatzen du hamabi koreografiatan. Ikuskizuna narrazio boteretsu bat da, ezin hobeto harilkatutako koru koreografiekin eta bakar saioekin taxutua. Bere pertsonaiak antzezle bakoitzaren berezitasun indibiduala eta taldearen indar kartsua batzen ditu. Emakume honek —zeina emakume guztiak baita— kontakizuna zeharkatzen du eta publikoarekin partekatzen ditu bere ezaupideak, kontraesanak, maitasunak, desamodioak, indarguneak, hauskortasunak, ziurgabetasunak, asegabetasunak, bakardadeak. Erroetaraino flamenkoa den obra honek, arima zabalik duela, gorputzarekin, desioarekin, amatasunarekin eta berdintasun oraindik lortu gabearekin komunikatzen du. Koreografiek ekintzaz jabetzen den emakumeen aniztasuna islatzen dute, benetako eszenatokia konkistatzeko eta sinbolikoki bereganatzeko. Eszenatokiari (bizitzako eszenatokiari) oldartzen zaizkion 9 emakume dira. Berezitasun handiko Emakumeak dira denak. Emakume hauek koreutikoki eta musikalki pentsatzen dute ordezkatzen duten genero aniztasuna (desberdintasun fisiko, etniko, erlijioso, kultural edo estetikoez harago). De Scheherezadek musika herrikoia eta klasikoa arakatzen du, eta arreta berezia jartzen du arabiar musikan. Partiturekin egiten du lan; zati klasikoak berrinterpretatzen eta egokitzen ditu, flamenkotik abiatuta. Baina, funtsean, Rubén Levaniegosek konposatutako eta María Pagések zuzendutako musika originalak sortzen ditu, kontakizun dramaturgikoa eta obrarako sortutako letrak oinarri hartuta. Hari eta perkusio laukote batek interpretatuta, eta bi ahots flamenko bikainez lagunduta, musikak soinu klasiko, herrikoi eta flamenkoen arteko elkarrizketa aske eta abegitsua zeharkatzen du. Informazio gehiago: María Pagés Zentroa
Intxaur-hauskailua Tchaikovskyren ballet ezagunenetako bat da, Lev Ivanov-en jatorrizko koreografiarekin. Gabonetako fabula bat da, galdutako haurtzaroarekiko atsekabea eta helduen errealitatearen eta haurren ametsen munduaren arteko talka aipatzen dituena. Bere ibilbide luzean, Ukrainako Ballet Klasikoak bira arrakastatsu ugari egin ditu Europako eszenatokirik onenak zeharkatuz.
Inozentzia, barne-edertasuna eta ausardia dira Intxaus-hauskailuaren ardatzak. Ukrainako ballet Klasikoak fantasia oparitzen digu, oraindik magian sinisten duena entretenituz eta gozaraziz.
Dantzan egiteko saio irekia Juan Antonio Urbeltzen eskutik. Edonork parte har dezakeen dantzen jaia. Publiko zabalari euskal dantzak hurbilarazteko saioa da Dantza Ganbara. Ez da beharrezkoa dantzari trebea izatea, helburua ondo pasatuz euskal dantza tradizionalarekin harremanetan hastea baita. Hori guztia Juan Antonio Urbeltzen zuzendaritzapean, berau folklorista ospetsua eta euskal dantzen ikerle nekaezina baitugu.
(Ama) izan, ala ez izan. Amatasunaren inguruko hausnarketa bat kontatzeko musika, kantua eta dantza uztartzen duen ikuskizun bat da AMAraun. Proiektu artistiko bezala berritzailea iruditzen zaigu bertsoa eta dantza elkarrizketan baliatzea, baina ez bakoitza bere aldetik, kontakizun baten elementu banaezin bezala baizik. Sorkuntza eta ideia nagusia: Oihana Iguaran, Amaiur Luluaga
Izan ere, izatekotan,
nola eutsi izanari?
Izan ala ez izan (ni), ama izanik.
Izan ala ez izan?
Edo...
Izan nola?Fitxa
Gidoia: Oihana Iguaran
Koreografia: Amaiur Luluaga
Bertsoa eta ahotsa: Oihana Iguaran
Afrikako dantza ikuskizuna. Dantzaren bitartez gure herrietako kultur aniztasuna erakutsiko dugu eta islatuko dugu. Huellas-Aztarnak, kulturen, identitateen eta sentimenduen arteko topaketa bat da; artea publikoarekin komunikatzeko bitartekoa den espazio bat denboran zehar. Jatorri desberdineko artistak batu ginen agertokian gure mezua helarazteko: «Mila begirada, taupada bakar bat».
