Edukira salto egin | Salto egin nabigazioara

Tresna pertsonalak
Hemen zaude: Hasiera Albisteak Dantza Bilboko antzerki eta dantza garaikidearen Bad jaialdian

Dokumentuaren akzioak

Dantza Bilboko antzerki eta dantza garaikidearen Bad jaialdian

2015/10/19 10:50

Dantza eta Antzerki garaikidea hartzen ditu oinarritzat Bilbon urriaren 21etik azaroaren 1a bitartean ospatuko den BAD jaialdiak. Bilboko Udalak antolatuta, hogei konpainia inguruk beteko dituzte BilbaoArte, La Merced, La Fundicion, Bilborock eta Errekalde aretoak.

Antzerki, performance zein bideo sorkuntzez gain, dantzaz gozatzeko aukera ere izango da BAD, Antzerki eta Dantza Garaikidearen Jaialdian. Hau osatuko duten hogei konpainietatik hamarrek izango dute dantza ardatz nagusi: Colectivo Cualquer, Natxo Montero Danza, Maria Munoz & Niño de Elche, Beatriz Setien, Matxalen Bilbao, Cielo Raso, Idurre Azkue, Cecilia Bengolea & François Chaignaud, Patricia Caballero eta Organik Dantza Taldeak hain zuzen ere. Beste bik, dantza lan multidiziplinarretan txertatuta aurkeztuko dute; Ertzak, eta Errateke & L'especificak.

Bad-ek "sortzaileen ikerketaren ikuspegitik ulertzen ditu lanak, erakusketa zirkuitu komertzialagoetan ohikoak ez diren abangoardiako ikuskizun bezala" hain zuzen ere. Aurtengo edizioan umeei eta gazteei zuzendutako lanek hartzen dute protagonistmoa, horien helburua "arte eszenikoetarako ikus-entzule berriak prestatzeaz gain, gaztetatik sorkuntzara bultzatzea ere bada" eta.

Dantza Bilboko antzerki eta dantza garaikidearen BAD jaialdian:

Urriak 22, osteguna

Colectivo cualquer: GAG. 19:30ean La Fundicion Aretoan (Iraupena 40 min)

GAG

Lana:

"GAG" Galdera bat da, arazo bat eszenaratzeko saiakera da (arazoa: aurrera botatako zerbait –zailtasun bat eszenara jaurtitzea –, Diego Agulloren hitzaldikoa). Gauzei esanahiak ematearekin zerikusia dien gonbidapena, kasu honetan, mugitzen ari den gorputzarena. Interpretazio gehiegikeria batetik esanahia emateko ezintasun lurralde bat sortzeko saiakera – hutsa? potentzia? asperdua? Esanahiak eraikuntza bat izango dira edo berezkoak izango zaizkio esan nahi duten "GAG" galdera bat da, gaur eszenan dantzan ari den gorputzari buruzko galdera.

* Hitz egitea eragozteko ahoan sartzen den zerbait ere adierazten duen hitza, eta geri aktorearen bat-bateko jarduna, oroimen huts bat edo hitz egiteko ezintasuna konpontzeko.

