Te odiero ikaskuntza-prozesu bat da, hizkuntza pertsonal baten bila garamatzana, adierazpen fisikoan oinarritua. Lanak zalantzan jartzen ditu gure mugak eta oinarrizko komunikazioa mugimenduaren bidez. Gorrotatzen zaitut elkarrekin bizitzeko leku bat da, bata besteari atxikitzeko leku bat, bizirautea, ez da beti erraza edo atsegina, horixe da: potentziala, mugak, grina, sumindura, bizitza kontrolaezina.
Konpainia: HURyCAN
Iraupena: 11'
Kategoria: Dantza
Jatorria: Madril
Cast: Arthur Bernard Bazin (egilea, zuzendaria eta performerra); Loredana Gargano (performerra); Candelaria Antelo (egilea eta zuzendaria); Inés Iglesias (argiztapenaren diseinua); Silvio Langui (musikaria); Lilian Portelo (eszena-banaketa)
HURyCAN 2013. urtean jaio zen, dantzaren bizi-pultsioaren ondorioz, Madrilen. Sortzaileak Arthur dira Bernard Bazin eta Candelaria Antelo. Gaur egun zortzi gara konpainia baieztatzen dugunak
Repoblar el alma en tiempos de mascarilla Grotowskyren printzipioetan oinarritutako gorputz- eta performazio-antzerkiko ikuskizun errituala da. COVIDari buruzko gertakari erreal batean eta bizirik irauteak dituen ondorio existentzial eta filosofikoetan oinarrituta. Lau antzezle irudiz, arrisku fisikoz eta muturreko emozioz betetako bidaia eszeniko batean murgilduko dira beren gorputzetan zehar, testu metateatral bati bizia emanez. Bizitza eta heriotza aurrez aurre jartzen dituen liturgia-ekintza, antzerki-ekoizpen metafisiko batean.
Konpainia: MARAVILLA THEATER
Iraupena: 30'
Kategoria: Teatro Física Performance
Jatorria: Bartzelona
Cast: Daniel Naranjo (zuzendaria eta antzerkigilea); Consuelo Barrera (ekoizlea eta teknikaria); Eloi Ponce (performerra); Marçal Gené (performerra).
"O!" hau mirespenaren O da. Haur txikiek ongi dakite soinu hau marrazten beraien aho borobilarekin. Goazen heldu gisa haien ondora O horretaz berriz gozatzera. "O!" dantza garaikide bakarkako bat da nun dantzariak kantatzen duen. "O!" solo honek argiaren organizitatea jorratzen du, mugimendu koregrafiatua eta bere itzalen bitartez, ozeano zabalean harri bat altxatzen bagenu bezala eta haunditasun horretan izaki nimiño bat aurkitzen bagenu ere, izaki erabat esentziala.
Hortarako, Pantxika Telleria koregrafoak bere jestual abstraktua edukitzaile batetan babesten du. Hurbiltasun horretan, 6 urtetik gorako ikusleak dantza hunkitzen ahalko du. Koreografoak berme erritmikoei esker ikusleari dantza entzunarazi nahi dio ere bai, ahots kantatuaren laguntzarekin. Espazio zirkularrean den dantzari bakarlariari lehentasuna eman nahio dio, gorputzaren espirala bakarra behin eta berriz ere bilatzeko unibertso osoari lotuz.
Iceberg konkista bati buruzko bidaia da. Ikustezina den horren bila abiatzen den bidaia epikoa, zeinetan esploratutako eta ibilitako bidearen islada besterik ez dagoen. Helmuga lausoa izan arren eta noraezean, desorekatuta ibili arren, bidean aurrera egin beharra dago. Iceberg lurralde desberdinak zeharkatzen dituen eremu geografikoa da, non barne ekaitzak, lurralde izoztuak eta sakoneko eremuak zeharkatzen diren, non sumendiak ere lehertzen diren.
Myriam Perez Cazabon koreografoaren eta Nagore Legarreta argazkilariaren arteko elkarlanerako gogotik eta elkarrizketatik abiatzen da Iceberg. Paisaiak gorpuztuz eta gorputzezko paisaiak eraikiz, bizipenez beteriko parajeen eta lurraldeen irudietatik koreografiak sortzeko helburuarekin, Iceberg bi disziplina artistiko hauen arteko hartu-emanerako gunea da, non, argazkilaritzaren iraunkortasuna osagarri bilakatzen den dantzaren iragankortasunerako.
Tríade ikerketa prozesu bat da, dantzari, kontrabaxu eta musikariaren arteko elkarrizketa espazio bat. Hiru elementu horiek eszenan jartzean planteatzen diren galdera guztiei erantzuteko elkarrizketa.
Nola elkarreragin dezake gorputzak instrumentuarekin? Zer gertatzen da kontrabaxuak eragindako formek nire gorputzari eragiten badiote? Nolako soinuak sor ditzake instrumentu honek? Zer eragin izan dezakete nire mugimenduan? Nola erabil dezaket kontrabaxua espazioa aldatzeko? Nola irits gaitezke instrumentu bati nortasuna ematera, beste interprete bat bezala tratatzeraino? Zein unetan galtzen du elementu bakoitzak bere nortasuna beste zerbait bihurtzeko? Gorputza sar daiteke hor?
Piezak emakumeei ematen die ikusgarritasuna eta urteetan zehar haien ahalduntzea lortzeko bidean egin behar izan duten borroka erakusten du.
Kanpotik itxura ederra bazuten ere, sakonean zapalduak eta otzanak ziren garaiko emakumeek emango diote hasiera pieza honi. Pausuz pausu historian zehar emandako aurrera pausoak erakutsi nahian, gaur egungo emakumerainoko bidaia egingo da. Bere lanean baloratua izatea lortu duen emakumea, gizartean hitza eta erabakitzeko eskubidea duena.
Itxuraz libre eta independentea…baina oraindik euren jokabideak uneoro epaitzen dituen gizarte batean.
Zuzendaritza: Aiert Beobide
Antzezleak: Irati Sorondo, Nagore Zabala, Amaiur Luluaga eta Libe Sukia
Alive ikuskizunak berba egiten du mugak zeharkatzeari buruz, ezarrita dagoena hausteaz, emakume batek aukeratzeko duen askatasunari buruz, nahiz eta pisu handia izan hark jaso duenak, bakoitzak aukeratzen duen, gura duen bizimoduari buruz, berdin dio zein.
Mendebaldeak erlojua duen bitartean, Afrikak denbora du.
Esaten denez, mendebaldean denbora zenbatu egiten da, neurtu, erosi, saldu, aurreikusi, antolatu; ondasun objektiboa da, gizakiagandik bereizia, hainbat gauza egiteko erabiltzen duguna, baina gehienetan falta egiten zaiguna. Afrikan berriz denbora bizi egiten da, eduki egiten da, egin egiten da; ondasun subjektiboa da, gizakiari zuzenki loturik doana, orainaldian bizitzen dena eta ia inoiz ez dena faltatzen. Munduko punta batean edo bestean jaiotzearen patuak halabeharrez markatzen du aurrerantzean izango dugun denboraren ulermena, eta dena aldakorra den arren, nekez lortuko dugu lehen ikasgai hori ahaztea. Denbora modu askotara bizi daiteke, bai eta bere esklabu izatera iritxi ere; baina ukaezina dena, dantzak eskaintzen digun gaitasuna da, denbora orainaldi absolutu batetan bizitzeko ematen digun gaitasuna, eta hau munduko edozein herrialdetan betetzen da. “OTEMPODIZ” (DENBORAKDIO), Mozambique eta Euskal Herria bitartean bi norantzatan uztartzen den sorkuntza artistiko eta kultura-truke proiektu baten emaitza da. AECID, SORTUTAKOAK (Gipuzkoako Dantzagunearen egoitza artistikoa) eta ATLANTIKALDIA Errenteriako jaialdiaren laguntzarekin; proiektu honek, lanbide irtenbide bat eta nazioarteko dantza zirkuituetan murgildu ahal izateko lanabesak eskaini nahi dizkie Maputoko bi dantzariei.
