Edukira salto egin | Salto egin nabigazioara

Tresna pertsonalak
Hemen zaude: Hasiera Agenda Nexus Company: Gabonetako dantza gala

Dokumentuaren akzioak

Nexus Company: Gabonetako dantza gala

Noiz 2022/12/29
19:30
Non Iruña, Museo Universidad de Navarra
Hitzordua egutegira gehitu vCal
iCal

Dantza klasikoak, neoklasikoak, garaikideak eta espainiarrak osatzen dute Gala honetako egitaraua.

Aitor Arrieta, English National Balleteko dantzari nagusia, Juanjo Carazo, Dantza Konpainia Nazionaleko dantzaria, eta Daniel Vicandi, dantzari profesional ohia, Gabonetako dantza gala honen aurkezleak dira.

Programan balet klasiko eta neoklasikoaren presentzia garrantzitsua izango da, Giada Rossi Dantza Konpainia Nazionaleko egungo bakarlariaren eskutik, oraingo honetan Scottish Balleteko lehen dantzari izandako Cristo Vivancosen bikotea izango dena eta ibilbide luzekoa Los Vivancos izeneko konpainiarekin; nazioartean ezaguna den Sergio Bernal Espainiako Ballet Nazionaleko lehen dantzari ohiarena; baita Cristina Casa eta Ion Agirretxe dantzariena ere, gaur egun Dantza Konpainia Nazionaleko dantzari nagusia eta dantzari bakarlaria, hurrenez hurren.

Galan dantza garaikidea ere sartzen da, Aleix Mañék interpretatua, Aida Badíarekin dantzatuko dituen koreografietako batzuen sortzaileak, biak gaur egun dantzari independenteak eta Dantza Konpainia Nazionaleko bakarlari ohiak.

Espainiako dantza ere presente dago Sergio Bernalek interpretatuko duen pieza ikonikoen bidez, eta baita sortu berriak diren beste batzuen bidez ere, hala nola Tania Martín eta Carlos Romero Espainiako Ballet Nazionaleko dantzari ohiak eta Antonio Najarro Konpainiako egungo dantzariak koreografiatu eta interpretatzen zituztenak.

 

Fitxa

  • Zuzendaritza artistikoa: Aitor Arrieta, Juanjo Carazo y Daniel Vicandi
  • Gonbidatutako artistak: Ion Agirretxe, Aída Badía, Sergio Bernal, Cristina Casa, Aleix Mañé, Tania Martín, Carlos Romero, Giada Rossi y Cristo Vivancos.

Programa

II (5 min)

  • Koreografia: Aleix Mañé
  • Musika: Juan Antonio Simarro
  • Dantzariak: Aída Badía, Aleix Mañé
  • Bi gizabanakoren arteko mendekotasuna, egoera desberdinak, musika-nota bakoitzean obran modu naturalean garatzen den hizkuntza fisikoa gidatzen eta justifikatzen duten bulkadak.

     

Love Fear Loss

  • Koreografia: Ricardo Amarante
  • Musika: Introducción 'La Vie en Rose', Edith Piaf; 'Hymne à l'Amour', Edith Piaf; 'Ne me Quitte pas', Jacques Brel; 'Mon Dieu', Charles Dumont.
  • Musika-konponketa: Nataliya Chepurenko
  • Dantzariak: Cristina Casa, Ion Agirretxe
  • Edith Piafen bizitzan eta musikan inspiratutako balleta, bere bizitzaren isla izan zena. Binaka egindako urrats bakoitzak bikote-harremanaren esperientzia batera garamatza: maitasuna, beldurra eta galera. Maitasunari egiten dion ereserkiak maitasun-harreman baten hasieran senti daitekeena transmititzen du. Ezkondu ondoren, harremanen borrokak protagonismoa hartu zuen abesti gehienetan. Senarraren galera tragikoarekin, Mon Dieu izan zen galera-sentimendua hobekien islatu duten abestietako bat.
 

Diana eta Acteón (9 min)

  • Koreografia: Marius Petipa
  • Musika: Cesare Pugni
  • Dantzariak: Giada Rossi, Cristo Vivancos
  • Acteon basoan ehizatzen ari da bere lagunekin eta ehiza-txakurrekin, Diana jainkosa bere ninfekin ibaian bainatzen ikusten duenean. Ezer egin edo esan baino lehen, Dianak orein bihurtzen du, ikusitakoa konta ez dezan. Alde egitean, ehizarako txakurrek hil egiten dute, benetan bere ugazaba dela ohartu gabe.