Konpainia:
Coletivo Qualquer 2008an sortu zen, Lisboan, Luciana Chieregatik eta Ibon Salvadorrek bat egin zutenean. Biak ala biak ikertzaileak eta koreografoak dira. Urte hauetan, arreta jarri dute filosofia garaikidearekin gurutzatzean eta elkargunean dauden dantza piezak egitean. Egunerokotasunarekin hitz egiten duten mugako lanak egitean jartzen dute energia, antzerkiaren espazioaren antolaketari lekua kenduta, eta, batez ere, koreografiatik hizkuntzak sortzea ikertzen dute. Espazio fisikoak eta bai irudizkoak eta fikziozkoak ere antolatzeko kezkak, “erreala” asmatzeko moduari buruzko kezkak, sortzaileen ibilbidean eragina du, besteak beste, espazioaren koordinazioan, Lisboako Seu Vicente arte egoitzan eta Madrilen Praktika Eszeniko eta Kultura Bisualaren masterrean. Horrez gain, tailerretan, mintegietan eta topaketetan parte hartu dute, koreografo garaikide ugarirekin.
Fitxa artistikoa:
  • Kontzeptua: Luciana Chieregati
  • Sorkuntza eta koreografia: Luciana Chieregati, Ibon Salvador
  • Testua: Luciana Chieregati en colaboración con Ibon Salvador, Camila Telléz, Idoia Zabaleta, Rosa Casado y Mike Brooks
  • Soinua: Eduardo Zallio
  • Akonpainamendua: Idoia Zabaleta, Rosa Casado, Rafael Lamata, Jaime Vallaure y Camila Telléz
  • Argazkia: Camila Telléz
  • Eskerrak: Luisa Castro, Ignacio De António, Mike Brooks, Ixiar Rojas, Carolina Campos, Sofia Asencio Aznar, Germán De La Riva, Itsaso Irribaren, Vivian Chieregati Costa, Paulina Chamorro, Carlos Marquerie, Antom Ferreiro, Iara Solano
  • Laguntzaileak: Ayuda Creación Coreográfica del Gobierno Vasco; Dantzan Bilaka; Azala Kreazioa Espazioa.

Natxo Montero Danza: Barbecho. 22:00etan La Merced-en. (Iraupena 65 min)

BARBECHO

Lana:
Lugorritzea (lugorritik).

1. ir. Lurra goldatzea edo iraultzea ereiteko prestatzeko.
2. ir. Lurra iraultzea meteoritzatzeko eta atseden hartzeko.

Barbecho sortzeko prozesuari berari buruzko hausnarketa da. Mugimenduen eta koreografien ibilbide bat, eta bertan azaleratzen dira piezaren inguruko kontu desberdinak eta sortzaileak hartan kokatzeko duten moduaren ingurukoak.
Lugorrian uzteak aukera ematen digu presa, betebeharrak... alde batera uzteko, egote hutsa, zerbait gertatzea edo ez itxarote hutsa eskainita. “Barbecho” lana atsedenaldia da, aldatzeko premia, berrituta atera eta berriro egunerokoari aurre egiteko airea hartzea.

Aisia jolasa eta jolastea da, arimaren lugorria da.
Konpainia:

"Natxo Montero - danza” taldea Bilbon sortu zen, 2008an. Izen horrekin, Cuadra- T eta Carni di prima qualita piezak sortu zituen, eta biek ala biek ibilbide handia izan dute nazioan eta nazioartean eta zenbait sari eskuratu dituzte. Egun, taldea bira egiten ari da “BARBECHO” lana aurkezteko. Estreinaldia 2014ko ekainean egin zuten, Bilboko La Fundicion Aretoan.

Fitxa artistikoa:

  • Sortze-lana eta testua/ Creación y texto: Laia Cabrera, Natxo Montero.
  • Antzezleak/Intérpretes: Laia Cabrera, Natxo Montero.
  • Argi disenua eta teknikariak: Gabo Punzo


Urriak 23, ostirala

Maria Muñoz - Niño de Elche: Siete Lunas. 21:30ean La Merced-en (Iraupena: 55min).

SIETE LUNAS

Lana:

Niño de Elche flamenko kantaria da, eta gizarte gaiekin komprometituta eta lengoaia artistikoak nahasteko gaitasun handia du. María Muñoz, berriz, Mal Pelo taldeko koreografoa eta dantzaria da, zeharkakotasun zehatz-argi eta sakon batean sustraituta dauden proposamen eszenikoak ezagun egin duten konpainiako kideak. Kasu honetan, elkartu egingo dira ikus-entzuleei euren bat-bateko elkarrizketa partikularra proposatzeko. Niño de Elchek eta María Muñozek 2013ko Bartzelonako Flamenco Empírico / Ciutat Flamenco programan izan zuten elkargunetik sortu da “Siete Lunas”, Juan Carlos Lérida arte zuzendariaren proposamen gisa, Bartzelonako Mercat de les Florsekin lankidetzan.