Fitxa artistikoa, berezko ideia, zuzendaritza eta koreografia: Asier Zabaleta.
Zenbatetan izan duzu ez duzun hori behar izatearen sentsazioa? Zenbatetan ibili zara gelditu gabe bueltaka eta bueltaka falta zaizun horren bila? Gizakion betiko asebete ezina, gure bizia bete-betea soilik BALDIN ETA… izango denaren uste hori.
BUELTAXKAk ikuslea gelditzera behartuko du, bueltak emateari utzi eta bilaketa etetea behartuz. Hor kanpoan besterik ez dagoela gogoraraziko digu, dena hau dela, baina baita honek merezi duela ere.
Ikuskizuna galdera horri erantzuten saiatzen da, artistetako baten mundu intimoa arakatuz. munduko distiratsuenak eta oinazetsuenak: Katsushika Hokusai. Hokusaik bere burua herensuge ahaltsu baten haragitzea bezala ikusten zuen, Koto emaztea galtzeko aukera. Maitasun handi hori gorabehera, hain murgildua zegoen bere artean, ezen deskuidatu egin baitzuen bera hil arte bat-batean, eta Hokusai betiko oinazetuta geratzen da galera horrengatik.
Konpainia: The Life of HOKUSAI Committee
Iraupena: 30'
Kategoria: Dantza
Jatorria: Japonia
Cast: Katsumi Sakakura (zuzendaria, egilea eta performerra); Yasuko Fujii (performerra); Karin Kato (performerra)
2024/06/08 12:00
—
Bilbo, Guggenheim Bilbao Museoa
*2024ko ACT Festivalaren egitarauaren barruan.
«Obraren gaia «sentimenduen sinbolizazioa» da. Nire esperientzietan oinarrituta, uste dut giza adierazpen emozionalak pobretu egiten direla informazioaren gizartean. Internetek aurpegi neutroa izan dezake, nahiz eta pozik edo triste egon edo une honetan sentitzen ez dugun beste emozio baten itxurak egitea. Baina bidali dugu emotikonoak eta sinboloak gure sentimenduen arabera. Hori egitean, adierazpen eta gizaki baten emozioak pobretu egiten dira eta konplexutasuna galtzen dute. K (-A-) O galdera bat botatzen dizut, nola berreskura ditzakegu geure sentimenduak?»
Gorputzaren politikari buruzko performance bat, non Ioana Marchidan koreografo eta dantzariak gorputzaren memoria kolektiboa laburtzen duen, keinu oso errotuak identifikatuz eta azaleratuz, horiek koreografia abstraktu batean deskonposatzeko. Keinuen menekotasunaren, ezabaketaren eta esanahien errepresioaren memoria katalogatzeak eta berrargitaratzeak publikoa elkarrizketan parte hartzen duen aldetik eta behatzaile otzana den aldetik osatzen dute. Diskurtsoa modu horretan eraikitzeak zaurgarritasuna dakar: bizkar biluzi bat, halo ilunaren eta horma gardenen artean dagoen espazio batean. Eta zaurgarritasunak bere gain hartutako hauskortasuna dakar, mezua funtsean zentratzea ahalbidetzen duena: botere-abusuaren indar suntsitzailea.
Eskuek osatzen duten bideetatik, gizatasunaren balioetatik… ekin diote Kukai Dantzak eta Martin Harriaguek kolaborazio honi. Giza Eskubideen Deklarazioaren 75. urtemugaren karietara, 15 minutuko pieza laburra osatu dute, Maite Larbururen parte-hartze bereziarekin. Eskuz esku, elkartasunez eraikitako bide baten gisa marrazten dute Giza. Gizatasunerako dei bat, eskubide unibertsalen aldarri bat.
Zuzendaritza artistikoa: Jon Maya Sein
Koreografia: Martin Harriague
Dantzariak:Alain Maya, Ibon Huarte, Izar Aizpuru, Nerea Vesga, Urko Mitxelena
Kantaria: Maite Larburu
Produkzioa eta bira koordinazioa:Doltza Oar-Arteta
Gernikan jaioa, Ziomara Hormaetxek pieza honen bitartez omendu nahi ditu bere aitona-amonak eta baita Gernikako bonbardaketaren biktima guztiak ere. Iloba bezala, eta ondorengo bezala, beharrezkoa sentitzen zuen, eraso horretan bizirik atera zirenen testigantzak kontatzera eta nabarmentzera.
Suntsipenaren hutsuneaz, bakardadeaz, injustiziaz, minaz eta gerren zentzugabekeriazhitz egiten du ahotsak piezak.
Ideia eta zuzendaritza: Ziomara Hormaetxe
Antzezleak eta koreografia: Ziomara Hormaetxe, Aaron Vazquez
Kanpoko begirada: Lali Ayguadé
Musika: Miguel Marin Payon
Testigantzak: Luisa Garcia Goiogana, Inmaculada Bilbao, Luis Iriondo
Laguntzak: Aterpean, Dantza bilaka, Eusko Jaurlaritza, Ballet Malandain Biarritz, Theatre L¨etoile du Nord Paris, Ayuntamiento de Gernika, Accueil Studio Ballet Malandain Biarritz 2023-2024
Zakurrak proposamen bat da, errepikapenaren hersturatik irudien segidaren lilurara doana. Irudiak: iraganetik ebatsiak eta biharrera boteak; oraingoak, eta iraganaz lerdatuak; plastika garaikidetik zaharkitutako formara, lurrekora, denbora eta hizkuntzen nahas-mahas atergabean.Dantza grinatsu baten erakusketa, bere zentzurik behinena errepikapenean eta katarsian aurkitzen duena: lehertu arte dantzatu, abaildu arte zaunka egin, akitu arte bizi. Norbera aurkitzeko, bere buruaren isla bestearengan ikusten duen gizakiaren kontakizuna. Bi gizon besarkatuak.Bi gizon dantzan, dena bukatu eta dena berriro jaio arte
Izan gintezke etxe-aldaketa batean ahaztutako bi traste zahar, baina, egia esan, maskulinitate hegemonikoaz bestelako ikonografia sortzea erabaki duten bi mutil gara (bi gizon), nahiz eta ez dugun lortu ia-ia inoiz.
LlocJocXoc joko bat da, eta bere buruaz denbora gehien ahazten denak irabazten du, bere inguruak desegin eta kartoiekin nahasten dituenak; formak, erritmoak, kadentziak eta kolpeak bereiztea lortzen duenak, ezein mezuk ez dezan izan hizkuntzak duen irmotasuna. Mutatzearen poderioz definitzen gaituzten hitzetatik ihesi, jokoa perfektua izango litzateke, baldin eta, amaieran, hasieran ez bezalako zerbait izango bagina.
Hori ezinezkoa da, eta horrexegatik gustatzen zaigu.
Sortzaileak eta interpreteak: Diego M. Buceta eta Santi de la Fuente
Zuzendaritza eszenikoa: Tatiana Clavel eta Raúl León (Valentziako Unibertsitate Politeknikoa)
Testuak: Maribel Bayona
Musika: Heezen
Argiztapena: Hipólito Patón
Argazkia: CaixaFosca
Produkzioa: Raquel Vidal
Babesleak: Valentziako Kultura Institutua, Valentziako Udala, Cancunquinque (Santiago de Compostela), Espacio Inestable (Valentzia), Acontarmentiras (Valentzia).
