Dokumentuaren akzioak
Israel Galván + Niño de Elche: Mellizo doble
Elchek kantatu egiten du, Israel Galvánek dantzatu. Normalean, flamenkoa esperientzia humano gisa agertzen da, humanoegia. Hala ere, antzerkia, azala eta haragia nahasten direnean, azpian bi makinaren eskeletoa ikusten da. Aurrekariak daude: Meneses gaztearen kopla makina, Vicente Escuderoren motorren bidezko dantza, Val del Omarren irudi zehatzak. Berez, flamenkoa makinen aroaren semea da, eta lurrun-motorrarekin, ehun-fabrikarekin eta trenbidearekin hasi zen, industria-iraultzarekin kontrajarrita. Horregatik, testuaren eta gertaeraren arteko gaizki-ulertua: ikusleek berezkotasuna ikusten duten tokian hizkuntza hertsia eta arautua dago.
Emozio hori makina batek bakarrik sortzen du. Eta hori da ideia, jendeari dantza egitea, haiek sartzea besterik ez da, kontzertuaren makinerian parte hartzea. Teknikarekiko lehia irekian, Escuderok bi dinamo elektrikoekin egin zuen bezala, kontua da frogatzea odola, izerdia eta malkoak ere ziborg esperientzia direla, gizakiak eta makinak partekatzen dituzten afektuak.
Dokumentuaren akzioak