Konpainia:

Niño de Elche. Lehiaketen, tablao- en, jaialdien eta flamenkoko peñen arlotik datorren ibilbide klasikoena beste arte diziplina batzuetan egindako sartu-irtenekin uztartzen du, besteak beste, performanceak, musika esperimentala, artibismoa eta poesia. Diskografia ibilbidea 2007an hasi zuen. Azken lana, 2013an argitaratua, “Sí, a Miguel Hernández” da, Miguel Hernández olerkariaren lanean oinarritutako sorkuntza kolektiboa.

Fitxa artistikoa:

  • Sortze-lana eta testua: María Muñoz, Niño de Elche, Pep Ramis.
  • Antzezleak: María Muñoz, Niño de Elche.
  • Argi diseinua eta teknikariak: August Viladomat.
  • Ekoizpena: Mal Pelo
  • Laguntzaileak: Mercat de les Flors, L’animal a l’esquen

Urriak 24, larunbata

Beatriz Setien: Bombón coreografico. 17:30etan eta 19:00etan Rekalde Aretoan (Iraupena 30 min).

BOMBÓN COREOGRÁFICO

Lana:

Oraingo honetan, hiru fronte desberdinetan lan egin dugu, aldi berean: loreen urmargoak egiten eta dantza eta testu bana idazten. Prozesuan, hiru fronte horien artean harremanak sortu dira. Batzuk besteez mintzo dira, eta, berrelikatu egiten dira, gainera, lengoaia bakoitzari berezkoak zaizkion ezaugarrietan.Jotzeko eta dantzatzeko plazera, urmargo bat egitekoa, kolore bat ikustekoa, oroitzapen atsegin bat izendatzekoa.

Konpainia:

Beatriz Setienen lana arte plastikoen eta dantzaren artean kokatzen da. Formari dagokionez, piezak askotarikoak dira, baina pista bat emateko esan dezakegu umorea presente egon daitekeela eta, ahal den neurrian, keinua argia izaterantz eta alaitasunerantz eta/ edo malenkoniarantz jotzen duela.
Beatriz Setienek bere lana Frantzian, Belgikan eta Espainiako hainbat hiritan aurkeztu du. 2012an, Beatriz canta duetoa estreinatu zuen BADen, Bilbon.

Fitxa artistikoa:

  • Sortze-lana eta testua: Beatríz Setien.
  • Antzezleak: Lisa Nogara y Beatriz Setien
  • Akuarelistak: Marion Cruza, Raúl Domínguez y Beatriz Setien
  • Laguntzaileak: Azala, Eremuak, Casa de cultura Ernest Lluch Donostia, Le Vivat Scène Conventionée Armentières, Teatro de L’L Bruselas.

Matxalen Bilbao: L'autre / Bestea. 20:00etan La Fundicionen (Iraupena: 65 min).

L ́AUTRE / BESTEA

Lana:

Lanak tarteko espazioa galdekatzen du, “artekoa”. Distantziari begiratzen dio, ez soilik termino fisikoetan, baita hain zehatzak ez diren espazioetakoa ere, besteak beste, denbora, harremanak eta hutsune horiek guztiak bereizten dituzten mugak.
Bereizteko eta ados jartzeko espazioa ehuntzea, espazio fisikoak eta “barne” espazioak lotzea, haien artean konexioa dagoela nabarmentzen duen ziurtasun gisa. Begiradak espazioa eraikitzen du, urruntasunez eta gertutasunez betea dagoen distantziari forma emanez. L'autre / Bestea Matxalen Bilboaren ibilbidean erronka handia da. Sorkuntza honetan, Johanna Etcheverryrekin aritu da lankidetzan. Etcheverry Laboratoire Chorégraphique Sans Frontières taldeko kidea da, eta harekin dantza pentsatzeko moduak partekatzen ditu. Proiektu hau erronka izan da bientzat, eta, era berean, testuingurua berriro pentsatzeko eta beste bide batzuk aurkitzeko aukera bat.