Izan gintezke etxe-aldaketa batean ahaztutako bi traste zahar, baina, egia esan, maskulinitate hegemonikoaz bestelako ikonografia sortzea erabaki duten bi mutil gara (bi gizon), nahiz eta ez dugun lortu ia-ia inoiz.
LlocJocXoc joko bat da, eta bere buruaz denbora gehien ahazten denak irabazten du, bere inguruak desegin eta kartoiekin nahasten dituenak; formak, erritmoak, kadentziak eta kolpeak bereiztea lortzen duenak, ezein mezuk ez dezan izan hizkuntzak duen irmotasuna. Mutatzearen poderioz definitzen gaituzten hitzetatik ihesi, jokoa perfektua izango litzateke, baldin eta, amaieran, hasieran ez bezalako zerbait izango bagina.
Hori ezinezkoa da, eta horrexegatik gustatzen zaigu.
Sortzaileak eta interpreteak: Diego M. Buceta eta Santi de la Fuente
Zuzendaritza eszenikoa: Tatiana Clavel eta Raúl León (Valentziako Unibertsitate Politeknikoa)
Testuak: Maribel Bayona
Musika: Heezen
Argiztapena: Hipólito Patón
Argazkia: CaixaFosca
Produkzioa: Raquel Vidal
Babesleak: Valentziako Kultura Institutua, Valentziako Udala, Cancunquinque (Santiago de Compostela), Espacio Inestable (Valentzia), Acontarmentiras (Valentzia).
Diotenez, 10 minutuan behin Ravelen Bolero piezaren bertsio bat entzuten da munduan. Hala, Zuriñe Benaventek aurkeztuko digun lan honekin erroetara itzuliko da, errotik lan egitera, gehigarririk gabe.
Zakurrak proposamen bat da, errepikapenaren hersturatik irudien segidaren lilurara doana. Irudiak: iraganetik ebatsiak eta biharrera boteak; oraingoak, eta iraganaz lerdatuak; plastika garaikidetik zaharkitutako formara, lurrekora, denbora eta hizkuntzen nahas-mahas atergabean.Dantza grinatsu baten erakusketa, bere zentzurik behinena errepikapenean eta katarsian aurkitzen duena: lehertu arte dantzatu, abaildu arte zaunka egin, akitu arte bizi. Norbera aurkitzeko, bere buruaren isla bestearengan ikusten duen gizakiaren kontakizuna. Bi gizon besarkatuak.Bi gizon dantzan, dena bukatu eta dena berriro jaio arte
Dantza garaikideko koreografoen lehiaketa, hiri-espazioetan Larrua proiektuak zuzenduta.
Hautatutako konpainiak:
Vertebrata: Alejandra Balboak sortu eta interpretatzen duen obra da, ezintasunari, ahaleginari eta biziraupenari buruzko gogoeta. 13’
Bailaban las perolas: Zer geratzen da etxe bat eraitsi ondoren? Zer dute ate honetako giltzek? Laura López Muñoz & Pablo Pérez Alonso. 20’
Dos pies para dos: Bidaia honetan, jarraitzeko beharrak fluxu etengabea erakutsiko digu, lankidetzari esker ez gelditzeko gai dena. Gilles Noël eta Olaia Valle. 15’
Henko: Bidaia intimo bat, beldurra gainditzeko bidean. Iñigo Rementeria eta Laura Latasa. 15’
2023/06/16 17:00
—
Etxarri Aranatz, San Adrian ermita
Dantzakia deitzen zaio Etxarri Aranatzen egiten duten soka-dantzari. Hau, San Kiriko, San Adrian eta abuztuaren 15ean, Ama Birjinaren egunean dantzatzen da.
Goizean goizetik hurbiltzen dira etxarriarrak San Adrian ermitara han egun osoa igarotzeko asmoz. Familian bazkaldu ondoren, txistulariak mahairik mahai igarotzen dira kalejira, fandango eta arin-arin doinuekin giroa alaituz. Ondoren, kintoen txanda da, 18 urte bete dutenek ateratzen baitute soka-dantza edo Dantzakia, eta nahi beste gaztek parte hartzen dute bertan. Amaitzean herrira egiten dute buelta guztiek txistularien laguntzarekin, baina bidean zenbait geldialdi egiten dituzte udalak eskaintzen duen ardoa dastatzeko. Behin Etxarrira iritsi baino apur bat lehenago eta jada ilargia irtenda dagoela, txistulariak berriro ere Dantzakia jotzen dute. Orduan iristen da zoramena, bertan nahi duen orok parte hartzen baitu. Horrela egiten dute bidea herriko plazaraino, Dantzakia dantzatzen.
Dantzakia deitzen zaio Etxarri Aranatzen egiten duten soka-dantzari. Hau, San Kiriko, San Adrian eta abuztuaren 15ean, Ama Birjinaren egunean dantzatzen da. Ekainaren 13an, San Kiriko eguna, kintoek dantzakia edo soka-dantza dantzatzen dute iluntzeko 21:00ak inguruan.
Hona hemen Guardiako dantza taldeak San Joan jaietan dituen dantza hitzorduak:
Ekainak 23, San Joan bezpera
13:00etan txupinazoak eta San Joan eta Errege-erreginen Andra Mari elizetako kanpai-hotsek jaien hasiera iragarriko dute. Udaletxeko balkoian Hiribilduaren banderaren aurkezpen ekitaldia burutuko du Errejidore Sindikoak “Zeledon” kantaren notak lagun. Ekitaldia amaiturik, Herriko Musika Banda, gaita-jotzaileak eta dantzariak kaleetan barna abiatuko dira giroa alaituz.
18:00etan Herriko dantzariek eta katximorroak Alkatea eta Errejidore Sindikoa udaletxeraino lagunduko dituzte.
18:15ean Dantzariek lora sortak banatu ondoren udalbatza, agintariak eta gonbidatuak herri-prozesioan abiatuko dira udaletxetik San Joan elizarantz. Jarraian, antzinako usadiori helduz, bandera kulunkatu eta Pilarreko Andre Mariari eta Herriko Zaindariari eskainiko zaie.
18:00Usadioari jarraituz, herriko dantzariek, katximorro eta musika taldearekin batera, alkate jaunaetaerregidore-sindikoaetxetikudaletxeralagunduko dituzte.
Ekainak 24, San Joan eguna
11:30ean Katximorroa eta dantzariek ,dultzainero eta herriko Musika Bandak , Alkateak eta Errejidore Sindikoa euren etxeetan jaso eta udaletxera lagunduko dituzte.
12:00etan lora sortak banatuko zaizkie agintari eta gonbidatuei Plaza Nagusian. Ondoren, plazatik San Joan elizara abiatuko dira. Banderaren kulunkatze eta eskaintza burutu ostean, San Joan bataiatzailearen omenezko prozesioa abiatuko da kaleetan barna ohiko ibilbidea eginez. Ondoren meza nagusia ospatuko da Guardiako abesbatzak lagundurik.
18:30ean Aurreko egunean bezala dantzariak eta katximorroa lagun, Alkatea eta Sindikoa udaletxera abiatuko dira. Joan Bataiatzailearen Elizan ohiko ekitaldiak burutuko dira.
Hona hemen Guardiako dantza taldeak San Joan jaietan dituen dantza hitzorduak:
Ekainak 24, San Joan eguna
11:30ean Katximorroa eta dantzariek ,dultzainero eta herriko Musika Bandak , Alkateak eta Errejidore Sindikoa euren etxeetan jaso eta udaletxera lagunduko dituzte.
