Dokumentuaren akzioak
Pablo Esbert: Edit
Edit zinemaren eta eszenaren munduari buruzko hausnarketa bat da. Gizakiak denboraren aurka daukan borroka da, jarraitutasunaren eta jarraitutasun ezaren artekoa. Mugimenduaren pertzepzioaren mugen miaketa da.
Edit bideo-instalazio bihurtzen den ikuskizuna da. Performancearen ondoren, ikus-entzuleei eszena inbaditzeko gonbita egiten zaie, ikusi berri duten errealitatearen beste aurpegia aurkitzeko.
Lehenengo minutuetan, ordenarik gabeko ekintzaz osatutako nahasketa bat dirudi, eta gerora ulertzen hasten gara eskaintzen zaiguna pelikula baten muntaketa dela, elkar lotuta daude bost eszena banako. Ekintza eszenaren espazioan gauzatzen da, taula baten gainean ausaz botatako buruhausgarri baten piezak bezala.
Mekanismoa apurka-apurka azaleratzen da. Testuak ikus-entzuleak gidatzen ditu esperientzia honetan zehar. Esaldiak mozten dira, hitzak urratu egiten dira segundo batzuk beranduago berriro esateko. Gauza bera gertatzen da mugimendu eta soinuekin ere. Eszenako mugimendu horren edizioak bere lekua egiten du logikan, eta funtsezko galdera bat dakar: denbora erreala pelikula batean bezala moztu ahal badugu, zer geratzen da zatien artean?
Edit bideo-instalazio bihurtzen den ikuskizuna da. Performancearen ondoren, ikus-entzuleei eszena inbaditzeko gonbita egiten zaie, ikusi berri duten errealitatearen beste aurpegia aurkitzeko.
Lehenengo minutuetan, ordenarik gabeko ekintzaz osatutako nahasketa bat dirudi, eta gerora ulertzen hasten gara eskaintzen zaiguna pelikula baten muntaketa dela, elkar lotuta daude bost eszena banako. Ekintza eszenaren espazioan gauzatzen da, taula baten gainean ausaz botatako buruhausgarri baten piezak bezala.
Mekanismoa apurka-apurka azaleratzen da. Testuak ikus-entzuleak gidatzen ditu esperientzia honetan zehar. Esaldiak mozten dira, hitzak urratu egiten dira segundo batzuk beranduago berriro esateko. Gauza bera gertatzen da mugimendu eta soinuekin ere. Eszenako mugimendu horren edizioak bere lekua egiten du logikan, eta funtsezko galdera bat dakar: denbora erreala pelikula batean bezala moztu ahal badugu, zer geratzen da zatien artean?
Dokumentuaren akzioak