Konpainia:

Sortzaile gisa daramatzan 15 urteetan, hiztegi pertsonala osatu du Matxalen Bilbaok. Bere pentsabidea sakontzean eta garatzean interesa jarrita, zorrotz eta modu metodikoan, bere kezkei behin eta berriz ekiten die, bide koherente bat eginez. Bide horretan, agerian gelditzen da mugimendurako duen joera eta duen espazio-denbora antolaketa, ideiak adierazteko bide gisa.

EHU unibertsitateko Oinarrizko Hezkuntzako diploma du, Giza Zientzietako espezialitatean. 2007- 2008an, EHUko Ikuskizunaren Arte eta Zientziak Unibertsitate masterra eskuratu zuen. 1998az geroztik, interpretazio eta koreografo lana, dantza garaikideko irakasle lanarekin tartekatzen du.

Hamaika piezak bermatzen dute bere ibilbidea. Nabarmenenak Gear (2015), Self (2013), Sast! (2009), Haiku4 (2007), Capricho (2005), Lotura (2004) eta Mutis (2003) dira.

Fitxa artistikoa:

  • Zuzendaritza: Matxalen Bilbao
  • Sortze-Lana: Johanna Etcheverry, Matxalen Bilbao
  • Antzezleak: Johanna Etcheverry, Matxalen Bilbao
  • Argi Disenua eta Teknikariak: David Alcorta
  • Musika Originala: Marc Cano
  • Jantzi Diseinua: Azegiñe Urigoitia
  • Argazkiak: Aintzane Arangüena Oar-Arteta
  • Ekoizpena: Matxalen Bilbao, Gobierno Vasco
  • Laguntzaileak: La Fundicion, Malandain Ballet Biarritz.

Urriak 25, igandea

Matxalen Bilbao: L'autre / Bestea. 19:00etan La Fundicionen (Iraupena: 65 min).
Cielo Raso: Tormenta. 20:30ean La Merced-en (Iraupena: 50 min).

TORMENTA

Lana:

Zerutik energia askatua erortzen da, sumin piztua, txingar sutuak, eta gure buruak ukitzen dituztenean ur fereka, ontasun huts bihurtzen dira, loreontziak bagina bezala ureztatzen gaituztenak. Basamortuan galduta, zerutik erortzen den guztiaren egarri. Gorantz begiratu eta ezin iritsi. Ez dugu lortzen iristea gure begien aurrean ageri den mugagabetasunera, hitzak berak etsi egiten du, zure gorputzeko larruazala ekartzen dizu gogora, urezko betegarri batek eragotzia, zahagi bat bezala, eta salto egitea, hegan egitea, hurrengo ekaitza iragartzen duten hodeiez betetzen doan zeru bat ukitzea eragozten dizu.
Ez dago bakerik gure espazio eraikian, eta natura mantendu egiten da, setatsu, indartsu, errukigabe.

Konpainia:

ielo rasO dantza garaikideko talde bat da, 2009an sortua. Bi talderen emaitza da, hain zuzen: Teatro de Açucar (Brasil) eta Igor Calonge (Euskadi). Igor Calongek zuzenduta, sei urte hauetan, hamar dantza ikuskizun ekoitzi ditu, formatu desberdinetan. Bere ekoizpenen bidez nazioko sorkuntzaren esparruan sendotzen ari da. Bere estilo nabarmena da, bere ikuskizunak erraz identifikatzea eragiten duen zigilua, eta material fisiko benetakoa, bere hizkuntza bilatzetik abiatzen dena. Ekoizpen guztietan erakartzen duen giroa sortzen da, ikuslea harrapatu egiten du, eroso baliatzen du zinematik gertu dagoen hizkuntza narratiboa eta bere kalitate teknikoarengatik nabarmentzen den fisikalitatea du.

