Dokumentuaren akzioak
Hiru ikuspegi karrikan dantzan
Euskal dantza tradizionalak eta garaikideak nahastu ohi ditu Kukai dantza taldeak. Bide berari eutsi dio Karrikan
lan berrian ere, baina beste pauso bat eman nahi izan du. Hiru
koreografiarekin osatu du kaleko ikuskizuna, eta haiek lantzen taldetik
kanpoko koreografoekin aritu da. «Interesgarria iruditu zitzaigun, gure
lan ildotik abiatuta, dantzaren beste ikuspegi bat duten hiru koreografo
garaikideri euskal tradizioan jatorria duten hiru gai proposatzea, eta
ikustea gai hori nola landuko luketen eta gure lana nola ikusten duten»,
esan du Jon Maia dantzari eta lanaren zuzendariak. Askotariko estetika
eta estilo nahasketa izan da emaitza. Bihar estreinatuko dute
ikuskizuna, Leioako Umore Azokan (Bizkaia).
Iazko ekainean hitz
egin zuten koreografoekin, eta azaroan elkartu ziren lehen aldiz,
Errenterian (Gipuzkoa), piezak lantzen hasteko. «Gu haien munduan sartu
ginen, haiek geurean, eta elkarlan horretatik atera dira hiru piezak».
Iker Gomezekin ondu dute Aupa mutil! koreografia. Trikitiaren
doinuak mugimendu garaikideekin nahasten dira, baita pauso
tradizionalagoekin ere. Oihuka ere ariko dira dantzariak hainbat unetan.
«Orain arte gorputza izan da gure lan tresna nagusia. Baina Ikerrek
antzerki fisiko gisa definitzen du bere lana, eta testua, gorputz
mugimendua eta ahotsa uztartu ohi ditu. Kasu honetan ere hala izan da;
testu pixka bat dugu, eta ahotsa tresna indartsu gisa baliatzen da, oso
presente dago piezan. Lan egiteko moduan aldaketa txiki bat ekarri digu,
baina interesgarria izan da eremu horretan sartzea», esan du Maiak.
«Fandangotik gaur egun zer gelditzen den edo nola bizi dugun agertu» nahi izan dute Fight for Fandango
piezan, Pantxika Telleria koreografoaren esanetan. Harekin landu dute
pieza. Fandangoa edo jota zaharraren berreskuratze horretan, garai
barrokoari keinuak egiten dizkiote.
Sorbatza da estetika
urbanoena duen koreografia. Larruzko jakak soinean dantzatzen dute
pieza hori lau taldekidek, lau bafle inguruan dituztela, eta giro
musikaren erritmoei jarraituz, baita Johann Sebastian Bachen piano
doinuei ere tarteka. La Intrusa Danza taldeko Damian Muñoz eta Virginia
Garciarekin osatu dute koreografia.
Sei dantzari eta DJ bat
Sei
dantzari ariko dira emanaldietan: Jon Maia bera, Alain Maia, Eneko Gil,
Ibon Huarte, Nerea Vesga eta Urko Mitxelena. Haiekin batera, DZ Zigor
Lanpre DJak jardungo du zuzenean. Haren zeregina nabarmendu du Maiak,
«hiru piezak aintzat hartuta berak ematen baitio osotasuna
ikuskizunari». Izan ere, askotariko musika estiloak uztartzen ditu.
«Fandangoan, adibidez, denetarik dugu; barrokora, fandangoaren sorrera
garaietara jauzi bat egiten da Domenico Scarlattiren musikaren bidez,
baina Michael Jacksonen musika ere azaltzen da une batean, eszena ero
samar batean».
Taupadak eta Soka-ren ondotik, kalean dantzatzeko prestatu duten hirugarren lana da Karrikan.
«Polita da jendea antzokira zu ikustera etortzea, baina uste dut
garrantzitsua dela, jendea dantza ikustera ohitzeko eta
sentsibilizatzeko, gu kalera joatea, jendea dagoen lekura». Hurbiltasun
hori lortzeko, eta interprete gisa kaleak «beste kode bat» eskatzen
duelako, ariketa interesgarria iruditu zaio taldeari. Hala ere,
aretoetan ere eskaintzeko aukera aztertzea ez dute baztertzen.
Biharko
estreinaldiaren ondotik, etzi berriro Leioan eskainiko dute ikuskizuna.
Heldu den astean, hilaren 20an, Donostiako Viktoria Eugenia antzokiko
Club aretoan ariko dira, eta Hendaian hurrengo egunean. Handik
Valladolideko (Espainia) Kaleko Arteen Nazioarteko Jaialdira joko dute.
«Zorteko gaude, garai hauetan emanaldi batzuk iragarri ahal ditugulako
ikuskizuna aurkeztearekin batera».
Kukai taldeko hainbat dantzari, atzo, Donostian, ikuskizun berriaren zati bat erakusten. / JON URBE / ARGAZKI PRES
Dokumentuaren akzioak