12:00etan lora sortak banatuko zaizkie agintari eta gonbidatuei Plaza Nagusian. Ondoren, plazatik San Joan elizara abiatuko dira. Banderaren kulunkatze eta eskaintza burutu ostean, San Joan bataiatzailearen omenezko prozesioa abiatuko da kaleetan barna ohiko ibilbidea eginez. Ondoren meza nagusia ospatuko da Guardiako abesbatzak lagundurik.
18:30ean Aurreko egunean bezala dantzariak eta katximorroa lagun, Alkatea eta Sindikoa udaletxera abiatuko dira. Joan Bataiatzailearen Elizan ohiko ekitaldiak burutuko dira.
Hernaniko San Joan festetan tradizio handiko azeri-dantza egiten dute goizean. San Joan bezperan, gazteen azeri-dantza ateratzen dute. 10:00etan hamabost lagun inguru biltzen dira; esku batekin sokari helduta eta bestearekin maskuria hartuta. Kalez kale ibiltzen dira, eta kalean daudenak jotzen dituzte maskuriarekin. Lagun horiek herriko hainbat bazterretan ezkutatzen dira, eta berriro ere plazan biltzen dira.
Gaueko 22:00etan kanpaiak joko dituzte, sua pizteko deia zabalduko da hauekin, eta ondoren, ordu erdi beranduago sua piztuko da plazan, Sorgin Dantzarekin San Joan bezperako festa alaituz.
Jeiki dantza taldeko neskek Lezeako zortzikoa dantzatuko dute San Joan jaien baitan. Aurten Euskal Herria plazan izango da, San Juan plaza obretan baitago.
San Joan kantaita eta jarraian Ereintza Dantza Taldeko kideek, Errenteriako Udala osatzen duten udalbatzako ordezkari batzuekin batera, San Juan bezperako soka-dantza egingo dute Herriko Enparantzan 22:00etan.
llunbe Musika Elkarteak Gudarien plazan antolatu du aurreskua; 20:00etatik aurrera, zuhaitz inguruan arituko da Illunbe Dantza taldea, txistularien musikak lagunduta.
Sua piztu aurretik Erketz EDTak soka-dantza plazaratuko du. Andatza plazan izango da festa, eta dantzariak Kale Nagusitik abiatuko dira bertara, udaletxe zahar paretik.
San Joan Batailatzailearen dantza taldeak Paloteadoa eskeiniko du Lurdesko auzoko San Juan jaietan.
Ekainak 21, ostirala
20:00 Bezperetako kalejira eta errosko dantza. Parrokiatik errosko bat egiten duen familiaren etxera joaten dira; erroskoa jaso eta parrokiako plazara itzultzen dira. Irteera: San Juan Parrokiaren plaza, Ador, Alberca, Avda. del Barrio, Plaza Padre Lasa (omenaldia). Parrokiara itzulera: Pedriz, Basaón, Tronzaires, Estanca, Ador (San Juan parrokia). Plazan arkuen agurra eta erraldoien dantza.
Ekainak 22, larunbata
19:30 Prozesioa San Juan parrokiatik hasita, Ador, la Estanca, Camino Tronzaires, Perrinche parkea.
20:00 San Joan Batailatzailearen Paloteadoa Perriche parkean.
San Juan bezperan kantatzen eta dantzatzen dute San Juan Kantaita Urdiainen herriko neska gazteek. Bazkalostean elkartu, eta azken ensaioak egin ondoren, jantzi eta 19:30etako kanpai hotsekin batera San Juango ermitara abiatzen dira, bertan, meza ostean dantzatu eta kantatzeko.
22:00etan, helduentzako ekitaldian dantzariek “helduen soka-dantza” egin ostean, sua piztuko da. Bukatzeko eta behin sua piztuta, San Joaneko Zortzikoa fandangoa eta arin-arina dantzatuko dira.
Oberena dantza taldeko kideek Arrosadiko soka-dantza plazaratuko dute Ilargi Enea parkean sanjuan egunez. 20:00etan hasiko da soka-dantza; ondotik, kalejira eginen dute suak pizten diren lekuraino.
San Joan egunez dantzatzen da Uharte Arakilen zortzikoa. XX. mende hasieran utzi zitzaion, eta 1989an berreskuratu zuen herritar talde batek, Joxemari Betelu buru zutela.
Ekainaren 24an, San Joan egunean dantzatzen da axeri-dantza Andoain-en. Dantza eta jokoa uztartzen ditu axeri-dantzak. Hainbat zati ditu axeri-dantzak: paseoa, aitarena, axeri-dantza, orratzarena, illentiarena, perra jartzea eta dorrea besteak beste. Ondoren, soka-dantza egiten dute axeri-dantzariek.
Tolosan, San Juan egunean bordon-dantza eta soka-dantza eskainiko dute herriko bordon-dantzariek.
10:00:Meza Nagusia Andre Maria parrokian. Santa Maria Musika Kaperak parte hartuko du. Ondoren, prozesioa. Bertan parte hartuko dute Udalbatzak, kofradiek, Bordon-dantzariek eta erraldoiek; aldi berean, elkarteetako eskope- tariek ordenantzetako salbak botako dituzte betiko tokietan. Elizkizunak amaitu ondoren, eskopetari konpainiak Euskal Herria plazan bilduko dira berriro, bertan azken deskargak egiteko
16:40:Udalbatza, Tolosako Udal Musika Banda, txistulari, bordon-dantzari eta eskopetariak Plaza Zaharretik abiatuko dira, Andre Maria eliza nagusiko bezperetara joateko. Ondoren, Arrameleko San Joan kaperan izango diren arrats otoitzetan parte hartuko dute. Elizkizuna amaitzean, Udalbatza, bordon-datzariak, txistulariak, Udal Musika Banda eta eskopetarien konpainiak Trianguloan bilduko dira, bertan Udalbatzak Esku-aldatzeko soinua eskainiko du, eta azken deskargak egingo dira. Ondoren, Udalbatza Zumardiaundira joango da eta ohiturazko Aurreskua dantzatuko da bertan.
San Pedro egunez, ekainaren 29an, egiten da bandera-dantza eta trapatan izeneko soka-dantza Donezteben. 11:00etako meza nagusiaren ondoren, udal agintariak aurrez aurre dituela, banderazainak bandera dantzatuz agurtu ohi du udal korporazioa. Segidan, Trapatan dantza, Donezteben dantzatzen den soka-dantza egiten dute Erreka K.E. dantza taldeko kideek eta Doneztebeko txistulariek.
Hona hemen Guardiako dantza taldeak San Pedro jaietan dituen dantza hitzorduak:
Ekainak 29, San Pedro eguna
12:00 Usadioari jarraituz, herriko dantzariek, katximorro eta musika taldearekin batera, alkate jauna eta erregidore sindikoa etxetik udaletxera lagunduko dituzte.
12:15Dantzarien lore sorten ematea Enparantza Nagusian eta ibilbideaErregeen Sta. Maria elizaraino, autoritateekin, Musika Elkartearekin eta erraldoi eta buruhandien konpartsarekin batera. Jarraian, Hiribilduko banderaren dantzatzea Erregeen Ama Birjinaren aurrean. Ondoren, Patroi Santuaren ohorezko Meza Nagusia Biasteriko Abesbatza lagun.
Urtero San Pedro egunean, Ekainaren 29a, erromeria ospatzen da Altsasu eta Urdiaingo lurren artean santu honen ohorez eraikitako baselizan. Alkateak lehen zortzikoa dantzatzen du eta ondoren herritarrek dantzatzen dituzten nahi adina zortziko.