Fitxa artistikoa:

  • Antzezleak: Beñat Urretabizkaia, Gorka Gurrutxaga, Nekane Mendizabal
  • Zuzendaritza Laguntzailea: Gabriel F.
  • Argiztapen diseinua: Pedro Fresneda
  • Iluminatzailea giran: Cristina Libertad Bolivar
  • Zuzendaritza: Igor Calonge
  • Ekoizpena: Beatriz Churruca
  • Laguntzaileak: Teatro Ensalle, DSS 2016 Mugalariak Donostia Kultura C.C Egia K.E.(Gazteszena), Dantzagunea.

Urriak 27, asteartea

Errateke - L'especifica: Erbeste. 20:00etan La Fundicionen (Iraupena: 75 min)

ERBESTE

Lana:

Erbeste interpretatzaile bokazioa duen emakume bat da, eta kokaleku, okupazio, genero, hizkuntza, erregistro, ehundura eta testuinguru ugari igaroko ditu, dagokion tokia aurkitu nahian. Hain ohitua dago egokitzen eta bat etortzen saiatzen, ezen bere erroez ahazten ari baita. Bere irudiaz hainbeste proiekzio kaleidoskopiko ikusten duenez, nahasi egin da. “Erbestek” zera lortu nahi du: besteek eskatzen dioten hori izateko gaitasuna. Norbaitek esan zion hori antzezlearen bizitzaren parte zela, baina, era berean, arrakasta izateko benetakoa izan behar zela. Eta hori non dago.

Konpainia:

Errateke taldea Gasteizen sortu zen, 2014an, lan berriak sortzeko zuzeneko musikatik, antzerkitik eta dantzatik. L’Específica plataforma Bartzelonako elkarte bat da, 35 aktore profesionalek eratua, zazpi urtetan 15 antzezlan baino gehiago ekoitzi ditu, edo bakarrik beste talderen batekin elkarlanean.
“Erbeste” Bartzelona eta Gasteiz artean sortu da; antzezle baten, hiru zuzendariren (bata euskalduna, beste bat italiarra eta hirugarrena katalana), abeslari baten eta aholkulari baten artean; testuen eta gozatzeko ekintzen arteko saioetan,tesi akademikoen eta lan arloko prekaritatearen artean.

Fitxa artistikoa:

  • Testuak eta dramaturgia: Rakel Ezpeleta
  • Sorkuntza Laguntzaileak: Simona Quartucci, Iñaki Rikarte, Neus Suñee.
  • Dramaturgia eta zuzendaritza laguntzailea: Esther Belvis.
  • Erbeste: Rakel Ezpeleta
  • Bestea: Heector Boada
  • Koreografia laguntzailea: Valentina Calandriello
  • Sorkuntza musikal orijinala: Daniel Higiénico, Rakel Ezpeleta
  • Soinu espazioa: Roli Alonso
  • Argiztapen diseinua: Hector Boada
  • Diseinu grafikoa: Marta Extramiana
  • Argazkiak: Sandra Soussa, Beatriz Marahver, Carlos Torrico y Josep Tobella.
  • Ekoizpena: Errateke – l’Especifica.
  • Laguntzaileak: Laboratori Tisner, Baratza Aretoa, Eusko Jaurlaritza (Sormen Lantegiak -Ikertu)

Urriak 29, osteguna

Idurre Azkue: Bailar por bailar. 19:30ean Rekalde Aretoan (Iraupena: 50 min).

