Dokumentuaren akzioak
Lanònima Imperial, 20. urtemugan emanaldia Bilbon
Garciak tragediaren eta errituaren mundura egindako bisita proposatzen du, vaudeville-tik gertu dagoen teatraltasunetik. Komikiaren unibertsotik sortuak diruditen pertsonaien eta koreografia azkar eta neurrigabearen konbinazioak, elementu arkaiko eta futuristak elkartzen dituen eszenaratzearekin batera, begirada berezia sortzen dute, surrealismoaren eta poparen artean dagoena.
Obrak Euripides-en Bakanteak tragedia greziarra du abiapuntutzat eta bere argumentua Dionisos jainkoaren eta Tebaseko hiria gobernatzen duen eta jainkoaren jatorri jainkozkoa ukatu eta bere errituak debekatzen dituen Penteo tiranoaren arteko liskarrari buruzkoa da. Penteok jainkoa eta bakanteak (Dionisosen omenezko errituak egiten zituzten Tebaseko emakumeak) zelatatzea erabakitzen du, baina harrapatu eta laurdenkatu egin zuten jainkoaren jarraitzaileek. Horien artean Penteo beraren ama dago. Penteoren amak kordea berreskuratu eta semea ezagutzen duenean, damutu egiten da egindako ezbeharraz.
Tragedia horren bertsio askea da A la nit ferida pel raig. Sei dantzarik interpretatzen dute, Nicolaas Marckmann, Anna Roblas, Jordi Vilaseca, Virginia Gimeno, Iris
Heitzinger eta Yester Mulens-ek, eta horiekin batera, Ernesto Briceño
(perkusioa, biolina eta elektronika) eta 2D2 dj-aren zuzeneko musika; obrak
eduki poetiko altuko indar oniriko handia du, Jose Mencheroren eszenografiaren
eta talde primitibo indigenen errituak erakusten dituzten Lawrence Wallen
multimedia artista australiarraren proiekzioen arteko konbinazioak sortua.
Konpainia eta zuzendaria
1986an sortua,
Lanòmina Imperial-ek jasotako sarien artean daude Kataluniako Dantza Sari
Nazionala (2000) edota Bartzelona Hiria Saria (1992). 20 urteko ibilbidean
Europako 20 herrialdetan lan egin du, Brasil, Mexiko, Venezuela, Kolonbia,
Israel eta Kanadan aritzeaz gain. Azken urteotako lanik azpimarragarrienak Liturgia de
somni i foc (2000), Prometeoren
mitoan oinarritutakoa, Scala1: Infinito
(2002), joera futuristakoa, Orfeu
(2003) eta Orfeu Concert (2004) izan
dira, azken hau flamenko musikariekin, dantza hindu eta flamenkoarekin, eta
Custo Barcelonak diseinatutako jantziekin. Azken koreografia Cosa d’homes (2005) izan zen.
Lanònima Imperial
gainera, Kataluniako Generalitat-eak aukeratu zuen 2003-2004ko Erresidentzia
Programa ekimen pilotuan, Vic hiriko dantza konpainia egoiliar gisan. Lanònima
Imperial Vic-eko kultur giroan murgildu zen, lan ezberdinak eta dantzaren
hedapen eta dinamizaziorako ekimen pedagogikoak antolatuz. Programa
bururatzeko, 2003an dantza jaialdia antolatu zuten eta La Mirada de l’Altre izeneko makroekitaldi
multikulturala.
Juan Carlos Garcia
Bilbo jaioterriko Akelarre konpainiarekin hasi zen antzerki munduan. Dantza
moderno eta klasikoan trebatu zen Bartzelona, Frantzia eta New York-eko hainbat
zentrotan, eta 1986an Lanònima Imperial sortu zuen. Garcia bere belaunaldiko
koreografo bikainenetako bat dela aitortu du kritikak eta lan
koreografikoagatik zein ibilbideagatik saritu izan dute. Besteak beste, Ciutat
de Barcelona, Zagreb Hiria Sari Nagusia, epaimahaiaren eta publikoaren Susan
Dellal saria (Tel Aviv, Israel) edota Premi Nacional de Danza de Catalunya
eskuratu ditu. Azken garaiotan dantza-eszenatoki ezberdinetara zuzendutako
proiektu berriak egin ditu, hala nola, Bartzelonako Errege Magoen desfilearen
karrozak (Jose Menchero artista plastiko eta eszenografoarekin batera) edo
multimedia makroekitaldi baten proiektua Vic hirian.
Dokumentuaren akzioak
oso polita, bai jauna! eta andrea, noski!