Dokumentuaren akzioak
Sokatik kulunka
'(Sok)2'
H hilaren 20rako zegoen iragarrita (Sok)2-ren emanaldia, baina
Campos Eliseos antzokiaren inaugurazioak hankaz gora jarri du guztia,
eta Kukai dantza konpainiari egokitu zaio lehen ikuskizuna ematearen
ohorea. Soka izeneko aurreko lanean bezala, elkarrekin jardun
dute Kukai konpainiako Jon Maiak eta EliralE konpainiako Pantxika
Telleriak, eta aurrekoa ikusi zutenek haren arrasto edo zantzu batzuk
aurkituko dituzte honetan ere. Hala ere, argi dago sokaren ideiaren
aitzakiaz zeremonia eta jolasaren arteko pieza berri bat jaio dela eta
prozesu osoan kontuan eduki dutela areto barruko lan handia sortu behar
zela.
Gauzak horrela, sakontasun handiko planteamenduetan murgildu
dira Maia eta Telleria, eta taula gaineko zazpi dantzariak barneko
biluztasuna erakutsiko balute bezala agertu dira uneoro, beren jarrera
estatiko eta geldoekin isolamendua, barne-bilaketa eta gizakion arteko
lotura antzemanezinak iradokiz. Dantzari dagokionez, berriz ere ibili
gara euskal dantzatik hizkera garaikidera doan bidetik, eta emanaldian
zehar jakituria handiz eman dira esandako bi puntuen artean dauden fase
guztiak, batzutan pauso tradizionalak beren purutasunean emanez, eta
beste batzuetan ikuspegi ezin urrunagotik eraldatuz.
Elementu eszenikoen aldetik, aurrekoa baino askoz osotuagoa da (Sok)2.
Esate baterako, jantzien erabilera eta kolore zuria sinbolismo
handikoak izan dira, eta eremu eszenikoaren diseinuak ere erabateko
soiltasunera jo du, hainbat neurritako bospasei kutxa, soka luzea eta
Javi Ullaren argi miresgarria besterik ez baitu erabili. Azkenik, Iñaki
Telleriak bateria, harpa eta kontrabaxurako konposaturiko musikak
aipamen berezia merezi du, emanaldiaren funtsezko osagaia izan delako
eta dantzarien mugimenduak emozio neurtuen bidetik gidatu dituelako.
Dokumentuaren akzioak