BAILAR POR BAILAR

Lana:

Pieza hau dantzatzeko ekintza beraren ingurukoa da, dantzan egiteko plazerari, mugitu nahi dugun moduari bide eman eta sortzen de askatasun- espazio horren ingurukoa. Esan dezakegu dantzatzea dantzatzeagatik kontzertu bat dela. Josebaren kontzertua, baina “dantza gorputz” batekin. Azterlan zehatz batean, soinuaren bibrazioak gorputzean nola eragiten duen, nola aldatzen duen, nola zirrara eragiten duen eta nola islatzen duen lantzen dugu. Eta, era berean, nola mugimenduak berak dardarazten duen espazioa eta arrastoak uzten dituen bertan, Josebaren musikak iradokitzen dizkidan dantza egiteko modu desberdinek eta ezagut daitezkeenek uzten dituzten kutsuak baliatuta, deformatuta eta haiez jabetuta.

Konpainia:

Zarautz, 1976. Dantza garaikidearen arloko prestakuntza hartu zuen Bartzelonako Institut del Teatren 1996an eta Danat Danza taldean dantzari lanetan hasi zen. General Eléctrica taldeko kide izan zen, eta, hortik aurrera, hainbat sortzailerekin elkarlanean hasi zen forma eszeniko berriak sortu eta ikusleekin harremanak ikertzeko, besteak beste, Tomás Aragay, Sofía Asencio, Andrés Waksman, Rodrigo García, xavier Le roy, Idoia Zabaleta, Olatz de Andrés, Sonia Gómez eta abarrekin. Nahiz eta bere ibilbidearen zatirik handienean dantzari aritu den, azken urte hauetan bere lanak ekoizten hasi da: “I love Natura”, “Una altra història d’amor” (Teo Barórekin elkarlanean), “Domingo fantasma”, “La danza vegetal” (Urtzi Mardarasekin) eta, orain, “Bailar por bailar”, Joseba Irazoki musikariarekin.

Fitxa artistikoa:

  • Sorkuntza: Idurre Azkue.
  • Antzezleak: Joseba Irazoki, Idurre Azkue.
  • Musika originala: Joseba Irazoki.
  • Argi disenua eta koordinazio teknikoa: Marc Cano.
  • Jantzi Diseinua: Sinpatron.
  • Ekoizpena: Dantzan bilaka, Bilboeszena Laguntzaileak/Colaboran: Dantzan bilaka 2014, Bilboeszena, Residencias en Muelle 3, TragantDansa, Utopian Getxo, Kurtzio Sopela, Harro.

Urriak 30, ostirala

Ertza: Hariak. 19:30ean Garabia Zawp-en (Iraupena: 60 min)

HARIAK

Lana:

Hariak istant batean bizitza osoa sostengatzen zioten hariak hautsi, eta hutsetik hasi beharrean aurkitu den jendearen esperientziez osatutako antzezlan diziplina anitza izango da. Harkaitz Cano idazleak aukeratu, jaso eta moldatutako benetako jendearen benetako istorioak. Gizaki itxurako txotxongiloek eta txotxongilo itxurako dantzariek lehen pertsonan kontatuak Iñar Sastreren musikaz lagundurik. Obraren sorkuntza prozesua 2016an zehar egingo da. “BAD”-eko erresidentzia, txotxongiloak eraiki, hauen mugimendu ezaugarriak aztertu, eta honen arabera, dantzariaren lengoaia fisikoa zehazteko erabiliko da.

Fitxa artistikoa:

  • Sorkuntza: Asier Zabaleta
  • Artistak Egoitzan 2015 programan hautatutako lana
Cecilia Bengolea - François Chaignaud: Dub Love. 21:30an La merced-en (Iraupena: 50 min).
DUB LOVE
Lana:
Altered Natives Say Yes To Another Excess Twrek sorkuntzaren bidez, 2012ko irailean, Bengolea eta Chaignaud Label Butterzeko Elijah eta Skilliam disko-jartzaileekin elkartu ziren, erreferentziazkoak British Grime musika eszenan. Musika estilo ezohiko hori dancehall, hip-hop eta garajearen arteko hibrido bat da. Musika estilo guztiek bezala, honek ere jatorria du Jamaikako soinuetan – 1950eko hamarkadaz geroztik Jamaikako musika estiloen bilakaeran eginkizun garrantzitsua duten musicwalls-ak eta ska, reggae, ragga, dub... eta halakoak garatzen lagundu zutenak.
Dublove proiekturako HIGH ELEMENTSekin aritu ziren elkarlanean, Reunion uhartekoa Dubplates DJrekin. Dubaren erroetatik abiatuta, eguzki musika optimista sortzen du, dubeko baxuaren soinu ezaugarri eta sakonaren eta doinu bikainen arteko tentsioak definitua. Duba Duba topagune jendetsuetan protagonista da duba, bai Europan, bai Jamaikan (Nothing Hill Carnival, One Love Rave Festival), soinu ekipo handien bidez ozen zabalduz. Bibrazio biziek, eragin psikologikoak eta batzeko duten gaitasunak musika hau espirituala den zerbaitetan bilakatzen dute,entretenimendutik haratago doan erlijioi ekimen bat izateraino.
Konpainia:
Buenos Airesen sortua, Cecilia Bengoleak jazz eta hiri dantzako dantzari prestakuntza jaso zuen, eta Eugenio Barbaren antzinako dantzak (dantza antropologiko ere esaten zaie) ikasi zituen. Era berean, filosofia eta artearen historiako ikasketak ere jarraitu zituen Buenos Airesko unibertsitatean. 2001ean, Parisera joan zen eta koreografiak sortzen hasi zen.
2004an, Montpellierren, Ex.e.r.ce prestakuntza programan parte hartu zuen, Mathilde Monnierrek zuzenduta. Dantzari eta koreografo gisa, Joao Fiadeiro, Claudia Triozzi, Marc Tompkins, Yves-Nöel Genod, Alain Buffard, Mathilde Monnier, Alice Chauchat, Monika Gintersdofer eta Knut Classenekin egin du lan.
Fitxa artistikoa:
  • Ideia: Cecilia Bengolea
  • Konposizio eta Interpretazioa: Ana Pi, François Chaignaud y Cecilia Bengolea
  • Dubplates player: High Elements
  • Teknika: Jean-Marc Segalen
  • Argiztapen diseinua eta jantziak: Cecilia Bengolea yFrançois Chaignaud
  • Difusioa: Sarah de Ganck
  • Ekoizpena: Vlovajob Pru

Urriak 31, larunbata

Patricia Caballero: Barrunto. 21:30ean La Merced-en (Iraupena: 60 min)

BARRUNTO

Lana:

Barnetik ateratzea, guztiaren barne- tik, nigandik. Eta mundua geldiaraz- tea, nirea. Zerbait bada nirean arnasa hartzen. Biriketan poza dudala eta nire lur intimoen ateak irekita daudela, mugitu egiten naiz, mugitu egiten naiz, mugitu egiten naiz... eta horrela bizirik jarraitzen dut. Har- tara, hemen, hemen, hemen jarraitze- ko moldatzen naiz, datorren guztiari agur eginez. Mila esker nire begiek non egon be- har duten gogorazteagatik. Mila esker grabitateari nire oinek non egon be- har duten gogorazteagatik.

Konpainia:

Gorputzaren eta mugimenduaren bi- dezko kontzientziaren gaineko praktikak eta ikasketak interesat- zen zaizkio. Arte biziei eta garapen psikofisikoari emana bizi da, ohiko bide moduan dantza erabilita. Due- la 20 urte baino gehiago hasi zen dantzatzen. Estatuko eta antzo- ki jaialdietan aurkeztu ditu bere lanak,besteak beste: “Lo raro es que estemos vivos” (2012), “Aquí gloria y después paz” (2011), “Chronoscopio” (2010)... Aldi berean, Israel Galván flamenkoko dantzariarekin lan egin du “Fla.co.men” ikuskizunean eta bi- dean den pieza berri batean dihardu.
Dantzaren koreografiaren eta interpre- tazioan lizenziatua da Bartzelonan, eta harremana izan du Espainiako, Portugalgo eta Mexikoko hainbat es- kola eta maisurekin. Azken herrial- de horretan, gainera, zenbait espa- zioetan eta proiektutan lankidetzan aritu da, eta artearen eta osaunaren gaineko lana garatzen jarraitzen du.

