Dokumentuaren akzioak
2019ko Dantzaren Nazioarteko Eguneko mezua
Karima Mansour Egiptoko dantzari, koreografo eta hezitzaileak idatzi du aurtengo Dantzaren Nazioarteko Eguneko mezua. Apirilaren 29a, Jean-Georges Noverre ballet modernoaren sortzailetzat dugunaren jaioteguna dugu, Dantzaren Nazioarteko Eguna ospatzen den eguna. Gaurko egunerako honako mezua prestatu du Mansourrek:
Hasieran mugimendua izan zen... eta hasieratik, dantza adierazteko eta ospatzeko modu indartsua izan da. Egiptoko faraoien muraletan aurkitua eta dantzaren sortzaileak orain arte. Dantza dantzaren jainkosa eta jainko askorengana jotzeko erabili izan da, horren esanahiak ordezkatzen duen guztiarekin, esate baterako, oreka, musikaltasuna, tonua, kontzientzia indibiduala eta kosmikoa...
Behin irakurri nuen: "Faraoien garaian dantzak dantzariaren eta ikusleen espiritua altxatzen zuela pentsatzen zen. Musikak eta dantzak giza izaeraren bulkada gorenak aipatzen zituzten, aldi berean, pertsonak kontsolatzen zituen. Desengainuak eta bizitza bateko galerak ".
Mugimendua gu guztion hizkera da. Mugimendua guztiona den lengoaia unibertsala da, gure zentzumenak irekitzen baditugu eta entzuten baditugu. Entzutea eskatzen dena da, interferentziarik gabe entzutea, epaitu gabe entzutea, isiltasunean entzutea eta mugimendua, momentuan, gorputzaren bidez pasatzea, gure barruan dagoen guztia mugimenduan dagoelako, mugimendu konstantea delako. Hau da, gorputzak ez du gezurrik esaten bere egia entzuten ari delako eta adierazten ari delako.
Gure bihotzaren taupadak entzutean, bizitzaren dantza dantzatu dezakegu, mugimendua, bizkortasuna eta moldagarritasuna eskatzen dituena, etengabe aldatzen ari den koreografia.
Loturak eta konexioak esanahi berriak hartu dituen garai honetan, gure lotura-ahalmenean gure punturik baxuena dugu, eta, beraz, dantza ekintzarik bilatuena da, konexio galdu hori berrezartzen laguntzeko. Dantzak gure sustraietara itzultzen gaitu, zentzu kulturalean, baina zentzu sentsorialean, pertsonalean eta indibidualean, nukleoraino eta bihotzeraino, eta, aldi berean, gizarte-animaliak izateko aukera ematen digu. Gure barne-erritmoa entzuten dugunean geure buruarekin konektatzen gara, beste batzuekin lotura bat ezartzeko eta komunikatzeko.
Dantzak kultura partekatzen du eta mugak inklusioaren eta unitatearen espazioan erortzen dira, unibertsaltasunaren isilbidezko hizkuntzaren bidez.
Gorputza adierazpen-tresna da, gure ahotserako ontzi bat, gure pentsamenduak, gure sentimenduak, gure historia, gure nahia adierazteko eta konektatzeko mugimendua.
Dantza bere egiarekin konektatzeko aukera ematen duen espazioa da, horretarako espazio lasaia eskatzen da. Dantzak aukera ematen digu elkarrekin konektatzeko eta osatzeko, eta bakean aurkitzen dugun sentimendu horretan bakarrik, gure egiak dantzatzen ikasten dugun isiltasunaren bidez, eta hori da dantza egokia denean.
Mugimendua eta dantza dira bertikaletik horizontalera mugi gaitezkeen leku hori, goitik behera eta alderantziz. Mugimendua eta dantza kaosa sortu eta berrantolatu daitekeen lekua da, edo ze. Errealitateak eta une iheskorrak, iragankorrak, bata bestearen atzetik, sortzeko gai gara. Ukitu ditzakegun momentuak eta gure oroitzapenetan mantendu, geure burua eta ingurukoak inspiratzeko eta aldatzeko bizitza osorako. Hori da benetako adierazpenaren boterea eta, beraz, dantzaren boterea.
Dantza sendatzailea da. Gizateriak topo egin dezake.
Mugetatik harago joateko gonbidatzen dut jendea, nortasun-krisitik harago, nazionalismotik harago eta markoetatik harago. Muga horietatik aska gaitezen eta hizkuntza unibertsal horretan mugimendua eta bultzada aurki ditzagun. Gonbita egin nahi dizuet zuen bihotzaren erritmoan dantzatzekoa, barneko egiaz, barneko mugimendu horiek eramaten baikaituzte barne-iraultzetara, benetako aldaketa gertatzen den tokira.
Dokumentuaren akzioak