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Danzas morris, origen y metafora

Egilea
Juan Antonio Urbeltz
Formatua
Liburua
Editorea
Pamiela
Data
2007/02/02

Morris dantzak mairuen dantzak bezala itzul daiteke eta Urbeltzen iritziz "mairu" hitz horren atzean Islama bera baino milaka urte lehenagokoa den metafora ezkutatzen da. Txintxarriz ondo hornituta eta zapi-dantzak eginez, udaberri oro iristen diren intsektuen aurkako dantza erritual gisa hartzen ditu ikertzaileak morris dantzarien dantzak.

Morris men-ekin batera tradizioan ohikoak izan dira bi maskara berezi: fool-a edo eroa, eta hobby horse izenekoa, gonadun zaldikoa. Bi pertsonaia horien atzean ezkutatzen den metafora argitzen saiatzen da Juan Antonio Urbeltz liburu honetan.

Europako folklorean morris dantzariak ez daude bakarrik. Izan ere, antzeko talde zeremonialak dira Errumaniako calusariak edo euskal ezpata-dantzariak, otiak edo ezpatak eragindako eraso nekagarriari aurre egiteko antolatutako dantza erritualak egiten dituztenak.


ÍNDICE

Agradecimiento
Introducción

I. Primeras consideraciones
II. El escenario neolítico
1.    Introducción
2.    Mosquitos y langostas
3.    Los insectos “preñados”

III. Algunas cuestiones previas
1.    Introducción
2.    Progreso y fertilidad
3.    Sobre la fatalidad
4.    Evidencia y metáfora
5.    La transmisión de las danzas
6.    Conclusión

IV. Estado de la cuestión: comentario crítico
1.    Primeras hipótesis
2.    Cecil J. Sharp
3.    Rodney Gallop
4.    Violet Alford
5.    Los últimos treinta años
6.    Conclusión

V. ¿Quienes son los “moros”?
1.   Introducción
2.   Los moorlands, ‘tierra de moros’
3.   Negritud, enfermedad y locura
4.   Un apunte al folclore del Otro
5.   Origen diabólico del moorland y el “más allá”
6.   Otras materias diabólicas
7.   Conclusión

VI. El “moro”, naturaleza ya presencia de un arquetipo
1.    Introducción
2.    Presencia del “moro” en Mesopotamia
3.    De las costas de Irlanda al Rigveda
4.    El “moro” en las Etimologías de San Isidoro
5.    Toponimia del “moro”
6.    Los “moros” y el megalitismo pirenaico
7.    El moro “calamitoso”
8.    El moro “fundante”
9.    Conclusión

    
VII. Los morris men y el Fool
1.    Introducción
2.    Carácter del loco y los bailarines
3.    Cascabeles, espantamoscas y locura
4.    Elfos y Carnaval
5.    Metáforas inséctiles del “pequeño pueblo”
6.    “El loco” y sus metáforas
    1. Introducción
    2. Pitxou, un loco carnavalesco pirenaico
    3. El loco y el zorro, metáforas del mosquito
7.     La degollación ritual
    1. Introducción
    2. La “degollada”, sentido de la parodia
8.      Conclusión

VIII. El hobby horse, aproximación a su metáfora
1.    Introducción
2.    El caballito y la langosta
3.    El hobby horse o el caballito “duende”
4.    El caballito y la plaga de langosta
5.    El caballito y la langosta, metáfora de la danza
6.    Otras metáforas carnavalescas de la langosta
7.    El caballito, el gallo de Carnaval, y la plaga de langosta
8.    El caballito de la suerte
9.    Otras máscaras: la vaquilla
10.    Naturaleza “salvaje” del caballito devoirs secuels
11.    El caballito y el borde acuático
12.    Danzas augurales
13.    Conclusión

IX. Epílogo
Notas
Bibliografía
            
   
Juan Antonio Urbeltz
Danzas morris, origen y metafora
Pamiela, Iruñea, 2007

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