Fitxa artistikoa:

  • Sorkuntza eta interpretazioa: Patricia Caballero
  • Laguntza artistikoa: Balbina Parra y Lipi Hernandez
  • Argiztapena: Rubén Camacho
  • Koprodukzioa/: Festival BAD y Escenas do Cambio
  • Laguntza: Espacio Vacío, Colectivo Arriero, La Bicha Merana, La Fragua, Hogar de San Fernando, A Negro Producciones y Teatro Central.

Azaroak 1, igandea

Organik Dantza Taldea: Txapeldun. 20:30etan Rekalde Aretoan (Iraupena: 55 min)

TXAPELDUN

Lana:

Txapeldun lanak irabazle edo txapeldun baten bizipen ugariak erakusten dizkigu. Loria eta garaipen uneak ez ezik, bakardadea, presioa, beldurra eta ahultasuna ere lantzen ditu. Hartara, ironia handiko uneak eta sentsibilitate handiagoko beste batzuk gurutzatzen dira.

Euskal Herrian txapeldun den baten figura bat abiapuntu hartuta, herri kirolak ekarriko ditu agertokira, eta protagonista errege den kirola izango da: euskal pilota. Figura hori oro har kirolera estrapolatuko dugu eta bai irabaztea helburu duen edozein ekitalditara ere.

Hartara, ez diogu erreferentzia egiten soil- soilik kirol txapeldunari, baizik eta txapelduna unibertsalizatu egiten dugu. “Txapeldun” lanean, zalantzan jartzen dugu zergatik nahi dugun denok zerbaitetan nabarmendu, zergatik den hain garrantzitsua gainerakoen onarpena edo aitorpena izatea. Txikitatik ikasten dugu, nagusiek goraipatzen dituzten lorpen txikiak egiten. Irabazteak (berdin du zertan) dopamina sorrarazten duela izango da (zoriona ematen digun hormona hori)? Izan ere, nork ez du gustuko irabaztea (berdin du zertan)?.

Konpainia:

Organik taldea 2002an sortu zen, baina 2007az geroztik du sorkuntzako jarduera jarraitua. 2011z geroztik, Euskal Herrian sendotuta dagoen taldeetako bat da (Eusko Jaurlaritzako Kultura Saila), duen ibilbidearengatik eta nerabeekin ikastetxeetan gauzatzen duen heziketa proiektuarengatik.
Natalia Mongek Organik zuzendu du hasieratik, eta sorkuntzetan alderdi pertsonalak ditu abiapuntu eta gaurkotasunaren unibertsora eramaten ditu, mendebaldeko gizarte honetan asaldatzen gaituen giza alderdia konpartitzeko.
Testuaren eta dantzaren arteko hizkuntza batetik aurrera, mugimendua adierazpide eta emozioak adierazteko bide gisa erabiltzen du, intereseko duen hartaz hitz egiteko. Bere konposizioetan paisaia desberdinak biltzen ditu, soinuen munduarekiko konexioaren bidez eta, orokorrean, begirada ironiko batetik.

FItxa artistikoa:

  • Sortze-lana eta testua: Eneko Balerdi, Natalia Monge y El Pont Flotant.
  • Antzezlea: Eneko Balerdi
  • Argi disenua eta teknikariak: Oskar Grijalba, Marc Cano
  • Ekoizpena: Organik Dantza – Antzerki
  • Laguntzaileak: Sopelana Kultur Extea, Urduliz Kultur Etxea, Portal 71.

Informazioa: Bad, Bilboko antzerki eta dantza garaikidearen jaialdia.

Dokumentuaren akzioak

Erantzun

Erantzuna emateko identifikatu egin behar zara, gure webgunean erabiltzaile bat sortuz.