10:00 Udalbatza, Altsasuko txistulariekin batera, San Pedroko zelaira abiatuko da.
10:15 Lekeitioko Udaleko alkate eta zinegotzien eta kofradiako lehendakari eta arduradunen udaletxetik elizarainoko prozesioa, Lekitto musika-bandak lagunduta.
10:30 Meza Nagusia, elizako abesbatzak abestuta.
Segidan, Dan Pedroren omenezko prozesioa, Lekitto musika-bandak lagunduta. Amaieran, antzinako ohitura zaharrari jarraituz, San Pedroren irudiarekin Kilin-Kalakoa egingo da santuaren portuko irudiaren aurrean. Euskal Batel-Eroek uretatik harrera egingo diote Santuari, belak igoz.
Gero, Kaxarranka, San Pedropean dantzatuko da ondoren Kofradiaren aurrean dantzatzeko. Bitartean, Etorkizuna dantza taldeak andrazkoen aurrekua dantzatuko du plazan. Horren ostean, Kaxarranka dantzatuko da berriro plazan.
Hernaniko San Joan festetan tradizio handiko azeri-dantza egiten dute. Goizeko 9:00etan hamabost lagun inguru biltzen dira; esku batekin sokari helduta eta bestearekin maskuria hartuta. Kalez kale ibiltzen dira, eta kalean daudenak jotzen dituzte maskuriarekin. Lagun horiek herriko hainbat bazterretan ezkutatzen dira, eta berriro ere plazan biltzen dira. Ekainaren 25, 26 eta 27an irtetzen dira.
Hernaniko San Joan festetan tradizio handiko azeri-dantza egiten dute. Goizeko 9:00etan hamabost lagun inguru biltzen dira; esku batekin sokari helduta eta bestearekin maskuria hartuta. Kalez kale ibiltzen dira, eta kalean daudenak jotzen dituzte maskuriarekin. Lagun horiek herriko hainbat bazterretan ezkutatzen dira, eta berriro ere plazan biltzen dira. Ekainaren 25, 26 eta 27an irtetzen dira.
Zarauzko Iñurritza auzoan San Pelaio jaiak ospatzen dituzte. Ekainaren 26an, aurreskua dantzatzen dute eta hurrengo egunean oilasko-biltzea egiten dute.
2024/06/29 20:00
—
Tutera, Elvira España eskolako patioa
Tuterako Alde Zaharreko paloteadoa emango da Elvira España eskolako patioan eta segurtasun neurri guztiak hartuta. Lau urte dira, lehen aldiz Tuterako Alde Zaharreko paloteadoa kaleratu zutela. Aurreko urtean ezin izan zuten bere horretan plazaratu, baina aurtengoan, osasun egoerak eskatzen dituen neurriak hartuta paloteado osoa aterako dute.
San Martzial egunean (ekainaren 30a) eta astez egokizten bada ondorengo lehen igandean erromeria izaten da urtero Bergarako izen berbereko ermita inguruan. Erromeria egun horretan, eguerdi aldean, aurreskua edo soka-dantza dantzatzeko ohitura dago.
Uztailaren 4an, Arabako Larrea herriko bizilagunak alboko herrira, Hermuara joaten dira Barteren erromeria ospatzera. San Martin-eko baselizaren ondoan, soka-dantza dantzatzen dute aspaldiko ohiturari jarraituz.
Ezpata-dantza eta soka-dantza Zumarragan, Antioko Amaren baselizan, Santa Isabel egunean.
9:30 Euskadi enparantzan elkartu eta herriko agintariak nahiz herritarrak eta ezpata-dantzariak Andre Maria Jasokundekoaren parrokia-elizatik pasaz, herriko parrokiako kabildoarekin batera, Antioko Amaren elizara igoko dira. 11:00 Antioko Amaren eliza. Meza Nagusiaren hasieran herriko dantzariek ezpata-dantza eskainiko diote Ama Birjinari. Ondoren, berriz, elizaren inguruan prozesioa txistulari eta ezpata-dantzariekin batera. 12:30 Ohorezko aurreskua eliza aurreko zelaian. 13:00 Besteak beste, Tolosako dultzaineroak eta trikitilariak.
Uztailaren 2an, Santa Isabel egunean egiten dira dantzari-dantza eta erregelak Berriz-en bi aldiz. San Pedro egunez bezala, lehenengo goizeko meza ostean dantzatzen dute eguerdian. Ondoren arratsaldean, 20:00etan berriro ere dantzari-dantzako dantza guztiak eta erregelak amaieran eskaintzen dituzte herriko plazan.
Kalejira herriko elizatik kultur etxera, bertan taldearen 55 urteetako argazkien erakusketa, ostean herritik triki poteoa.
Ekainak 15 larunbata
Frontoian 20:30etan dantza erakustaldia. Bertan, taldeak aspaldi ikasitako Nafarroako, Gipuzkoako, Bizkaiko eta Iparraldeko dantzak egingo ditu, sarrera doan izango da herritarrek ikuskizuna ikusteko.
Ekainak 16 igandea
Iremiñen ibilitako dantzari guztien (gehienen) dantza saioa. Taldeak egin dira eta herriko futbol zelaian lehengo eta oraingo dantzariek dantzan egingo dute. Ondoren bazkari herrikoia eta erromeria.
"Gorulari dantzak" izenburuko aldizkariaren aurkezpena izango da Iurretako "Dantzari" kalean. Parte hartuko dute: Iñaki Irigoien (idazlea) eta Mikel Deuna dantza taldea, Anderebide, Bizkaiko Dantzarien Biltzarra eta Gerediaga Elkarteko ordezkariek. Dultzainero eta txistulariak alaituko dute ekitaldia.
Aldizkariak biltzen du Gorulari izenarekin ezagutzen diren hiru dantzei buruzko historia. Hau da zinta-dantza, arku-dantza eta 1886an prestatutako linuaren estanpa. Dantza horien sustraia, Durangoko Korpusko dantzetan aurkitzen da. Galduta egonik 1886ko Euskal Jaietan errekuperatu ziren neskak eta mutilak dantzatzeko moldatuz. Gerraostean berriz galdu ziren eta 1973an Iurretako dantzariak berreskuratu ondoren, gaur egun, Iurretako dantza bezala onartua dago folklore arloan.
2024/06/13 19:00
—
Donostia, Victoria Eugenia Antzokia
Laida Aldaz Arrieta artistak In Perspective lan koreografikoaren entsegu irekia eskainiko du.
In Perspective dantzaren, arkitekturaren eta musikaren arteko topaketan oinarritutako emanaldi sorta da, eszenikoak ez diren espazioetan. Bere izenak dioen bezala, zinema-giroa sorrarazten duten ikuspuntuekin jokatzen du.
Oharra: Sarrera doakoa da. Gonbidapenak eskuragarri egongo dira ekainaren 6ko 11:30etik aurrera, webgunean (ekitaldi honen fitxan automatikoki azalduko den erreserbatzeko botoiaren bidez) eta Victoria Eugenia Antzokiko leihatilan, edukiera bete arte. Bi sarrera gehienez pertsona bakoitzeko.
Udal Folklore Akademiak dantzaren zentsu ludikoaz gozatzera gonbidatzen ditu gasteiztarrak. Publikoak dantza tradizional ezberdinak ikasi eta dantzatuz hartzeko aukera izango du.
Dantza plazan ekimenaren beste data batzuk:
Maiatzak: 17, 24 eta 31
Ekainak: 14 eta 21
Irailak: 6 eta 13
Ordua: 20:00etan ( maiatza eta ekaina); 19:30etan ( iraila).
