Dokumentuaren akzioak
Zig zag: Postales rotas
1840 eta 1940 artean 300.000 gazte baino gehiago irten ziren Asturiastik Amerikara bizimodu hobe baten bila. 1880an migratzaile horien % 21 emakumeak ziren, eta 1920an ehunekoa % 40ra igotzen zen. Bidaia indibidual bakoitzak, bidaia pertsonal bakoitzak aldaketa globala ekarri zuen. Emigrazioaren seme-alabak gara.
Errealitate horretatik abiatuta, POSTAL ROTASek beti gizonek kontatu izan duten prozesu historiko baten erretratua eskaintzen du. Eta emakume baten ahotsetik egiten du.
POSTAL ROTAS immigrazioaren erretratua da. Bertan, ozeano batek banandutako emakume bat idazten dituen gutunen bidez komunikatzen da, ez direla irakurtzen, hautsi egiten direla, ez direla bidaltzen...
«Inoren lurra eta jende askoren aztarna den espazio batean nago, non arima hautsia ez den elkartzen, baizik eta beste arima batzuetan errepikatzen den, non askatasuna hitzak jada bakardadea edo maitasuna besterik ez duen adierazten eta, aldi berean, sentsazio horrek bakea, lasaitasuna eta amaiera eta hastapeneko zerbait ematen duen. Ez dizut utziko idazten ...»
Fitxa artistikoa:
- Kontzeptua, zuzendaritza eta koreografia: Ramón Oller
- Interpretazioa: Estrella García eta Miguel Quiroga
- Musika-konposizioa eta soinu-espazioa: José Ramón Feito eta Marina Rossell
- Pianoa: José Ramón Feito
- Gitarra eta ahotsa: Marina Rossell
- Biola eta biolina: Susana Feito
- Emakumeen taldea: Conchi Fernández, Satur Aragón, Fina García, Matutina García eta Elena González
- Abestia: El besu (Felpeyu)
- Asturiasko doinua: Elena González
- Espazio eszenikoa, jantzien kontzeptua eta atrezzoa: Zig Zag Dantza eta Ramón Oller
- Diseinua eta jantziak: Inma F. Pertierra
- Artisautza: Matutina García eta Josefina García
- Argiztapen diseinua: Félix Garma
- Soinua: Secundino García
- Komunikazioa eta prentsa: Cultproject
- Promozio irudia: Muel de Dios
- Argazkiak: Javier Jarquín eta Manuel Galán
- Ekoizpen exekutiboa: Miguel Quiroga eta Secundino García
- Ekoizpena eta banaketa: Zig Zag Danza
Dokumentuaren akzioak