     

Faruq (15 min)

  • Koreografia: Tania Martín, Carlos Romero
  • Dantzariak: Tania Martín, Carlos Romero
  • Faruq esaten da ongia eta gaizkia bereizten dakienaz. Preso, morroi eta errementari ijitoen emakumeek familiaren pisua jasan behar izaten zuten eta bizimodua ateratzeko lan egiten zuten. Etnia- eta genero-izaeragatik ezin zuten soldata baten truke lan egin, eta askok loreak edo landare usaintsuen sortak saltzen zituzten. Misterioarekin lotuta, euren etnia ez ezagutzeagatik eta baztertzeagatik, jakinduria esoterikoarekin lotzen ziren eta pitonisa, kiromantiko, sendatzaile edo emagin gisa ateratzen zuten bizimodua.

     

ATSEDENA

Romeo eta Julieta 

  • Koreografia: Leonid Lavrosky
  • Musika: Sergey Prokofiev
  • Dantzariak: Cristina Casa, Cristo Vivancos
  • Koreografiak, oztopoak oztopo, maiteminduta dagoen bikote gazte baten emozioak harrapatzen ditu, Shakespeareren maitale dohakabeak pasioaren eta tragediaren mende daude. XX. mendeko ballet onenetakotzat jotzen da eta Shakespeareren lan batean oinarritutako lehena da. Romeo eta Julietaren birako urratsaren bertsio hau maitaleen arteko balkoiko eszena erakusten duen obra osoaren laburpen bat da.

     

Carmen (5 min)

  • Koreografia: Alberto Alonso
  • Musika: Georges Bizet
  • Dantzariak: Giada Rossi, Sergio Bernal
  • Alberto Alonso koreografo kubatarrak Maya Plisetskaya dantzari errusiarrarentzat sortu zuen, mugimendu-kalitate handiko baleta, Rodion Schedrin senarrak Bizeten operako suite baten gainean orkestratu zuen musikarekin. Horrela jaio zen 1967ko apirilaren 20an Bolshoi antzokian estreinatu zen Carmen suite.

 

NauJ (10 min)

  • Koreografia: Aleix Mañé
  • Dantzariak: Aída Badía eta Aleix Mañé
  • Espazioa hautsita, elur arrastoak airean, pitzadurak onartuz, nahi izanez gero, gu maitatzeko eta barruan etzateko. Zure mugimenduen marka iragankorrak. Zerbait ederra. Zuregatik, zure bidez. Amore ematen duten zure besoen keinua, zure arnas akituena. Arrokak kraskatzen. Agian ez da bidaia hau guztia, pieza hau, une hau, hain da poetikoa, hain misteriotsua, baina bizi gaitezen ilusio politetan, zauri politetan, pitzadura ederretan.

     

Spring Waters (2 min)

  • Koreografia: Messerer
  • Dantzariak: Cristina Casa, Ion Agirretxe
  • Piezak udaberriaren etorrerak sortzen duen gogo biziaz hitz egiten du. Nahiz eta elurrak oraindik zelaiak zuritzen dituen, udaberria hemen da, ur lasterren marmarrean. Ur horiek lo dauden bazterrak esnatzen dituzte, korrika, dantzan eta kantuan. Ozen eta ahapeka abesten dute: Udaberria dator! Udaberria dator! Udaberriko heraldo gazteak gara, berak agindu zigun bera iritsi aurretik aurreratzeko. Udaberria dator! Udaberria dator! Eta maiatzeko dantza distiratsu eta arrosatsua alaiki harrotzen da haren ondoan! Poemak aipatzen duen gogo eta distira hori bera ageri da pieza honetan.

     

El sombrero de tres picos

  • Koreografia: Antonio Ruiz Soler
  • Musika: Manuel de Falla
  • Dantzaria: Sergio Bernal
  • Espainiako dantzaren errepertorioko pieza hau unibertsoen ikono bihurtu da, eta mundu osoko agertokietan irudikatzen da. Obrak xehetasun preziosistatik kemenera joateko aukera ematen dio dantzariari, bere aldakortasun eta adierazkortasun guztia erakutsiz.

     

 

 

Dokumentuaren akzioak

« Urria 2024 »
Urria
AlAsAzOgOrLrIg
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
« Azaroa 2024 »
Azaroa
AlAsAzOgOrLrIg
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
« Abendua 2024 »
Abendua
AlAsAzOgOrLrIg
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031