Bi leku behar izaten dira muga bat egiteko. Zeharkatzen gaituen denborarekiko lerro paraleloz betetako espazio hau ez da egiazkoa, ezta gurea ere. Ez bagara, ez gara ezeren ontzi izango, ezta zatitu behar gaituen neurria ere. Eta hala ere, nola susma genezakeen etorkizuna hori zela?
Udal Folklore Akademiak dantzaren zentsu ludikoaz gozatzera gonbidatzen ditu gasteiztarrak. Publikoak dantza tradizional ezberdinak ikasi eta dantzatuz hartzeko aukera izango du.
Dantza plazan ekimenaren beste data batzuk:
Maiatzak: 17, 24 eta 31
Ekainak: 14 eta 21
Irailak: 6 eta 13
Ordua: 20:00etan ( maiatza eta ekaina); 19:30etan ( iraila).
Latinoamerikako edozein lekutako taberna, klub edo berbena herrikoi baten testuinguruan, musikariek haien instrumentuak jotzen dituzte eta jendeak edan eta dantzatu egiten du. Festa tragediaren bizikide da, bizitza heriotzarena den bezala. Eta indarkeria, sufrimendua eta desberdintasunak gorabehera, ospakizunak aurrera jarraitzen du, eta ez dira gozamena eta dantzatzeko gogoa galtzen. Bitartean, zoriak bereak egiten ditu, istorio pertsonalak elkartuz eta gertaeren ustekabeko iragaitea abiaraziz. Baina pertsonaiak eta gertaerak atzeko oihala baino ez dira; izan ere, musika entzuten den bitartean, kopa hustu eta eguzkia badoa, eta festaren erdian, Dantza da protagonista.
Cast: Edward Tamayo (Direction & Performance); Johann Perez (Performance); Valentina Azzati (Performance); Júlia Vernet (Manager)
LaCerda 2015ean Bartzelonan jaiotako konpainia autogestionatua eta independentea da, eta erritualaren kontzeptua eta haren misterioak eszenikoki ikertzeko asmoz sortu zen, arrasto estetiko sendo batetik abiatuta, naturari eta dantzaren dimentsio poetikoari lotuta. LaCerdak Espainiako eta kanpoko hainbat jaialdi eta azokatan erakutsi ditu bere lanak; besteak beste, Bogota Hiriko Nazioarteko Dantza Jaialdian, Barilocheko Minifest jaialdian (Argentina), Huescako 2019ko Azokan, Madrilgo Koreografia Lehiaketan, Kroaziako Nazioarteko Pula Jaialdian eta Mainzeko (Alemania) Performanceko Nazioarteko Jaialdian.
Iceberg konkista bati buruzko bidaia da. Ikustezina den horren bila abiatzen den bidaia epikoa, zeinetan esploratutako eta ibilitako bidearen islada besterik ez dagoen. Helmuga lausoa izan arren eta noraezean, desorekatuta ibili arren, bidean aurrera egin beharra dago. Iceberg lurralde desberdinak zeharkatzen dituen eremu geografikoa da, non barne ekaitzak, lurralde izoztuak eta sakoneko eremuak zeharkatzen diren, non sumendiak ere lehertzen diren.
Myriam Perez Cazabon koreografoaren eta Nagore Legarreta argazkilariaren arteko elkarlanerako gogotik eta elkarrizketatik abiatzen da Iceberg. Paisaiak gorpuztuz eta gorputzezko paisaiak eraikiz, bizipenez beteriko parajeen eta lurraldeen irudietatik koreografiak sortzeko helburuarekin, Iceberg bi disziplina artistiko hauen arteko hartu-emanerako gunea da, non, argazkilaritzaren iraunkortasuna osagarri bilakatzen den dantzaren iragankortasunerako.
Iocari zerbait alaitasunez egitea da. Iocari jolastea da. Jolas gaitezen, bada. Jolas gaitezen, nahiz eta irabazteko edo galtzeko ez izan. Jolas gaitezen, lor genezakeena ikusteko baino ez bada ere. Iocari-k kaleak sariz betetzen ditu, bazterrak zortez, eta aurpegiak ezinezko irribarrez.
Geure(r)a dantza bertikaleko ikuskizuna da, naturaren, poesiaren, dantzaren eta bideo mapping-aren arteko elkarrizketa planteatzen duena. Juantxo Etxepitiaren musikak, Toti Martínez de Lezearen bertsoek eta Paco Gramajeren proiekzio animatuek aberastu egiten dute bi dantzarik egindako koreografia esekia.
Verdini Dantza Taldea gaitasun desberdinez osaturiko taldea da eta bertako dantzakideak maitasun handi batek elkartzen ditu: dantzarekiko maitasuna. Urteetan zehar, Verdini dantza taldeak dantzari handiak direla erakutsi digu. Oso modu berezi eta benetakoan dantzatzen dute, eta nola mugitzen diren ikusteak izugarrizko hotzikara eragiten digu bihotzean. Indarra eta adorea dute agertoki batera igo eta beraien burua diren bezala azaltzeko, inguruan dituzten pertsona guztiak partaide eginez.
Ikuskizun honi esker, Verdini dantza taldeak gonbidatzen gaituen mundu liluragarri batean murgilduko gara, ikus-entzunezko baten bidez. Gogoeta ugari biltzen dira ikus-entzunezko horretan. Eta, nola ez, beraiei esker gure goputzean hotzikara sentitzeko aukera izango dugu. Verdini dantza taldea osatzen duten dantzari bikain hauei esker.
Konpainia: Verdini Dantza Taldea Koreografía eta zuzendaritza: Isabel Verdini Zuzendaritza laguntzaileak: Jesus Murua, Aizpea Múgica Jantziak: Rosi Mirás Argiztapena: Javier Candela Dantzariak: Jon Alonso, Nerea Astarbe, Ainhoa Bakaikoa, Miriam Corrionero, María Isasti, Idoia Machimbarrena, Aitor Manterola, Ohiane Mateos, Aizpea Múgica, Nekane Prieto, Álex Santesteban, Leire Zabala, Isabel Verdini
Diotenez, 10 minutuan behin Ravelen Bolero piezaren bertsio bat entzuten da munduan. Hala, Zuriñe Benaventek aurkeztuko digun lan honekin erroetara itzuliko da, errotik lan egitera, gehigarririk gabe.
"Neure ibilbide artistikoan nagoen puntuan, gorputzera bueltatu behar dut eta gorputzetik lan egin, jatorrira itzuliko banintz bezala, nire lanbidearen zergatira, errotik lan egiteko, gehigarririk gabe, apaingarririk gabe, bakar-bakarrik gorputza erabilita, soinuarekin, musikarekin zuzeneko lotura izanik".
Hip hopak, break danceak, dantza garaikidearen bitartez, egunero jasatzen ditugun estimulu eta aldarte ezberdinak interpretatzen dituzte, eta gutako bakoitzari nola eragiten dioten modu ezberdinean.
Isaac Albénizen "Córdoba" konposizioa. Oroimenetik, nire haurtzaro eta nerabezarotik. Garai hartako desioak berreskuratzen eta orain nagoen ikuspuntutik begiratuta. Musikaren klasiko batekin eta espainiar dantza ohikoekin berriz aurkitzea, eta nire bilakaera artistikoa sortzen juan diren esperientzia eta ezinegonekin zeharkatzea. Beti izandako bihozkadara joz berriro aztertu eta berridatzi dut.
Interpreteak
Dani Hernández, ideia, kontzeptua eta kreazioa
Evil Kate & Vastarde, música (Isaac Albéniz-en “Córdoba”n oinarritua)
Dani Hernández, jantziak
Emilio Morales Un Mundo de Danza, jostunak
Etanowski, argazkiak
Maia Villot, oihalaren tratamendua fantasiarekin
Isaak Erdoiza, Sara Cano, kanpoko begia eta segizioa
Bobo Espazioa, Clau de Sol, eskertza
*2023ko Dantza Hirian jaialdiaren egitarauaren barruan.