Soka dantza antzinako errituala da, unibertsala, herrialde eta gizatalde askotako kultura tradizionalean oso presente dagoena; bertakoa bezain unibertsala. Komunitate bereko kideen arteko gizarte kohesioa, errespetua eta elkar ulertzea sinbolizatzen ditu. Dantzaren bidez gizartea batzen du. Kide bakoitzaren berezitasuna errespetatuz eta onartuz, espazio komun bat osatuz eta partekatuz. Jon Maya Sein koreografoak horren balioan sakontzea eta egungo gizartearen balioetan hura txertatzea proposatzen du. Zeharkakotasuna, kultura-aniztasuna eta espazioen demokratizazioa izango dira bidaia honetan erabiliko diren kontzeptuetako batzuk, bizikidetza eta adierazpen eta jatorri koreografikoen aniztasuna lagun. Informazio gehiago: Kukai Dantza TaldeaFitxa
Soka dantza antzinako errituala da, unibertsala, herrialde eta gizatalde askotako kultura tradizionalean oso presente dagoena; bertakoa bezain unibertsala. Komunitate bereko kideen arteko gizarte kohesioa, errespetua eta elkar ulertzea sinbolizatzen ditu. Dantzaren bidez gizartea batzen du. Kide bakoitzaren berezitasuna errespetatuz eta onartuz, espazio komun bat osatuz eta partekatuz. Jon Maya Sein koreografoak horren balioan sakontzea eta egungo gizartearen balioetan hura txertatzea proposatzen du. Zeharkakotasuna, kultura-aniztasuna eta espazioen demokratizazioa izango dira bidaia honetan erabiliko diren kontzeptuetako batzuk, bizikidetza eta adierazpen eta jatorri koreografikoen aniztasuna lagun. Informazio gehiago: Kukai Dantza TaldeaFitxa
ZARRA dantza-obrak omendu eta aintzatetsi egiten du Telmo Zarraonandia (1921 – 2006), hirurogei urtez Espainiako futbol-ligako golegile nagusia izan zen jokalari enblematikoa. Ikuskizunak hurbildu egiten gaitu kirol horri atxikita dagoen herri baten jatorrietara eta oroimenera, meatzaritzari eta industriari loturiko sustraietara, eta ibilbide bat egiten du haren historian zehar, Telmok berak gidatutako pasadizoen bidez. Futbolaren mitotzat jotzen da Athletic Clubeko eta Espainiako futbol-selekzioko jokalari zena; haren palmaresa luze eta zabala izan zen benetan, gurearekin zerikusirik ez zuen garai batean. Adriana Bilbao koreografoak, Zarraren bilobak, haren handitasuna nabarmentzen duen lan hau sortu du, aitonaren omenez. Dantza, flamenkoa eta futbolarekin lotutako kirol-elementuak uztartuta, ezaugarri nagusi zituen indarra eta bizitasuna azpimarratzen ditu, mitoa areagotu zuten kirol eta giza balioak ahaztu gabe. Errematatzaile bikaina zen, erdiko aurrelari aseezina, jatorra eta irmoa… haren abizenak adierazten duen bezala: «ZARRAONANDIA», zaharra, ona eta handia.
Tximeleta askoren bizitzak bi aste besterik ez du irauten. Baina tximeleta bezela jaio aurretik hamar egun bizi zen krisalida moduan, eta aurretik beste bi aste harra izan zen, eta aurretik lau egun arrautza... Non hasi eta non bukatzen da honen bizitza? Nor ausartzen da ziklo segida horretan muga bat jartzen?Inguratzen gaituen guztiak, gu barne, etengabeko mugimendu zikliko batetan parte hartzen du. Jaiotze eta hiltze errepika baten baitan. Eta gure begietara zerbait hiltzen denean, beste ziklo baten parte izatera pasatzen da. Beste mugimendu berri batean bilakatzen da. Azken finean bizirik darrai nolabait. Guk asmatutako denbora finitoa motz gelditzen da amaigabeko jario infinito hori neurtzerako orduan. Hemen, pertsona baten transformazioen testigu izango gara. Itxura, emozio, bizipen eta ikasgai ezberdinetan zehar ordubeteko bidaia bat. Edo hobekiago esanda, bizitza labur bat. Nahiz eta hemen ere zaila suertatu, eszena horiek noiz jaio ziren eta noiz hilko diren esatea.Fitxa
*Dantza Plazetan 2022ren barruan
Proiektua, batez ere, perkusioarekin eta dantzarekin hasi zen; baina aurrerago, musika-tresna melodikoak (esaterako, gitarra) eta kantuak sartzeko beharra ikusi zuten. Ikuskizunean urtebetez edo gehiagoz lan egin ondoren, zuzeneko emanaldiak egiten hasi ziren, eta, publikoaren aldetik, oso erantzun ona izan dute. Gaur egun, proiektuan lanean jarraitzen dute, zuzeneko emanaldietan nahiz konposizio berrietan.
Dokumentuaren akzioak