Dokumentuaren akzioak
Frantziar iraultza dantzan
Herve Koubi, Blicke eta CNN Nantes
Les Supremes izenekoak erreferentzia egiten dio abeslari talde
ezagunari, eta honetan ere nagusitu zen alaitasuna, batez ere lau
gizonen arteko giro jostagarriagatik eta haietariko batek mikrofonoaren
aurrean azaldutako bizipen bereziengatik. Azkenik, Bref sejour chez les vivants-ekin
mundu misteriotsu batean sartu ginen, eta azal zurbil eta arropa zuriko
sei dantzarien jarrera geldoek kontraste bitxia eragin zuten goitik
eskegita zeuden prisma txiki eta koloredunekin. Proposamena, ordea,
nahiko hermetikoa izan zen, eta ikusle batzuek gogoz hartu zuten, baina
beste batzuk txalorik egin gabe geratu ziren.
Ostiraleko lehen saioan -Io sono Je suis Ich bin-
Pina Bauschen taldean ibilitako Enrico Tedde bakarlari agertu zen
koloretako hariz zeharkaturiko agertoki batean. Tedde italieraz,
frantsesez eta alemanez mintzatu zen, eta bere gogoeta pertsonal eta
filosofikoak objektuen erabilera mekanikoarekin eta harien arteko
zeharkaldiekin apaindu zituen, baina proposamena interesa galtzen joan
zen eta artistaren ahalegin fisikoak ezin izan zuen emaitza guztiz
jaso.
Nolanahi ere, hiruretan nagusia Nantesko Zentro Koreografikoarena izan da. Claude Brumachonek duela hogei urte sortu zuen Folies Frantziar
Iraultzaren 200. urtemuga ospatzeko, Versaillesen gaineko Emazteen
Martxa gogoratuz, eta taula gainean garai hartako miserableen janzkera
daramaten zortzi gizon eta zazpi emakume daude. Hasiera batean beren
jarrera estatikoetan ez zen ia aurrerapenik igartzen, baina
geldotasunetik abiatuta Versailleseranzko ibilbidea osatzen joan ziren,
batzuetan tinko, beste batzuetan estropezuka, eta askotan adiskide
zaurituak edo hilak lurretik jasoz eta lepoan hartuz, urre koloreko
argi baten pean eta Christophe Zurfluhren musika kementsuak lagunduta.
Sortzaileak kutsu kolektibo handia eman zion lanari eta
koreografiak ahalegin eta engaiamendu pertsonal handia eskatzen du
dantzariengandik. Horren adibiderik garbiena da Benjamin Lamarche
koreografo laguntzaileak urte guztietan dantzatzen duela pieza epiko
hau eta, kolektibotasunaren izenean, ez du bere burua nabarmentzen, rol
nagusietariko bat ukan arren.
Dokumentuaren akzioak