Kresala konpainiak Juan Mari Beltranekin batera «Sigi-Sagan» dantza-saioa eskeiniko du Miramar Gauak jaialdian.
Zesta-punta da euskal pilotako jokoetan ederrena, eta horixe aukeratu dugu pieza akrobatiko-koreografiko hau sortu eta forma emateko. Euskal identitatea sortzeko erreferentzia sinboliko nagusia izan da pilota, eta talde sorkuntzaren eta adierazpenaren forma erritual eta estetiko zehatzak hartu ditu, munduan egoteko kultura adierazpen berezi gisa. Jokalariek erabiltzen dituzten koloreak, gorria eta urdina, bat datoz euskal aurkakotasun nagusien historia markatu dutenekin. Dantzari-pilotariak bere jokoaren eta errepertorioaren trebetasunak erakusten ditu gorputzaren adierazpen ahalmenetik landutako eboluzio arinenen bidez. Jarraitzea eta jazartzea –azeriaren trikimailua– izan ohi da pilotalekuko ehiza-jolasa, eta dantzari ezkerrak maila gorenera eramaten du tranpa koreografikoaren dotoretasuna.
Koreografia: Faustino Aranzabal
Dantza-maistra eta jantzien diseinua: Idoia Ibarzabal
Musikaria: Juan mari Beltran
Dantza egitaraua: Arrabiten Zurdetan – Ilbete dantza – Sigi-Sagan – Erromeria
Dantzariak: Claudia Erentxun, Josu Sagardia, María Pérez, Harkaitz Ardanaz, Enara Lardizabal, Naroa Conde, Maddi Llorente, Marta Buendia, Jone Muniategiandikoetxea, Lide Muniategiandikoetxea
Urte oroz bezala Udaburuko suak piztuko dira gure mendietan, Zuberoan, Nafarroa Beherean, eta agian beste zenbaitetan, nork daki: Ekainaren 23an, igandea.
Hona udaburu batez piztu (edo piztuko) diren su lekuak: Ahargo Barkoxe, Mandelü Eskiula, Gaztelütxaga Urruxtoi-Larrabile, Gaztelaia Sohüta, Methatia Ozaze, Maidalena Atharratze, Xardeka Gotaine, Zalhagaine Etxebarre, Galharraga Mendikotan, Betzula Larraine, Orgamendi Oztibarre, Artikite Gamarte, Larrun Lapurdum, Canigou katalan, Everest Pagolan, Mehaltzü Nepalen, San Gregori Urdiñarbe, San Antoni Muskildi, Lapitzaga Ainharbe, Autza, Iparla, Jaizkibel, Anboto, Oiz, Aizkorri, Gorbeia...
Jondane Johaneko dantza
Urteak jin eta bihikatzen bata bestea(re)n ordari Ihautez piztürik sü berria eki begia beilari Exker negüa esküin argia Jauzi aitzina dantzari Doblez ützüli esküak ützi Pikaz üngüra süari
Izarren hautsa zü Amalürra gaudenen bizi emaile Argizagia eta ekia zure bi haurren sortzale
Exker negüa...
Goren gorenik gure izarra xuri gorri argizale Ekia gaü egünen egile zü denboraren jakile Exker negüa esküin argia... Beherapenaren aldia da gora dagon güziari Üngürü üngürü urtaroak egünak zor dü gaüari Exker negüa esküin argia...
Aurpegia baltzituta eta landarediaz gorputza estalita ihes egiten saiatzen den gaizkilea omen da Juan Lobo edo Moro Juan. San Joan jaietan Torralba del Rion Juan Loboren ihesa eta harrapatzearen ondoren San Joan kofradiako kideek jota bat bat dantzatzen dute. Baltsatik herrira eraman eta Juan Lobo epaitu eta heriotz zigorra ezarrita tiroz hil egiten dute. Ondoren, Francisco Beruetek koreografiatutako Baltsaren dantza egiten da.
Hernaniko San Joan festetan tradizio handiko azeri-dantza egiten dute. Goizeko 9:00etan hamabost lagun inguru biltzen dira; esku batekin sokari helduta eta bestearekin maskuria hartuta. Kalez kale ibiltzen dira, eta kalean daudenak jotzen dituzte maskuriarekin. Lagun horiek herriko hainbat bazterretan ezkutatzen dira, eta berriro ere plazan biltzen dira. Ekainaren 25, 26 eta 27an irtetzen dira.
Zer geratzen da etxe bat eraitsi ondoren? Nork ditu ate honetako giltzak? Zurekin dantzan egin dezaket zu ez bazaude? Nahiago nuke harri horiek festa berriro entzungo balute… Kendu aulkiak. Ez negarrik egin niri. Atera nazazu dantzatzera.
Laura López Muñozek eta Pablo Pérez Alonsok bat egiten dute beren lurrarekiko, jendearekiko eta bizitzeko moduekiko maitasunetik eta mirespenetik sortutako proiektu honetan. Beren lanean, dantza garaikidea tradizioarekin eta folklorearekin uztartzen dute, eta arbasoek utzitako istorioak aztertzen dituzte. Bailaban las perolas (Lapikoek dantzatzen zuten) Huescako Nazioarteko Antzerki eta Dantza Azokan estreinatu zen, eta artisten arteko lehen lankidetza izan zen. Honi, Down Huesca Elkartearen Dantza Inklusiboaren proiektuak eta “Ara” bakarlanak jarraitu zioten.
Zaragozako Laura López Muñoz dantzan trebatu zen bere jaioterriko kontserbatorio profesionalean, eta, ondoren, Madrilgo María de Ávila goi mailakoan. Blanca Li, Antonio Ruz, Dana Sapir eta Daniel Abreu koreografoekin, besteak beste, lan egin du.¿Huescako Pablo Pérez Alonso, Aragoiko Folklorean, Dantza Klasikoan eta, ondoren, Dantza Garaikidean trebatu zen Descalzinha Danzan (Madril). Carlos Saura, Miguel Ángel Berna, Ziya Azazi eta Richard Mascherin artisten sorkuntzetan, besteak beste, parte hartu du.
Iraupena: 20 min
Koreografia: Laura López Muñoz eta Pablo Pérez Alonso
Antzezleak: Laura López Muñoz eta Pablo Pérez Alonso
Gure oroimenean bada zerbait ezkutatuta, eta baita zerbait apurtuta ere. Ezkutukoa formaz aldatzen da, flamenkotik urbanora, berezkotik komunera. Puskatzen denak pisu gutxiago du, eta Al Andalusen ziriak zuri gauza bat esatea ahalbidetzen du, nahiz eta benetan beste bat esan nahi dizun. Biharamuna dugu, parranda egitea, gure bide osoko mestizajea izatea, bihotza izatea eta erritmoa faltan ez izatea gustatzen zaigu. "tú te acuerdâ de lo que te e dixo? Ea, pô eço, no te bayâ a orbidá."
Taldea Paloma Ramos, Isaac Suárez, Antonio León eta Marta Reguera interpreteek sortu eta zuzendu dute. Sortu zenetik, hainbat jaialdi eta egonaldi artistikotan parte hartu dute, bai estatu mailan, bai nazioartean. Beren jatorria den Andaluziaren egunerokotasunean eta bat-batekotasunean inspiratuta, mugimendu-lengoaia propioa egin dute, hiri-dantzak, eszena garaikidea edo erritmo flamenkoak integratuz beren nahasketaren eta oroimenaren emaitza gisa.
Iraupena: 12 min
Koreografia: Premohs kolektiboa
Antzezleak: Paloma Ramos Narváez, Isaac Suárez Jimenez, Antonio León Moreno eta Marta Reguera Varela
2024/06/28 20:30
—
Bilbo, Guggenheim Bilbao Museoaren ingurua
*2024ko Lekuz Leku jaialdiaren barruan.
La tarde-nhiru interprete ikusi ahal izango ditugu, euren artean gozatu eta jolastuz, musikak eskaintzen dizkigun erritmoekin.
La tarde alaitasunetik publikoarekin konektatzeko asmoarekin jaio da, zentzurik gabe dantzatzen dutenengan inspiratzen da, gure gorputzari erritmoa jarraitzen uzteak eragiten duen askapenean. Dantzatu ospatzeko. Dantzaren oinarrizkoena sentitzeko aukera eskaini. Musikaren bidezko lotura.
Iraupena: 12 minutu
Koreografoa: Mario González
Dantzariak: David Eusse, Nicolas Martinez, Mario González
Dantzak eta musika herrikoiak gero eta ahaztuago daude. Garai batean dantza eta abesti asko zeuden, bai Westfalian, bai Rhin eskualdean. THEATER DER KLÄNGE, West-Land-Tänze-rekin, ia ahaztuta dagoen kultur ondare horren aurkikuntza-bidaia batean murgiltzen da, material historikoa dantza eszenikoko pieza batean berpiztuz, musika eta dantza garaikidearekin lotuz eta zabalduz. Horrela, identitatearen, integrazioaren, iraganaren eta ahanztura historikoaren arteko loturak ezagutuko ditu, ohiturei eta haien historiari buruzko begirada kritikoa eta gogoetatsua hartzeko. Eta dantzatzea komunitate kontua denez, emanaldiaren bigarren zatian publikoa ere gonbidatzen da aldakak mugitzera, “Bal modern” giroan.
DüsseldorfekoTHEATER DER KLÄNGE musika- eta dantza-antzerkiko konpainia independente bat da, 1987an sortua eta urtero ekoizpen eszeniko bat sortzen duena. 1991tik aurrera, bere bulego artistikoa, tailerrak eta entsegu-aretoa zuzentzen ditu, eta Düsseldorfeko Kultura Bulegoaren (Estatu Federatuko hiriburua) eta Ipar Renania-Westfaliako Kultura eta Zientzia Ministerioaren etengabeko laguntza jasotzen du.
Bere ekoizpen asko Bauhausen herentziari eskainiak daude. Eskuragarri dagoen material apurretik abiatuta (argazkiak, marrazkiak, deskribapen laburrak), iraupen luzeko hainbat programa eszeniko egin dira. Beste ekoizpen batzuk Barrokoko antzerki-formetan, Erdi Aroko misterio-lanetan eta antzinako komedietan oinarritu dira. Beti kultur ondarean interesatua dagoen THEATER DER KLÄNGEk gaur egun bere West-Land-Tänze dantza-ekoizpenetan lantzen lagundu nahi du, baina baita jarduera osagarriekin ere, hala nola liburu elektroniko baten argitalpenarekin eta antzezpenen ondorengo “Bal modern” ekital
Dantzak eta musika herrikoiak gero eta ahaztuago daude. Garai batean dantza eta abesti asko zeuden, bai Westfalian, bai Rhin eskualdean. THEATER DER KLÄNGE, West-Land-Tänze-rekin, ia ahaztuta dagoen kultur ondare horren aurkikuntza-bidaia batean murgiltzen da, material historikoa dantza eszenikoko pieza batean berpiztuz, musika eta dantza garaikidearekin lotuz eta zabalduz. Horrela, identitatearen, integrazioaren, iraganaren eta ahanztura historikoaren arteko loturak ezagutuko ditu, ohiturei eta haien historiari buruzko begirada kritikoa eta gogoetatsua hartzeko. Eta dantzatzea komunitate kontua denez, emanaldiaren bigarren zatian publikoa ere gonbidatzen da aldakak mugitzera, “Bal modern” giroan.
DüsseldorfekoTHEATER DER KLÄNGE musika- eta dantza-antzerkiko konpainia independente bat da, 1987an sortua eta urtero ekoizpen eszeniko bat sortzen duena. 1991tik aurrera, bere bulego artistikoa, tailerrak eta entsegu-aretoa zuzentzen ditu, eta Düsseldorfeko Kultura Bulegoaren (Estatu Federatuko hiriburua) eta Ipar Renania-Westfaliako Kultura eta Zientzia Ministerioaren etengabeko laguntza jasotzen du.
Bere ekoizpen asko Bauhausen herentziari eskainiak daude. Eskuragarri dagoen material apurretik abiatuta (argazkiak, marrazkiak, deskribapen laburrak), iraupen luzeko hainbat programa eszeniko egin dira. Beste ekoizpen batzuk Barrokoko antzerki-formetan, Erdi Aroko misterio-lanetan eta antzinako komedietan oinarritu dira. Beti kultur ondarean interesatua dagoen THEATER DER KLÄNGEk gaur egun bere West-Land-Tänze dantza-ekoizpenetan lantzen lagundu nahi du, baina baita jarduera osagarriekin ere, hala nola liburu elektroniko baten argitalpenarekin eta antzezpenen ondorengo “Bal modern” ekital
Besarkada hura hasperen bat bezalakoa izan zen, eta isiltasun bihurtu zen, sinfonia handi baten erdian, obra osoari zentzua emateko gai izanik.
Bartzelonako Institut del Teatren graduatu eta C. Allard-ek zuzendutako IT Dansa-ko kide izan ziren. Biek ala biek ibilbide oparoa izan dute interprete gisa, nazioartean ospe handia duten koreografo eta eszena-zuzendariekin lan eginez, eta mundu osoko konpainia eta antzokietan aritu dira. 2008an Gelabert-Azzopardin bat egin zuten, eta bertan adiskidetasun indartsu bat, mirespen artistikoa eta elkarrekin sortzeko nahia jaio zen. Aldi berean, Virginiak Adoctrinadles konpainia zuzentzen du eta Rober Hotel C. Escènic enpresaren sortzailea da.
Iraupena: 15 min
Koreografia: Virginia Gimeno Folgado eta Rober Gómez
Antzezleak: Virginia Gimeno Folgado eta Rober Gómez
Musika: Partita for 8 singers: 3. Zk. Caroline Shaw-ren Courante
Hauen laguntzarekin: Figueres es Mou, Lémpordà-ko Museoa eta Espai Ruscalleda
Trauma batzuek eragindako pertsonaien mundu bat gara, haurtzarotik markatu gaituzten traumak. Drauma-n (Traumatik Dramara) traumari ematen zaizkion lau erantzunak aztertzen ditugu: borrokatzea, ihes egitea, izoztea eta lausotzea, bi pertsonaiaren bizipen-oroitzapenen barrena era dibertigarrian eta emozionalean, baina baita dramatikoan ere, bidaiatuz; antzekoak baina, era berean, desberdinak diren testuinguru kulturalak dituzten bi pertsonaien bizipenetan barrena. Ikuslea musikalki atsegina, eta batzuetan dibertigarria, den paisaia batean kokatuko du, eta soilik pieza amaitutakoan eragingo dio traumarekin izandako esperientzia propioei buruz hausnartzea.
Iraupena: 11 min
Koreografia eta Interpretazioa: Paulina Espinosa eta Mariana Oliveira
Musika: Hainbat
Argazkiak: Pablo Vargas / Sólodos En Danza Costa Rica 2023